Rette filer til vedr. Dåb / konfirmation

Få hjælp til import og eksport af data fra GEDCOM og andre filer.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Brugeravatar
gittedl
Indlæg: 24
Tilmeldt: søn 14-06-2015 14:35
Geografisk sted: Juelsminde
Kontakt:

Rette filer til vedr. Dåb / konfirmation

Indlægaf gittedl » man 24-08-2015 18:23

Jeg har købt Legacy 8 Deluxe, og jeg er rendt ind i lidt problemer i forbindelse med at jeg har importeret en gedcom fil fra MyHeritage.

Når jeg kigger op Personinformation, er der godt nok et felt der hedder Dåb, men af en eller anden grund står de oplysninger under Begivenheder/fakta. Hvordan får jeg de oplysninger op i feltet Dåb?

Under Begivenheder/fakta har jeg et felt der hedder Konfirmeret. Dette kunne jeg godt tænke mig at få op under Personinformation (helt mellem Dåb og Død, hvis det er noget man kan flytte rundt på), Hvordan får jeg oprettet dette felt og flytte disse oplysninger, uden at jeg skal ind på hver enkelt person og rette oplysninger?

Det er en ret omfattende gedcom-fil jeg arbejder med, som har over 1500 personer, så jeg vil gerne undgå at skulle rette hver enkelt person til manuelt :roll:

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » man 24-08-2015 21:10

Se her viewtopic.php?t=3412

Konfirmeret-feltet kan indsættes, men det er ikke muligt at indtaste konfirmationsoplysninger uden at taste dem i Begivenheder først. Prøv at klikke på knappen Hjælp, når du står i Personinformationsvinduet, der finder du beskrivelsen af, hvordan det gøres.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)


Tilbage til "Import og eksport af data"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster