Ny computer

Få hjælp til import og eksport af data fra GEDCOM og andre filer.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Rasa
Indlæg: 3
Tilmeldt: søn 09-10-2016 14:19
Kontakt:

Ny computer

Indlægaf Rasa » søn 09-10-2016 14:47

Hej,

Et klassisk eksempel. I 2012 købte jeg Legacy 7.5 deluxe version. For et par uger siden gik min computer ned. Jeg har ikke lavet et back up på usb. Jeg er selvlært bruger af Legacy og har ikke fundet ud af det i tide. Alle mine mapper fra den 'gammel' computer er reddet. Jeg har installeret Legacy 8, for det viser sig, at jeg kan ikke installerer Legacy 7,5 længere (den kommer op med en fejl meddelelse). I Legacy 8 jeg kan ikke låse op for deluxe version, grundet må være, at den ikke kan finde den tidlige version. Mit spørgsmåls går ud på: hvordan skal jeg importerer data til Legacy 8 fra det, der er reddet? Kan det overhovedet lad sig gøre? Jeg kan ikke 'bare' åben den gammel fil. Hvordan får jeg deluxe version tilbage? Jeg magter ikke, at starte 4 års arbejde forfra. Jeg har gennemlæste forum, men blev ikke klogere...

Mvh
Rasa

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5143
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Ny computer

Indlægaf Anne Marie H » søn 09-10-2016 15:56

Du kan stadig installere Legacy 7.5, men du skal klikke på det rigtige link til download. Det finder du her http://legacydansk.com/?page=help_downloadVersion

Dit Legacy Deluxe kundenummer skal begynde med 7 for at kunne bruges i Legacy 7.5.
Et kundenummer, der begynder med 7 kan IKKE bruges i Legacy 8.

Håber dette svar hjælper dig.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Rasa
Indlæg: 3
Tilmeldt: søn 09-10-2016 14:19
Kontakt:

Re: Ny computer

Indlægaf Rasa » søn 09-10-2016 16:09

Hej,

Det har jeg prøvet, det kommer op med beskeden 'Signaturen for Legacy7 setup(1).exe er beskadiget eller ugyldig'. Jeg har det rigtig kundenummer. Kan de være noget at gøre, at jeg bruger Windows 10 nu?

Mvh R.

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5143
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Ny computer

Indlægaf Anne Marie H » søn 09-10-2016 16:21

Det er ikke Windows 10, der er årsagen, men Internet Explorer.

Du skal downloade Legacy gennem en anden Browser, f.eks. Edge, Firefox eller Chrome.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Rasa
Indlæg: 3
Tilmeldt: søn 09-10-2016 14:19
Kontakt:

Re: Ny computer

Indlægaf Rasa » lør 15-10-2016 15:03

Hej igen,

Nu har jeg forsøgte i flere dage, fra forskellige computer, at installerer version 7.5 men der er fejl i download linket. Egde, chrome, internet explorer er afprøvet. Hvor og hvem skal jeg skrive til for at få problemet løst? Programmet hentes ok, men så snart computeren kommer dertil, hvor den skal kører program videre til installation, kommer med en meddelelse, at "Signaturen er beskadelig eller ugyldig for Legacy 7.5 exe".

Mvh
Rasa

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5143
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Ny computer

Indlægaf Anne Marie H » lør 15-10-2016 17:29

Problemet her er, at Legacy 7.5 er på vej ud. Fejl bliver ikke længere rettet, fuldstændig som det er helt almindeligt for alle IT-systemer. Jeg ved ikke, om du kan finde hjælp til det her andre steder. Hvis du stadig har din gamle PC, kan du måske bruge løsningen her viewtopic.php?f=5&t=3704

Ellers må du i gang med Legacy 8, som du ikke kan låse op med dit kundenummer til Legacy 7.5. Der skal betales på ny, da der jo er en lang række nye funktioner i Legacy 8. Da du har købt Legacy tidligere, kan du købe Legacy 8 Deluxe for 21.95 US$

Se her https://www.legacyfamilytree.net/secure ... eDansk.htm

Og du bør så læse dette grundigt viewtopic.php?f=5&t=2659
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)


Tilbage til "Import og eksport af data"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster