overførsel af tekst og fotos til slægt.

Få hjælp til import og eksport af data fra GEDCOM og andre filer.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Rosalina1
Indlæg: 17
Tilmeldt: man 25-09-2017 15:09
Kontakt:

overførsel af tekst og fotos til slægt.

Indlægaf Rosalina1 » fre 12-01-2018 10:02

Nu prøver jeg igen. Min mors fætter har fået hjælp af en person, der underviser i Legacy, men hun ved ikke, hvad hun gjorde for at få fotoene overført.
Jeg er klar over, at tekst og fotos ikke kan overføres samtidig. På mit skivebord ligger (en fil hedder det vist) Legacy, hvor Vogler slægten (min mors slægt) incl. fotos er på. På mit skrivebord ligger en anden (fil) med navnet Vogler fotos. Jeg mener tekstfilen, som jo også indeholder fotos, skal eksporteres som en fdb fil? Er dette korrekt? Og så kommer vi til fotoene. Jeg ved du har svaret mig før, men da forstod jeg ikke noget af det. Det gør jeg sikkert stadig ikke, men Ældresagen åbner i februar og de har nogle "nørder" siddende, som forhåbentlig kan hjælpe mig, så vil du være sød og beskrive én gang mere, hvordan jeg overfører tekst og fotos? Jeg vil helst have det sådan, at alle kan slette/tilføje/rette i vores arbejde. De der sletter/tilføjer/retter kan så pr. mail fortælle os andre, hvad de har gjort - altså ingen administrator - hvis det kan lade sig gøre.
Jeg har skrevet ud til slægten, at de kan forberede sig ved at få den gratis version af Legacy? Er det korrekt, at det er nok til at modtage mine data? Eller skal de have de luxe udgaven?
Ja, det var lidt omfattende, men sådan er det, når man ikke er inde i de rent tekniske sager. Håber du kan hjælpe, bare inden 5/2-2018.
Venlig hilsen og Godt Nytår.
Peter Esbjerg

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5143
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: overførsel af tekst og fotos til slægt.

Indlægaf Anne Marie H » fre 12-01-2018 19:45

Tekstfilen indeholder IKKE fotos, men kun links til din fotomappe. Derfor skal du sende både tekstfil og fotofil til modtageren.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Rosalina1
Indlæg: 17
Tilmeldt: man 25-09-2017 15:09
Kontakt:

Re: overførsel af tekst og fotos til slægt.

Indlægaf Rosalina1 » lør 13-01-2018 11:37

Tak for svar, men jeg bliver lidt usikker. Når jeg åbner min Legacy 9 de luxe, og går ind på Vogler slægten, så er der fotos hos udvalgt personer, fordi jeg har lagt dem ind. Derfor forstår jeg ikke, hvorfor du skriver at tekstfilen IKKE indeholder fotos?
Og så mangler jeg svar på følgende:
Skal tekstfilen eksporteres som fdb fil eller GEDCOM fil?
Hvordan skal fotoene eksporteres?
Er det nok, at modtagerne har den gratis udgave af Legacy?
Venlig hilsen
Peter Esbjerg

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5143
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: overførsel af tekst og fotos til slægt.

Indlægaf Anne Marie H » lør 13-01-2018 23:32

Rosalina1 skrev:Tak for svar, men jeg bliver lidt usikker. Når jeg åbner min Legacy 9 de luxe, og går ind på Vogler slægten, så er der fotos hos udvalgt personer, fordi jeg har lagt dem ind. Derfor forstår jeg ikke, hvorfor du skriver at tekstfilen IKKE indeholder fotos?
Og så mangler jeg svar på følgende:
Skal tekstfilen eksporteres som fdb fil eller GEDCOM fil?
Hvordan skal fotoene eksporteres?
Er det nok, at modtagerne har den gratis udgave af Legacy?
Venlig hilsen
Peter Esbjerg


Ja, naturligvis kan du se billederne, når du har tilknyttet dem til de forskellige personer, men de ligger altså i en fil for sig selv. Tag mit ord for det: Du skal eksportere både din fdb-fil + dine billedfiler.
I kan jo begynde med gratis udgaven, og så kan brugerne jo overveje, om de er tilfredse med den, eller om de ønsker at købe Deluxe. Jeg mener, at de kan se alle informationer, men de kan ikke arbejde i alle dele af programmet, hvis de ønsker at ændre eller tilføje noget.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Rosalina1
Indlæg: 17
Tilmeldt: man 25-09-2017 15:09
Kontakt:

Re: overførsel af tekst og fotos til slægt.

Indlægaf Rosalina1 » man 15-01-2018 09:51

Tak for svar. Så blev man så klog. Ja, man kan jo hele tiden lære noget nyt.
Jeg går til Ældre Sagen i februar.
Glæder mig til at prøve det af.
Endnu engang tak.
V.h. Peter Esbjerg


Tilbage til "Import og eksport af data"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster