Hvordan importeres en backup

Få hjælp til import og eksport af data fra GEDCOM og andre filer.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Jens Lauritzen
Indlæg: 26
Tilmeldt: tors 03-02-2011 12:11
Kontakt:

Hvordan importeres en backup

Indlægaf Jens Lauritzen » søn 02-03-2014 12:13

Jeg har lavet en backup af mine data (Legacy8) på min stationære PC.
Kan ikke finde ud af at importere backupen i Legacy 8 på min bærbare PC.

M.v.h.

Jens Lauritzen

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5155
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Hvordan importeres en backup

Indlægaf Anne Marie H » søn 02-03-2014 12:39

Jens Lauritzen skrev:Jeg har lavet en backup af mine data (Legacy8) på min stationære PC.
Kan ikke finde ud af at importere backupen i Legacy 8 på min bærbare PC.

M.v.h.

Jens Lauritzen


Du skal ikke bruge en backup til det. Bare kopier din familie-fil (den ender på .fdb) til f.eks. en USB-nøgle og flyt den over på din bærbare.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Jens Lauritzen
Indlæg: 26
Tilmeldt: tors 03-02-2011 12:11
Kontakt:

Indlægaf Jens Lauritzen » søn 02-03-2014 14:16

mine usb lagerenheder virker desværre ikke. Jeg har kopieret familiefiler til disc - men hvordan flytter jeg dem over på den bærbare - har forsøgt uden held.

M.v.h.

Jens

Brugeravatar
Ove Steen Hansen
Indlæg: 284
Tilmeldt: fre 07-05-2010 17:39
Geografisk sted: Odense SØ
Kontakt:

Indlægaf Ove Steen Hansen » søn 02-03-2014 14:43

På samme måde, som du ville gøre med en usb-nøgle. Brug windows stifinder :D
Ove Steen Hansen

Legacy Deluxe 9 (sidste opdatering) og Windows 10.

Jens Lauritzen
Indlæg: 26
Tilmeldt: tors 03-02-2011 12:11
Kontakt:

Indlægaf Jens Lauritzen » søn 02-03-2014 18:29

Tak for jeres svar. Jeg er desværre ikke kommet videre. For det første forstår jeg åbenbart ikke hvad en backup er. Jeg troede det var en måde at gemme data på , så man havde dem, vis noget gik galt med programmet. I Legacy 7.5 brugte jeg backup til at flytte data fra den ene PC til den anden.
Det kan jeg så åbenbart ikke i Legacy 8. Jeg kan godt få mine kopierede familiefiler lagt over på den bærbare, men hvordan får jeg dem ind i Legacy??
M.v.h.

Jens

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5155
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » søn 02-03-2014 18:47

Jens Lauritzen skrev:Tak for jeres svar. Jeg er desværre ikke kommet videre. For det første forstår jeg åbenbart ikke hvad en backup er. Jeg troede det var en måde at gemme data på , så man havde dem, vis noget gik galt med programmet. I Legacy 7.5 brugte jeg backup til at flytte data fra den ene PC til den anden.
Det kan jeg så åbenbart ikke i Legacy 8. Jeg kan godt få mine kopierede familiefiler lagt over på den bærbare, men hvordan får jeg dem ind i Legacy??
M.v.h.

Jens


Selvfølgelig kan du det, der er bare ikke nogen grund til at bruge en backup til det - med de 'udfordringer' det giver... En backup er netop det, du skriver "til brug når noget er gået galt", og det lyder det jo ikke til, at det er for dig. Derfor skal du bare flytte din fil, som du åbenbart har gjort. Derefter klikke på det hvide L i den blå runde knap i øverste venstre hjørne og klikke på Åbn fil... - og dine filer skal ligge i den mappe, der er specificeret i Valg > Tilpas > 6. Filplaceringer > 6.1 Standardplacering af slægtsfiler (global)
Så finder Legacy selv den rigtige mappe, hvorfra du åbner dine filer.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Jens Lauritzen
Indlæg: 26
Tilmeldt: tors 03-02-2011 12:11
Kontakt:

Indlægaf Jens Lauritzen » man 03-03-2014 17:46

Tak for svar. Når jeg gør som du skriver: Klik på L i øverste venstre hjørne -dernæst på åben fil - så får jeg ikke det frem, du skriver (valg- tilpas osv) .
I stedet for kommer en boks, hvor jeg kan vælge 1: Vælg filer ved at bruge Windows dialog boks - eller 2: Lad Legacy oprette en liste der kan vælges fra. Og den vej er det lykkedes mig at overføre data.

P.g.a. mine mange forsøg med at overføre data ligger der nu en masse forskellige filer i "Filer" - når jeg sletter dem, bliver de liggende, men kan ikke aktiveres. Hvordan får jeg dem helt væk?

M.v.h.

Jens

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5155
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » man 03-03-2014 18:10

Jens Lauritzen skrev:Tak for svar. Når jeg gør som du skriver: Klik på L i øverste venstre hjørne -dernæst på åben fil - så får jeg ikke det frem, du skriver (valg- tilpas osv) .
I stedet for kommer en boks, hvor jeg kan vælge 1: Vælg filer ved at bruge Windows dialog boks - eller 2: Lad Legacy oprette en liste der kan vælges fra. Og den vej er det lykkedes mig at overføre data.

P.g.a. mine mange forsøg med at overføre data ligger der nu en masse forskellige filer i "Filer" - når jeg sletter dem, bliver de liggende, men kan ikke aktiveres. Hvordan får jeg dem helt væk?

M.v.h.

Jens


Du skal placere din fil i den mappe, der er specificeret under fanen Valg i værktøjslinjen. Se vedlagte...

Når det er gjort, skal du klikke i øverste venstre hjørne. Brug mulighed 1: Vælg filer ved at bruge Windows dialog boks

Dine filer kan du f.eks. slette ved at finde dem via Stifinder.
Vedhæftede filer
Valg.png
(55.78 KiB) Downloadet 141 gange
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Jens Lauritzen
Indlæg: 26
Tilmeldt: tors 03-02-2011 12:11
Kontakt:

Indlægaf Jens Lauritzen » man 03-03-2014 18:59

Tak for hjælpen!

M.v.h.

Jens


Tilbage til "Import og eksport af data"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster