Scrapbøger i FTM til Legacy 8

Få hjælp til import og eksport af data fra GEDCOM og andre filer.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Brugeravatar
Stegemüller
Indlæg: 273
Tilmeldt: man 21-08-2006 08:09
Geografisk sted: København
Kontakt:

Scrapbøger i FTM til Legacy 8

Indlægaf Stegemüller » man 20-10-2014 13:30

Hej

Jeg ved godt, at jeg måske hellere skulle stille dette spørgsmål i et FTM-forum, men nu prøver jeg her. Anne Marie Holck har allerede været inde over, men jeg savner nogle ex-FTM brugere, der måske kan hjælpe mig lidt på vej, da det er så mange år siden, jeg selv brugte FTM, at det næsten ikke kan bruges til noget.

Jeg er i gang med at hjælpe en gammel mand over på Legacy via TeamViewer, og vi har lavet import/eksport, og det var lige ud af landevejen. Ingen problemer der.

Men men... Scrapbøgernes indhold mangler. Jeg er i gang med at udspørge ham om, hvad han har i disse scrapbøger. Er det tekst? er det billeder?

Og så har jeg rodet rundt med Google:
Denne her: http://support.legacyfamilytree.com/article/AA-00507/0/GEDCOM-Export-from-Family-Tree-Maker-into-Legacy.html siger, at der slet ikke eksporteres nogen som helst koder fra scrapbøgerne, dog lidt afhængig af version. Han sidder med 2006 version 16, som er old gammel faktisk var den også gældende, da jeg skiftede til Legacy i august 2006.

Så er denne her: https://www.mail-archive.com/legacyusergroup@legacyfamilytree.com/msg16456.html Her er der også en dialog der siger, at ingenting eksporteres.

Skulle der evt. i dette forum sidde nogen, der har egne erfaringer? Kunne I få scrapbøgerne ud i eksporten. Hvilken version af FTM, hvilket TAG blev brugt.

Jeg vil være meget glad for lidt hjælp, så Johs. kan forlade FTM.
Genalogiske hilsner
Hanne B. Stegemüller

Legacy 9 De Luxe version: 9.0.0.456 & Windows 11 Professionel 64-bit

Brugeravatar
Stegemüller
Indlæg: 273
Tilmeldt: man 21-08-2006 08:09
Geografisk sted: København
Kontakt:

Indlægaf Stegemüller » man 20-10-2014 16:49

Jeg har nu haft kontakt til Ole P. Bielefeldt, der er den danske forhandler. Han bekræfter, at det ikke kan lade sig gøre.

Min bruger har alle sine billeder i scrapbøgerne og ikke andre steder på computeren. Hans eneste mulighed er nu at tage et billede ad gangen, højreklikke og gemme i en mappe. Så er man da godt nok stavnsbundet til FTM :cry:
Genalogiske hilsner
Hanne B. Stegemüller

Legacy 9 De Luxe version: 9.0.0.456 & Windows 11 Professionel 64-bit

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5155
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » man 20-10-2014 17:23

Ikke smart :cry: Han har forhåbentlig ikke flere hundrede billeder i sin FTM-fil?
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Brugeravatar
Stegemüller
Indlæg: 273
Tilmeldt: man 21-08-2006 08:09
Geografisk sted: København
Kontakt:

Indlægaf Stegemüller » man 20-10-2014 17:29

Han har flere hundrede billeder, og så er det jo man næsten giver op på forhånd. Det er det jeg mener med stavnsbåndet.

Jeg har fat i Ole igen, for han siger, at det er anderledes med nyere versioner. Men billeder der en gang er indlejret, kan vel ikke blive "frigivet"?

Jeg vender tilbage med svaret.
Genalogiske hilsner
Hanne B. Stegemüller

Legacy 9 De Luxe version: 9.0.0.456 & Windows 11 Professionel 64-bit

Brugeravatar
Stegemüller
Indlæg: 273
Tilmeldt: man 21-08-2006 08:09
Geografisk sted: København
Kontakt:

Indlægaf Stegemüller » man 20-10-2014 17:54

Ole meddeler, at billederne bliver "frigivet" med de nyere versioner. Jeg fatter ganske vist ikke, hvordan det kan ske, men Ole har jo forstand på det.

Så nu kan jeg måske hjælpe min bruger videre. 8)
Genalogiske hilsner
Hanne B. Stegemüller

Legacy 9 De Luxe version: 9.0.0.456 & Windows 11 Professionel 64-bit


Tilbage til "Import og eksport af data"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster