Data forsvundet

Få hjælp til import og eksport af data fra GEDCOM og andre filer.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Gitte
Indlæg: 3
Tilmeldt: man 03-03-2014 21:19
Kontakt:

Data forsvundet

Indlægaf Gitte » man 03-03-2014 21:35

Hej med jer

Min Legacy (Deluxe 7) blev åbenbart opdateret, da jeg sidst lukkede for programmet. Som udgangspunkt er det jo en god ting, men da jeg åbnede programmet skulle jeg vælge mellem to filer min egen og testfilen (Sample). Da jeg åbner min egen er alle data, bortset fra navne forsvundet, når man står i fanebladet Familie.
Hvis jeg går over på fanebladet Kronologi er datoer og årstal nævnt ud over navne på børn og forældre, så data må jo stadig være i filen.

Håber meget, at en af jer har et forslag til, hvordan jeg får vist alle data normalt.

Min maskine kører på Windows 7, hvis det har noget at sige.
Vedhæftede filer
Legacy - data væk - navne bibeholdt.png
Visning i fanebladet Familie
(177.69 KiB) Downloadet 133 gange
Med venlig hilsen
Gitte Christensen

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5155
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » man 03-03-2014 22:09

Bare for god ordens skyld: Legacy opdaterer IKKE, hvis ikke man selv beder om det! Bare for at berolige dig og andre brugere :)

Jeg ved ikke lige, hvad du har lavet, men de data, som du ikke kan se i Familievisningen, kan du se dem i Indeks?
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5155
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » man 03-03-2014 22:13

Jeg sidder lige og kommer i tanke om, at det sandsynligvis er skriftfarven, både i feltet og selve skriften, der er ens.
Prøv at ændre farve.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Gitte
Indlæg: 3
Tilmeldt: man 03-03-2014 21:19
Kontakt:

Indlægaf Gitte » tors 06-03-2014 06:52

Det faneblad som hedder indeks er tomt. Det er ikke et faneblad, som jeg har brugt aktivt, så jeg er ikke klar over, hvad det skal indeholde. Jeg har prøvet at skrive noget i navnefelterne uden at der kommer noget frem.

Jeg prøvet Søgning (se søgeresultat i vedhæftet fil) og der får jeg relationerne med, men heller ingen datoer eller årstal. Heller ikke selv om der for den øverste, ved navnet står (ca. 1765-1827).

Jeg kan simpelthen ikke huske, at jeg har ændret på farverne. Når jeg går i Valgt -> Tilpas -> Farver er der en stor bjælke/knap, hvor der står Klik her for at ændre farverne i brugergrænsefladen.
Der var også en knap, som hed Gendan alle standarder, da jeg klikkede på den, kunne jeg igen se mine data. Så jeg må have ændret noget et eller andet sted.

Tusind tak for hjælpen, Anne Marie. Dejligt at kunne se dato og årstal igen.
Vedhæftede filer
Legacy - data væk - Søgning.png
Sådan ser et søgeresultat ud
(172.46 KiB) Downloadet 125 gange
Med venlig hilsen

Gitte Christensen

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5155
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » tors 06-03-2014 13:48

Gitte skrev:Det faneblad som hedder indeks er tomt. Det er ikke et faneblad, som jeg har brugt aktivt, så jeg er ikke klar over, hvad det skal indeholde. Jeg har prøvet at skrive noget i navnefelterne uden at der kommer noget frem.


Hvis du har personer registreret i din database, så skal de fremgå af Indeks! Så hvis ikke du kan se noget der, så er der noget galt. Det er ikke noget, du selv skal udfylde, det er oversigten over personer, som du har tastet ind.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)


Tilbage til "Import og eksport af data"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster