Mangler billeder

Få hjælp til import og eksport af data fra GEDCOM og andre filer.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Brugeravatar
Grethe Risum Knudsen
Indlæg: 5
Tilmeldt: ons 10-06-2009 09:58
Kontakt:

Mangler billeder

Indlægaf Grethe Risum Knudsen » fre 25-12-2015 16:57

Jeg eksporterer fra My heritage og importerer til Legacy. hvordan får jeg billederne med ind.. det er ikke fordi de ikke er der, for det er de... Jeg kan godt huske jeg har haft problemet før, men kan ikke huske hvordan jeg gjorde,, er der en som kan hjælpe, jeg kan se det er noget koder den ikke kan genkende, jeg har ikke så meget forstand på det.. :(

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Mangler billeder

Indlægaf Anne Marie H » lør 26-12-2015 00:59

Grethe Risum Knudsen skrev:Jeg eksporterer fra My heritage og importerer til Legacy. hvordan får jeg billederne med ind.. det er ikke fordi de ikke er der, for det er de... Jeg kan godt huske jeg har haft problemet før, men kan ikke huske hvordan jeg gjorde,, er der en som kan hjælpe, jeg kan se det er noget koder den ikke kan genkende, jeg har ikke så meget forstand på det.. :(


Billederne skal importeres særskilt fra MH, men har du dem ikke allerede på din PC?
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Brugeravatar
Grethe Risum Knudsen
Indlæg: 5
Tilmeldt: ons 10-06-2009 09:58
Kontakt:

Indlægaf Grethe Risum Knudsen » lør 26-12-2015 09:12

Jo, men programet kan ikke finde dem. De har et andet filnavn., end det der bliver søgt efter..

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » lør 26-12-2015 13:54

Grethe Risum Knudsen skrev:Jo, men programet kan ikke finde dem. De har et andet filnavn., end det der bliver søgt efter..


Legacy leder som standard efter billeder i mappen C:\Documents\Legacy Family Tree\Media og i dennes undermapper. Hvis dine billeder ikke ligger i den mappe, ved Legacy ikke, hvor den skal finde dem. Derfor skal du enten flytte billederne over i den mappe eller ændre standardmappen under Valg > Tilpas > 6. Filplaceringen

Uanset, hvilken af de to muligheder du vælger, skal du sandsynligvis tilknytte billederne til de enkelte personer igen, men inden da, kan du afprøve, om funktionen Legacy billedfinder kan klare det.

Hvis dine billeder ligger spredt i flere forskellige mapper på din PC, kan du blot flytte disse mapper direkte over i mappen C:\Documents\Legacy Family Tree\Media. Her kan Legacy fint finde mapperne, når de ligger som undermapper.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Brugeravatar
Grethe Risum Knudsen
Indlæg: 5
Tilmeldt: ons 10-06-2009 09:58
Kontakt:

Indlægaf Grethe Risum Knudsen » lør 26-12-2015 16:16

Hm, jeg har lagt dem over der , men billederne hedder noget andet end det den søger efter derfor kan den ikke finde dem, selv om de ligger i den mappe
:cry:

Brugeravatar
Grethe Risum Knudsen
Indlæg: 5
Tilmeldt: ons 10-06-2009 09:58
Kontakt:

Indlægaf Grethe Risum Knudsen » lør 26-12-2015 16:40

Jeg eksporterede den fra Family tree builder så kom den den lagde billederne i c: legacy family tree og i en mappe der som hedder Photo....
men jeg har så mange billeder af det samme, kan jeg slette alle gengangere ? jeg ville også gerne have dem over i familie mapper..?

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » lør 26-12-2015 18:46

Hvilken udgave af Legacy har du?
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Brugeravatar
Grethe Risum Knudsen
Indlæg: 5
Tilmeldt: ons 10-06-2009 09:58
Kontakt:

Indlægaf Grethe Risum Knudsen » lør 26-12-2015 20:08

Det er 8.0 DeLuxe..

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » lør 26-12-2015 23:57

Grethe Risum Knudsen skrev:Det er 8.0 DeLuxe..


OK, der er så nok ikke andet at gøre end at flytte billederne til den mappe, jeg har anvist tidligere og derefter linke dem til hver enkelt person igen.

Hvor mange billeder du vil have liggende er helt op til dig selv, men et af hvert motiv/person bør være nok, men du skal så naturligvis sørge for, at du laver backup af både dem og dine data i Legacy på et eksternt medie.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)


Tilbage til "Import og eksport af data"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster