Slægtskabsberegner

Få hjælp til import og eksport af data fra GEDCOM og andre filer.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Brugeravatar
Arne Leismann
Indlæg: 168
Tilmeldt: søn 24-07-2005 08:06
Geografisk sted: Nørresundby
Kontakt:

Slægtskabsberegner

Indlægaf Arne Leismann » lør 18-02-2017 15:29

Jeg har i et stykke tid haft problemer med slægskabsberegneren. Jeg kan godt få den til at vise slægtskab, men hvis jeg trykker på udskriv går det galt. En anden person kontaktede mig i dag og havde samme problem.
Jeg får det vedhæftede frem.
Jeg prøvede at køre med kontrol/rep. Da den var kørt igennem var hele min database forsvundet. Alt var væk.
Selvfølgelig har jeg en backup. Men det var da mærkeligt. Nu bliver man jo rigtig bange for at sige til folk, at de bare kan køre kontroller/rep. hvis de har problemer.
Selv på Dropbox var min fil også væk.
Hvad kan der være galt ?
Vedhæftede filer
112.JPG
(61.56 KiB) Ikke downloadet endnu
Mange hilsner
Arne Leismann (Legacy Deluxe 9.0.0 393 + Microsoft Edge )

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5143
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Slægtskabsberegner

Indlægaf Anne Marie H » lør 18-02-2017 15:58

Hej Arne,

Jeg kan berolige dig med, at jeg ikke har fejlen nu, men jeg har haft den og den er meldt ind til udviklerne.

Fejlen rettes ved at slettefilen profile.dbm i C:\Users\<-------->\Documents\Legacy Family Tree\_AppData\Usr

At din fil forsvinder ved brug af Kontroller/reparer er nyt, men du nævner jo Dropbox, så det er måske endnu en grund til at advare om brugen af dropbox viewtopic.php?f=12&t=3588
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Brugeravatar
Arne Leismann
Indlæg: 168
Tilmeldt: søn 24-07-2005 08:06
Geografisk sted: Nørresundby
Kontakt:

Re: Slægtskabsberegner

Indlægaf Arne Leismann » lør 18-02-2017 16:44

Hej Anne Marie
Det hjalp at slette filen profile.dbm, så virker det. Tak for det.
At min fil helt forsvandt tror jeg nu ikke Dropbox skal have skylden for, selv om du ikke er tilhænger af den.
Jeg tror mere at den forsvandt fra Dropbox fordi den forsvandt på min computer, men hvad der var årsagen til det kan jeg ikke finde en forklaring på.
Mange hilsner
Arne Leismann (Legacy Deluxe 9.0.0 393 + Microsoft Edge )

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5143
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Slægtskabsberegner

Indlægaf Anne Marie H » lør 18-02-2017 17:15

Arne Leismann skrev:Hej Anne Marie
Det hjalp at slette filen profile.dbm, så virker det. Tak for det.
At min fil helt forsvandt tror jeg nu ikke Dropbox skal have skylden for, selv om du ikke er tilhænger af den.
Jeg tror mere at den forsvandt fra Dropbox fordi den forsvandt på min computer, men hvad der var årsagen til det kan jeg ikke finde en forklaring på.


Forklaringen kan være svær at finde, men jeg kunne ikke drømme om at bruge Dropbox til mine .fdb-filer. Så gem dine filer på din PC, og sikkerhedskopierne i Dropbox, så er du sikker :)
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)


Tilbage til "Import og eksport af data"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster