Overførsel af fotos

Få hjælp til import og eksport af data fra GEDCOM og andre filer.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

jonnarives
Indlæg: 2
Tilmeldt: man 03-04-2017 10:20
Kontakt:

Overførsel af fotos

Indlægaf jonnarives » man 03-04-2017 13:32

Hej, Jeg har idag installeret Legacy dansk, gratis version (foreløbig) via gedcom.fil fra My Heritage. Alle data kom fint med over ved import af gedcom.filen, men ingen fotos (293 stk). Jeg mindes, at jeg på Facebook har set, at andre brugere er løbet ind i samme problem, men har (selvfølgelig) ikke tænkt på at gemme løsningsmulighederne.
Jeg har i Legacy prøvet at gendanne fotos via den funktion, der ligger i programmet, men får besked om, at mine fotos alle er beskadigede.
Skal jeg forsøge at genimportere gedcom.filen?
Jeg har videre prøvet at importere mit eget foto. Jeg kan uploade det, men det vises ikke i slægtstræet.
Skal samtlige billeder importeres enkeltvis?

Hvad vil I råde mig til?
På forhånd tak,
Jonna Rives

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Overførsel af fotos

Indlægaf Anne Marie H » man 03-04-2017 15:38

Hej og velkommen til,

Problemet er, at MyHeritage indlejrer dine fotos i selve programmet (så vidt jeg er orienteret), og derfor kan du ikke umiddelbart få dine fotos med. GEDCOM-standarden kan ikke inkludere fotos, kun links mellem en person og et foto.

Du har forhåbentlig alle dine fotos på din computer i forvejen. Så du skal nu knytte dine fotos manuelt til de personer, de tilhører.

Legacy indlejrer ikke dine fotos i programmet, men danner blot et link mellem personen og de billeder, der tilknyttes til ham/hende/dem.

For at få dine fotos knyttet til de forskellige personer, kan du bruge funktionen Billedarkiv, som godt nok er en Deluxe-funktion, men du kan vente med at købe Legacy 8 Deluxe til du har besluttet dig for, om du vil bruge Legacy. Billederne løber ingen steder i mellemtiden.

Du skal dog være opmærksom på, at hvis du køber Legacy 8 Deluxe nu, så får du gratis opdateret til Legacy 9 Deluxe, når den kommer markedet inden længe. https://www.legacyfamilytree.net/secure/LegacyDansk.htm

Husk at klikke på knappen Hjælp (eller tryk på tasten F1), der findes i alle vinduer i Legacy, og som hjælper med forklaring på den funktion, du lige netop står og arbejder i.

For at komme godt igang med Legacy 8, læs mere her viewtopic.php?f=5&t=2659

God fornøjelse med Legacy :D
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

jonnarives
Indlæg: 2
Tilmeldt: man 03-04-2017 10:20
Kontakt:

Re: Overførsel af fotos

Indlægaf jonnarives » tirs 04-04-2017 07:57

Mange tak for gode råd.
Venlig hilsen, Jonna Rives


Tilbage til "Import og eksport af data"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst