Dele en fil til flere ??

Få hjælp til import og eksport af data fra GEDCOM og andre filer.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Hanne Hansen
Indlæg: 7
Tilmeldt: lør 21-04-2012 16:32
Kontakt:

Dele en fil til flere ??

Indlægaf Hanne Hansen » lør 30-05-2015 20:34

Jeg har efterhånden en ret stor database af rødder. Databasen starter med undertegnede og så har jeg bare kørt derud af. Jeg synes efterhånden databasen er ret uoverskuelig og kunne tænke mig at dele den op med mors aner i en database og fars aner i en anden. Jeg har knoklet hele dagen for at finde ud af om der er en måde at gøre det på, men nu må jeg altså melde pas..... Bare en lillebitte opskrift på hvordan jeg gør er alt hvad jeg ønsker mig :-)
Håber der er hjælp at hente herinde.

Mvh. Hanne Hansen

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5151
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » lør 30-05-2015 22:43

Det kan du sagtens, men hvorfor? Du udelukker jo så muligheden for at lave en hel anebog eller slægtstræ for dig selv.

Jeg vil hellere foreslå, at du bruger de muligheder, der ligger i programmet, så du kan se, hvilke grene af din slægt, som de enkelte personer tilhører.

Der er mindst tre:

1) Brug slægtsbetegnelserne. Funktioner > Sæt slægtskab

2) Brug anefarverne. Valg > Tilpas > 8.3 Anefarvekodning. Sæt flueben og klik på knappen Anvend anefarver... Når du har gemt, så kan du, ved at holde musen over farvefelterne ved hver enkelt person, se hvilken gren af din slægt, personen tilhører.

3) Endelig kan du bruge mærkefunktionen. Vis > Navneliste > knappen Valg > Avanceret mærkning (Klik på knappen Hjælp for forklaring).

Jeg har snart 11.000 personer i min database, og jeg har fuldt overblik med de ovennævnte funktioner. Det tror jeg også, at du kan få :D

Du kan dele din fil ved at bruge Eksport > Eksporter til ny Legacy-fil...
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)


Tilbage til "Import og eksport af data"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster