Private oplysninger til hjemmeside

Få hjælp til import og eksport af data fra GEDCOM og andre filer.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

kurtl
Indlæg: 77
Tilmeldt: man 14-07-2008 16:01
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Private oplysninger til hjemmeside

Indlægaf kurtl » man 12-09-2016 15:20

I Legacy (7.5) har man to muligheder for at gøre oplysninger private:
1. Privat, hvorved alle oplysninger om personen udelades
2. Udeladt, hvor personen og alle aner udelades
Findes der en tredje mulighed, hvor personens navn vises, mens alle øvrige oplysninger (fødsel, stlling, ægteskabsdato m.v.) udelades.
Det vil være relevant fx ved upload til hjemmesider, men også i rapporter.
Venlig hilsen Kurt

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5143
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » man 12-09-2016 16:30

Jeg kan ikke lige huske, hvordan det er i L7.5, men i Legacy 8 hedder det 'Udelad detaljer for nulevende personer'. Når du bruger den indstilling, så er det blot nulevende personers navn, der vises.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

kurtl
Indlæg: 77
Tilmeldt: man 14-07-2008 16:01
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Private oplysninger til hjemmeside - enkeltpersoner

Indlægaf kurtl » man 12-09-2016 21:19

Tak for svaret. Jeg kan se, at mulighederne er udvidet i min indtil nu ikke-installerede 8'er. Så langt så godt angående nulevende/privatmarkerede generelt.
Men hvad med muligheden for at lave tilsvarende for enkeltpersoner. Her kan jeg kun finde det som 7'eren har:
For enkeltpersoner:
A. 1. Privat, hvorved alle oplysninger om personen udelades. 2. Udeladt, hvor personen og alle aner udelades,
eller Generelt ved eksport:
B. 3. Inkluderer Udeladt med navn og informationer, og 4. Inkluder Privat med navn og alle informationer.

Jeg har brug for muligheden for at udvælge enkeltpersoner, nulevende eller afdøde, hvor man kun ønsker navnet med på hjemmesider eller i rapporter, men ikke andre personlige oplysninger.
Er denne mulighed også til stede i 8'eren - kan ikke finde den.
Venlig hilsen Kurt

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5143
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Private oplysninger til hjemmeside - enkeltpersoner

Indlægaf Anne Marie H » man 12-09-2016 23:35

kurtl skrev:Tak for svaret. Jeg kan se, at mulighederne er udvidet i min indtil nu ikke-installerede 8'er. Så langt så godt angående nulevende/privatmarkerede generelt.
Men hvad med muligheden for at lave tilsvarende for enkeltpersoner. Her kan jeg kun finde det som 7'eren har:
For enkeltpersoner:
A. 1. Privat, hvorved alle oplysninger om personen udelades. 2. Udeladt, hvor personen og alle aner udelades,
eller Generelt ved eksport:
B. 3. Inkluderer Udeladt med navn og informationer, og 4. Inkluder Privat med navn og alle informationer.

Jeg har brug for muligheden for at udvælge enkeltpersoner, nulevende eller afdøde, hvor man kun ønsker navnet med på hjemmesider eller i rapporter, men ikke andre personlige oplysninger.
Er denne mulighed også til stede i 8'eren - kan ikke finde den.


Det kan ikke lade sig gøre, enten privatiseres/udelades personer, eller også gør de ikke. Det kan man heller ikke i L7. Så vidt jeg husker, er der intet ændret i de 3 'grader' der er, se vedlagte
Vedhæftede filer
privat.jpg
(62.04 KiB) Downloadet 8 gange
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)


Tilbage til "Import og eksport af data"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster