LegacyCloud

Få hjælp til import og eksport af data fra GEDCOM og andre filer.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Kaison
Indlæg: 14
Tilmeldt: lør 17-12-2011 00:09
Kontakt:

LegacyCloud

Indlægaf Kaison » man 15-01-2018 21:33

Jeg har for kort tid siden opgraderet til nyeste version og vil derfor gerne benytte LegacyCloud funktionen. Ved oprettelse af Cloud konto gik noget galt idet der ikke kom nogen mulighed for aktivering. Jeg forsøgte derefter at oprette på ny, men får beskeden at kontoen er oprettet. Hvis jeg forsøger at lave en kopi til Cloud går hele systemet i koma. For at komme videre derfra må jeg genstarte eller afbryde Legacy på Joblisten.
Hvad gør jeg for at komme videre?

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5143
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: LegacyCloud

Indlægaf Anne Marie H » man 15-01-2018 22:38

Klik på linket Administrer konto og login, inden du laver sikkerhedskopi.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Kaison
Indlæg: 14
Tilmeldt: lør 17-12-2011 00:09
Kontakt:

Re: LegacyCloud

Indlægaf Kaison » søn 28-01-2018 22:08

Tak for dit svar. Jeg følger din vejledning, men det er så her Legacy går i koma og må genstartes for at virke igen.

Kaison
Indlæg: 14
Tilmeldt: lør 17-12-2011 00:09
Kontakt:

Re: LegacyCloud

Indlægaf Kaison » fre 02-02-2018 17:18

Er det muligt at slette Cloud kontoen så jeg efterfølgende kan lave en ny?

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5143
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: LegacyCloud

Indlægaf Anne Marie H » fre 02-02-2018 21:50

Jeg er næsten 100% sikker på, at det er din virus/firewall-check, der blokerer. Bruger du evt. BullGuard?
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Kaison
Indlæg: 14
Tilmeldt: lør 17-12-2011 00:09
Kontakt:

Re: LegacyCloud

Indlægaf Kaison » man 05-02-2018 21:27

Desværre må jeg skuffe dig. Det er ikke min firewall eller virus program der lukker af. Jeg bruger BullGuard og har prøvet at deaktivere Bullguard, genstartet og forsøgt igen, med samme resultat. Legacy stopper og kan kun afbrydes med hjælp fra Joblisten. Min teori er stadig at der ved oprettelsen af kontoen opstod en fejl således at LegacyCloud ikke blev aktiveret korrekt.
Jeg vedhæfter et skærmprint der viser hvor det går galt.
Vedhæftede filer
LegacyCloud.pdf
(40.26 KiB) Downloadet 517 gange

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5143
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: LegacyCloud

Indlægaf Anne Marie H » man 05-02-2018 21:57

Jeg går ud fra, at du ved, at du ikke skal logge ind, når du vil lave en sikkerhedskopi?

Når du er logget ind første gang efter oprettelsen, så skal du blot sætte flueben og klikke på knappen Sikkerhedskopi, så kører det og gemmes i LegacyCloud.

Jeg kan se, at du også sikkerhedskopierer filer og media ved at sætte flueben i felterne ovenover LegacyCloud. Du skal være opmærksom på, at når du sikkerhedskopierer ad den vej, så skrives der ikke oveni de tidligere filer, men der gemmes en ny hver gang, så du kan meget hurtigt få fyldt dit eksterne drev op, især hvis du sikkerhedskopierer billedfilerne hver gang også. Læs gerne seneste nyhedsbrev, hvis ikke du allerede har gjort det http://legacydansk.dk/onewebmedia/Nyhedsbrev_1-2018.pdf
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Kaison
Indlæg: 14
Tilmeldt: lør 17-12-2011 00:09
Kontakt:

Re: LegacyCloud

Indlægaf Kaison » tors 08-02-2018 23:22

Hvis jeg ikke skal logge ind ved hver Cloud backup, skal Legacy vel ikke bede om det. Min forklaring har ikke været klar nok. Jeg prøver igen.
Nar jeg beder om en Backup vises først "Tilpas Sikkerhedskopi" (skærmprint vedhæftet). Her markere jeg i LegacyCloud og klikker på bjælken "Sikkerhedskopi". Straks kommer "LegacyCloud Login" hvor jeg udfylder med samme oplysninger som ved oprettelsen af kontoen og klikker derefter på "Login bjælken". Nu er det så Legacy fryser og må afbrydes med hjælp fra Windowssystemets Jobliste. Her i aften kom der en dog også en runtime fejl. (Skærmprint vedhæftet) Om den relatere til samme fejl er jeg i tvivl om.
For at vende tilbage til oprettelsen af LegacyCloud. Som jeg læste om oprettelsen skulle der komme et vindue hvor jeg skulle bekræfte oprettelsen inden brug. Dette vindue kom ikke og derfor tror jeg der ved oprettelsen opstod en udokumenteret fejl. Efterfølgende har jeg forsøgt mig med en genoprettelse, men får beskeden at kontoen eksistere.
Vedr. de øvrige backup, data og multimedie filer er jeg helt på det rene med og fjerne med mellemrum de ældre filer.
Vedhæftede filer
LegacyCloud.pdf
(35.42 KiB) Downloadet 521 gange
Tilpas sikkeerhedskopi.pdf
(36.72 KiB) Downloadet 502 gange

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5143
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: LegacyCloud

Indlægaf Anne Marie H » fre 09-02-2018 10:20

Jo, den vises hver gang, fordi du der får mulighed for at gemme dine sikkerhedskopier andre steder end angivet i de links, der vises, samt at du får mulighed for at gemme både på et af dine egne eksterne medier samt LegacyCloud.

Hvis du er tilfreds med kun at gemme i LegacyCloud, så klikker du blot på knappen 'Sikkerhedskopi', og så kører det. MEN dit problem er ganske givet det navn, du har givet din slægtsfil! Navnet indeholder æ'er, og det er ikke tilrådeligt at bruge de specielle danske bogstaver i filnavne, det giver problemer. Så giv dine mapper og filer nye navne, eller lav æ, ø og å om til ae, oe og aa.

Desuden gemmer du din fil i en backup-mappe? Må jeg foreslå, at du først og fremmest flytter din fil, Min slægt, til Legacys standardmappe c:\users\kaison\Dokcuments\Data\

Jeg kan se, at det er den mappe, som du har indstillet til dine sikkerhedskopier udenfor LegacyCloud, er Legacys standardmappe til de almindelige slægtsfiler, og det bør straks laves om! Se den beskrivelse jeg har henvist til i et tidligere svar, se især på det vedlagte skærmbillede, hvor du kan se de filstier, jeg bruger.

Det største problem er imidlertid den fejlmeddelelse, du får om ActiveX! Det skyldes en fejl i din windows installation, der sandsynligvis er opstået pga. en computervirus eller spyware. Det er din registry-fil, der skal tjekkes. Det skal på plads, inden vi går videre med noget som helst andet.

Endelig skal jeg vide, hvilken udgave af windows, du bruger?
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Kaison
Indlæg: 14
Tilmeldt: lør 17-12-2011 00:09
Kontakt:

Re: LegacyCloud

Indlægaf Kaison » lør 10-02-2018 16:50

Jeg tror ikke rigtig på at danske karakterer er så ødelæggende. Siden standarden utf-8 Converter blev standard i alle operativ systemer og Windows omkring 2010 har sprogenes forskellige accent karakterer ikke givet anledning til problemer.
Alligevel har nu fulgt dit råd og ændret alle danske karakterer (æ,ø og å) til internationale tegn. Det har dog ikke løst problemet.
ActiveX fejl 429 har jeg gransket i. Fejlen skyldes at et åben program er brat afsluttet.
Jeg bruger Windows 10, version 1709, 64-bit.
Min teori om en opstået fejl ved oprettelsen at LegacyCloud kontoen lever stadig. Jeg har studeret det lidt nærmere. Den bekræftelse der skal komme på min mail, dukkede aldrig op.
Jeg er nok kommet til den konklusion, at jeg i flere år har klaret mig uden denne funktion. Det kan jeg sikkert også fremover.

Lone Wredstrøm
Indlæg: 66
Tilmeldt: søn 09-03-2008 21:51
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: LegacyCloud

Indlægaf Lone Wredstrøm » lør 17-03-2018 16:51

Jeg har også først nu downloaded vers. 9, jeg har windows 10.
Når jeg prøver at gemme i Legacy Cloud og vil "administrere konto" som ny bruger - er tilmeldingsboxen kun synlig ganske få sekunder, før siden bliver helt tom, bortset fra Legacy navnet i venstre hjørne.

Når jeg prøver at skrive min mail og det login jeg vil bruge i felterne, får jeg besked om, at mailadressen ikke er registreret.

Jeg har Yousees sikkershedspakke, og kan ikke se, at Legacy er blokeret på nogen måde.

Hvordan kan jeg få adgang til at benytte Legacy cloud?
Lone

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5143
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: LegacyCloud

Indlægaf Anne Marie H » lør 17-03-2018 18:09

Prøv at gå direkte ind på siden https://www.legacyfamilytree.cloud/register
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Lone Wredstrøm
Indlæg: 66
Tilmeldt: søn 09-03-2008 21:51
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: LegacyCloud

Indlægaf Lone Wredstrøm » tors 29-03-2018 19:40

Jeg får stadig en helt blank side. Jeg får afvisning både når jeg prøver at skrive den mailadresse jeg brugte, da jeg registrerede mig i 2014 og den mailadresse jeg skrev nu da jeg downloadede vers. 9.
Lone

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5143
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: LegacyCloud

Indlægaf Anne Marie H » tors 29-03-2018 20:39

Lone Wredstrøm skrev:Jeg får stadig en helt blank side. Jeg får afvisning både når jeg prøver at skrive den mailadresse jeg brugte, da jeg registrerede mig i 2014 og den mailadresse jeg skrev nu da jeg downloadede vers. 9.


Det er en helt ny registrering, du skal gennemføre og har intet at gøre med din download af programmet. Vær opmærksom på, at der er to trin, der skal gennemføres før Cloud-kontoen er oprettet.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)


Tilbage til "Import og eksport af data"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster