Importer fra FamilySearh til en Legacy 9 fil

Få hjælp til import og eksport af data fra GEDCOM og andre filer.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Larshau
Indlæg: 4
Tilmeldt: tirs 22-10-2013 12:39
Kontakt:

Importer fra FamilySearh til en Legacy 9 fil

Indlægaf Larshau » tors 01-02-2018 15:52

Jeg har importeret en fil fra "Families" til min PC. Denne fil er forskellig fra den oprindelige Legacy fil, idet jeg har tilføjet diverse oplysninger i "Families" på min iPhone. Jeg har dog ikke noteret hvilke oplysninger, jeg har tilføjet på min iPhone.
Hvor finder jeg en anvisning på, hvorledes man kan importere / flette denne fil til Legacy 9?

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Importer fra FamilySearh til en Legacy 9 fil

Indlægaf Anne Marie H » tors 01-02-2018 17:26

Jeg er ikke bekendt med processen, da jeg kun anvender synkroniseringen fra Legacy til iPad, men jeg vil mene, at du også her skal bruge FamiliesSync, hvor der jo er mulighed for at synkronisere begge veje.

Ellers må du spørge i Families forum http://www.telgen.co.uk/families/forum/
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Larshau
Indlæg: 4
Tilmeldt: tirs 22-10-2013 12:39
Kontakt:

Re: Importer fra FamilySearch til en Legacy 9 fil

Indlægaf Larshau » fre 02-02-2018 12:13

Jeg er ret overbevist om, at jeg "kun" har behov for en anvisning i at køre to legacy-file sammen til én samlet fil.
Min family-fil fra min iPhone har jeg lavet om til en legacy-fll ved at bruge programmet "Families Sync". Så jeg har begge de to filer med endelsen *. fdb på min pc.
De to filer er åbnet i Legacy programmet og de er vist på en delt skærm. Men nu kan jeg ikke komme videre med at kombinere disse to filer til én fdb-fil.
(Har i øvrigt den danske manual 9, så måske der står en anvisning i manualen?)

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Importer fra FamilySearch til en Legacy 9 fil

Indlægaf Anne Marie H » fre 02-02-2018 13:26

Larshau skrev:Jeg er ret overbevist om, at jeg "kun" har behov for en anvisning i at køre to legacy-file sammen til én samlet fil.
Min family-fil fra min iPhone har jeg lavet om til en legacy-fll ved at bruge programmet "Families Sync". Så jeg har begge de to filer med endelsen *. fdb på min pc.
De to filer er åbnet i Legacy programmet og de er vist på en delt skærm. Men nu kan jeg ikke komme videre med at kombinere disse to filer til én fdb-fil.
(Har i øvrigt den danske manual 9, så måske der står en anvisning i manualen?)


Dertil skal du bruge flet-funktionen, se under fanen Funktioner.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)


Tilbage til "Import og eksport af data"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster