Flytning af Dåbsdata

Få hjælp til import og eksport af data fra GEDCOM og andre filer.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

stinnejensen
Indlæg: 4
Tilmeldt: lør 27-06-2015 10:57
Kontakt:

Flytning af Dåbsdata

Indlægaf stinnejensen » tirs 11-08-2015 15:12

Hej

Jeg har overført mine data fra MyHeritage til Legasy.

Jeg har tilkøbt program så jeg skulle få bl.a. dåbsdage med.

Men de er ikke med over, er der noget jeg skal gøre for at det hele kommer med over automatisk?

mvh
Stinne
Stinne

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » tirs 11-08-2015 22:37

Jeg går ud fra, at du har overført dine data fra MyHeritage til Legacy med en GEDCOM-fil.

Når du importerer GEDCOM-filen i Legacy, skal du - når du når vinduet, der hedder GEDCOM Import - klikke på knappen Tilpas i nederste venstre hjørne af vinduet. Så åbnes et nyt vindue GEDCOM-koder, som skal importeres, hvor du i nederste venstre hjørne skal sætte flueben ved Konverter GEDCOM-kode BAPM til CHR under importen.

Tjek også, om der er angivet andre ukendte GEDCOM-koder, som du skal behandle (klik på knappen Hjælp for mere info).
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Asta Fog Larsen
Indlæg: 5
Tilmeldt: ons 26-08-2015 11:17
Kontakt:

Oversættelser af koder

Indlægaf Asta Fog Larsen » ons 26-08-2015 12:16

Jeg har problemer med at få importeret en GEDCOM-fil ordentligt.
Ikke oversatte koder er:
_CUTOUT
_PHOTORIN
_PLACE
_POSITION
_PRIM_CUTOUT
PRIN

Desuden kan jeg konstatere fejl i placering af fødsel/dåb og død/begravet og noterne er heller ikke fuldstændige.
Billederne er i meget ringere opløsning end de burde være og ikke alle er kommet med over.
Nogle oplysninger er kommet med i notatfeltet, men mange står stadig i nogle for mig ulæselige koder.
Jeg har arbejdet på det siden marts uden at komme videre. Nogle mener, at jeg skal konvertere via Brothers Keeper. Men jeg kan ikke forstå, at det skulle være nødvendigt. Jeg har ca. 2000 poster.
Jeg har tidligere brugt MyHeritage og jeg kan godt se i Forum, at det er det program, som volder problemer. Er det virkeligt umuligt at løse?[/code]

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Oversættelser af koder

Indlægaf Anne Marie H » lør 29-08-2015 19:01

Asta Fog Larsen skrev:Jeg har problemer med at få importeret en GEDCOM-fil ordentligt.
Ikke oversatte koder er:
_CUTOUT
_PHOTORIN
_PLACE
_POSITION
_PRIM_CUTOUT
PRIN

Desuden kan jeg konstatere fejl i placering af fødsel/dåb og død/begravet og noterne er heller ikke fuldstændige.
Billederne er i meget ringere opløsning end de burde være og ikke alle er kommet med over.
Nogle oplysninger er kommet med i notatfeltet, men mange står stadig i nogle for mig ulæselige koder.
Jeg har arbejdet på det siden marts uden at komme videre. Nogle mener, at jeg skal konvertere via Brothers Keeper. Men jeg kan ikke forstå, at det skulle være nødvendigt. Jeg har ca. 2000 poster.
Jeg har tidligere brugt MyHeritage og jeg kan godt se i Forum, at det er det program, som volder problemer. Er det virkeligt umuligt at løse?[/code]


Har du brugt den løsning, som jeg har beskrevet ovenover dit spørgsmål. Det er sådan, at du skal få dine data placeret rigtigt. Hvis du har behov for det, kan jeg hjælpe dig med at få importeret din gedcom-fil til Legacy. Skriv en privat besked til mig :D
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)


Tilbage til "Import og eksport af data"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster