Gedcom fil uden billeder

Få hjælp til import og eksport af data fra GEDCOM og andre filer.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Kirsten Woetmann
Indlæg: 4
Tilmeldt: tors 15-01-2015 17:42
Kontakt:

Gedcom fil uden billeder

Indlægaf Kirsten Woetmann » ons 06-07-2016 20:40

Når jeg eksporterer en Gedcom fil eller en legacy fil og sender den til en anden der også bruger Legacy, så kommer billederne ikke med når modtageren importerer filen.

Hvad går der galt, er der nogen der ved det??

Vh. Kirsten Woetmann

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5143
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Gedcom fil uden billeder

Indlægaf Anne Marie H » tors 07-07-2016 09:24

Kirsten Woetmann skrev:Når jeg eksporterer en Gedcom fil eller en legacy fil og sender den til en anden der også bruger Legacy, så kommer billederne ikke med når modtageren importerer filen.

Hvad går der galt, er der nogen der ved det??

Vh. Kirsten Woetmann


Det gør de ikke, fordi de skal sendes særskilt. De er ikke inkorporeret i gedcom-filen. Og gedcom-filen indeholder ikke billed-stierne, medmindre du aktivt vælger det til (i hvert fald ikke altid). Modtageren skal så enten have fuldstændig samme mappestruktur, som du har i din opsætning, eller skal efter importen bruge Legacys Billedsamler.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Kirsten Woetmann
Indlæg: 4
Tilmeldt: tors 15-01-2015 17:42
Kontakt:

Re: Gedcom fil uden billeder

Indlægaf Kirsten Woetmann » tors 07-07-2016 10:39

Det gør de ikke, fordi de skal sendes særskilt. De er ikke inkorporeret i gedcom-filen. Og gedcom-filen indeholder ikke billed-stierne, medmindre du aktivt vælger det til (i hvert fald ikke altid) Modtageren skal så enten have fuldstændig samme mappestruktur, som du har i din opsætning, eller skal efter importen bruge Legacys Billedsamler.[/quote]

Tak for svar :D

Jeg kan ikke finde den stjerne så billederne kommer med, hvor finder jeg den?
Vh. Kirsten

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5143
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Gedcom fil uden billeder

Indlægaf Anne Marie H » tors 07-07-2016 11:03

Kirsten Woetmann skrev:Det gør de ikke, fordi de skal sendes særskilt. De er ikke inkorporeret i gedcom-filen. Og gedcom-filen indeholder ikke billed-stierne, medmindre du aktivt vælger det til (i hvert fald ikke altid) Modtageren skal så enten have fuldstændig samme mappestruktur, som du har i din opsætning, eller skal efter importen bruge Legacys Billedsamler.


Tak for svar :D

Jeg kan ikke finde den stjerne så billederne kommer med, hvor finder jeg den?
Vh. Kirsten[/quote]

Der står stier - ikke stjerner :)

Du skal vælge den mulighed, der hedder Standard >> som indeholder _PATH og _PHOTO. Når det er til en anden Legacy-bruger, skal du IKKE bruge GEDCOM. Hvis den anden bruger skal have hele din fil, kan du bare vedlægge din .fdb-fil i en mail. Du behøver ikke bruge eksport-funktionen. Så er du helt sikker på, at alle informationer kommer med.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Kirsten Woetmann
Indlæg: 4
Tilmeldt: tors 15-01-2015 17:42
Kontakt:

Re: Gedcom fil uden billeder

Indlægaf Kirsten Woetmann » tors 07-07-2016 14:17

amh skrev:
Kirsten Woetmann skrev:Det gør de ikke, fordi de skal sendes særskilt. De er ikke inkorporeret i gedcom-filen. Og gedcom-filen indeholder ikke billed-stierne, medmindre du aktivt vælger det til (i hvert fald ikke altid) Modtageren skal så enten have fuldstændig samme mappestruktur, som du har i din opsætning, eller skal efter importen bruge Legacys Billedsamler.


Tak for svar :D

Jeg kan ikke finde den stjerne så billederne kommer med, hvor finder jeg den?
Vh. Kirsten


Der står stier - ikke stjerner :)

Du skal vælge den mulighed, der hedder Standard >> som indeholder _PATH og _PHOTO. Når det er til en anden Legacy-bruger, skal du IKKE bruge GEDCOM. Hvis den anden bruger skal have hele din fil, kan du bare vedlægge din .fdb-fil i en mail. Du behøver ikke bruge eksport-funktionen. Så er du helt sikker på, at alle informationer kommer med.[/quote]

Hej igen

Har gjort som du skrev, men når hun lægger den fdb fil ind kommer den og siger der er 88 filer der er ødelagt.
Har checket at vi har samme version.

Forstår det simpelthen ikke :roll:

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5143
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Gedcom fil uden billeder

Indlægaf Anne Marie H » tors 07-07-2016 16:20

Kirsten Woetmann skrev:
amh skrev:
Kirsten Woetmann skrev:Det gør de ikke, fordi de skal sendes særskilt. De er ikke inkorporeret i gedcom-filen. Og gedcom-filen indeholder ikke billed-stierne, medmindre du aktivt vælger det til (i hvert fald ikke altid) Modtageren skal så enten have fuldstændig samme mappestruktur, som du har i din opsætning, eller skal efter importen bruge Legacys Billedsamler.


Tak for svar :D

Jeg kan ikke finde den stjerne så billederne kommer med, hvor finder jeg den?
Vh. Kirsten


Der står stier - ikke stjerner :)

Du skal vælge den mulighed, der hedder Standard >> som indeholder _PATH og _PHOTO. Når det er til en anden Legacy-bruger, skal du IKKE bruge GEDCOM. Hvis den anden bruger skal have hele din fil, kan du bare vedlægge din .fdb-fil i en mail. Du behøver ikke bruge eksport-funktionen. Så er du helt sikker på, at alle informationer kommer med.


Hej igen

Har gjort som du skrev, men når hun lægger den fdb fil ind kommer den og siger der er 88 filer der er ødelagt.
Har checket at vi har samme version.

Forstår det simpelthen ikke :roll:[/quote]

Mon ikke der står 88 links, der er ødelagt? Det er de links, der er til billederne, der er 'brudt', fordi Legacy ikke kan finde billederne. Billederne skal du stadigvæk overføre separat, de overføres ikke med filen.

Når billederne er gemt på modtagerens PC, kan de findes med Legacys billedfinder.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)


Tilbage til "Import og eksport af data"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster