Advarsel vedr. brug af Dropbox

Få hjælp til import og eksport af data fra GEDCOM og andre filer.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 4365
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Advarsel vedr. brug af Dropbox

Indlægaf Anne Marie H » man 04-04-2016 17:21

Fra testerne af Legacy og fra Legacy kundeservice lyder følgende:

Til alle Dropbox brugere:

Læs venligst fildetaljerne om dropbox, og hvad der virkelig sker, når man deler en fil (især Access og/eller Excel filer). Legacy er baseret på Access!
https://www.dropbox.com/help/36

Eksempel: Hans og Grethe ønsker at dele en fil, og de laver derfor en passende opsætning i Dropbox.

1. Hans åbner dropboxfilen på sin computer.
2. Grethe åbner dropboxfilen på sin computer.
3. Hans tilføjer 4 nye personer og lukker derefter filen.
4. Grethe indtaster en ny person - og kommer derved uforvarende til at oprette en såkaldt "conflicted copy".

En “conflicted copy"-fil er KUN synlig, hvis du logger ind i Dropbox gennem en browser. Hvis du åbner via genvejen på din computers skrivebord eller en mobil enhed, så vil du ikke kunne se, at der ligger en "conflicted copy". Den er kun synlig ved login i Dropbox via en browser. I ovennævnte tilfælde, vil Dropbox anføre "Grethe’s conflicted copy" til højre for filnavnet.

DERFOR, hvis brugere, der har delt en Legacy slægtsfil, ikke kan forstå, at de har mistet data, og de bruger dropbox, så er ovennævnte med stor sandsynlighed forklaringen herpå. Så derfor skal der ALTID logges ind i Dropbox gennem browseren for at finde "conflicted copy" og gennemgå den for at finde de manglende data.

Fra Legacys kundeservice lyder følgende advarsel: De seneste år, når kunderne har sendt os korrupte/ødelagte filer, så har næsten samtlige brugt Legacy i Dropbox.

Det er et glimrende koncept, men vi stoler ikke på det.
Senest rettet af Anne Marie H tors 11-08-2016 11:29, rettet i alt 1 gang.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.318 + Windows 10)

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 4365
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » man 04-04-2016 17:39

Seneste fra kundeservice i USA:

I just sent you a corrupt file that I couldn’t repair in Access from a user who is using Dropbox ☹ ☹ ☹ I have to believe that these people are not giving the file enough time to sync or they leave it open on one computer while working on another.

Jeg har netop sendt dig en korrupt fil, som ikke kunne repareres i Access fra en bruger, der bruger Dropbox :( :( :( Jeg tænker, at brugerne ikke giver filen tid nok til at synkronisere, eller de lader Legacy være åben på een computer, mens de arbejder på en anden.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.318 + Windows 10)

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 4365
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Advarsel vedr. brug af Dropbox

Indlægaf Anne Marie H » lør 10-12-2016 16:05

Seneste input vedr. brug af Cloud-løsninger:

The real problem with using cloud services for active files is that when you are working on your file it is continually being changed at the local level as you work so it cannot be synced with the server copy in the cloud service.

We am not sure what that does to the service's upload of file changes. It sees the file changed, starts to upload a copy for syncing then, before that is finished, there are more changes made. Does the ongoing upload stop and a new one start with each such change or does the service look for the local copy to be closed before it starts uploading?


Det reelle problem ved brug af løsninger i skyen til aktive filer er, at når du arbejder i din fil, så ændres den hele tiden på din pc, mens du arbejder, og den kan så ikke blive synkroniseret med server-kopien i skyen (f.eks. Dropbox, OneDrive o.l.)

Vi er ikke sikre på, hvad det betyder for opdatering af filændringerne til skyen. Den ser, at filen ændres, begynder at opdatere/uploade en kopi til synkronisering, hvorefter - før synkroniseringer er gennemført - der foretages yderligere ændringer. Betyder det, at den igangværende opdatering/upload stoppes og en ny sættes igang ved hver eneste ændring, eller afventes en færdiggørelse af arbejdet på den lokale PC, før upload af filen til synkronisering sættes igang?
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.318 + Windows 10)


Tilbage til "Import og eksport af data"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster