"Passiv" Legacy på dvd eller usb.

Få hjælp til import og eksport af data fra GEDCOM og andre filer.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Henry Einholm
Indlæg: 16
Tilmeldt: ons 19-10-2005 12:35
Geografisk sted: 7100 Vejle
Kontakt:

"Passiv" Legacy på dvd eller usb.

Indlægaf Henry Einholm » man 23-02-2015 15:40

Jeg kunne tænke mig at give hver af mine to børn en kopi af min database på enten dvd eller USB stick, hvorfra der kun kunne læses, men ikke redigeres.
Vil det være muligt - og i givet fald - hvordan?
Henry

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5155
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » man 23-02-2015 17:54

Hvad skal den bruges til? Backup? eller som slægtsbog?
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Henry Einholm
Indlæg: 16
Tilmeldt: ons 19-10-2005 12:35
Geografisk sted: 7100 Vejle
Kontakt:

"Passiv" Legacy på dvd eller usb.

Indlægaf Henry Einholm » ons 25-02-2015 14:58

Jeg må se i øjnene, at jeg efter mange års arbejde med at samle oplysninger, først ved hjælp af Cumberland Family Tree, senere Legacy, nok ikke kommer meget længere. Desværre er der ingen i familien, der på nuværende tidspunkt viser interesse for at tage over, men det kan jo ikke udelukkes, at der vil komme det i en fremtidig generation.
Derfor ville jeg gerne kunne overlade samtlige data i en læsbar form og ikke andet til mine børn. Og hvem kan vel vide, om Legacy til evig tid vil kunne bruges på en nutidig backup?
Og da mine data, bl.a. på grund af flytning fra Cumberland til Legacy, måske ikke er placeret det helt korrekte sted, gør det jo ikke sagen lettere.

M.v.h.
Henry

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5155
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » ons 25-02-2015 15:40

Print en rapport i pdf-format, og lav derudover en gedcom-fil med alle de data du har, så skulle dine data være enkle at genskabe på et senere tidspunkt. Brænd begge dele på en dvd.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Brugeravatar
knud aagaard
Indlæg: 64
Tilmeldt: søn 22-05-2005 17:52
Geografisk sted: Låsby
Kontakt:

Re: "Passiv" Legacy på dvd eller usb.

Indlægaf knud aagaard » ons 25-02-2015 17:53

Hej
Henry Einholm skrev:Jeg må se i øjnene, at jeg efter mange års arbejde med at samle oplysninger, først ved hjælp af Cumberland Family Tree, senere Legacy, nok ikke kommer meget længere. Desværre er der ingen i familien, der på nuværende tidspunkt viser interesse for at tage over, men det kan jo ikke udelukkes, at der vil komme det i en fremtidig generation.
Derfor ville jeg gerne kunne overlade samtlige data i en læsbar form og ikke andet til mine børn. Og hvem kan vel vide, om Legacy til evig tid vil kunne bruges på en nutidig backup?
Og da mine data, bl.a. på grund af flytning fra Cumberland til Legacy, måske ikke er placeret det helt korrekte sted, gør det jo ikke sagen lettere.

M.v.h.

Du kunne evt. overveje at testamenterer dine data:
https://www.slaegtogdata.dk/andet/slaegtsforskertestamente
knud aagaard
Sidste version af 7.5. & 8.0. win7


Tilbage til "Import og eksport af data"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster