Skift af mediefil

Få hjælp til import og eksport af data fra GEDCOM og andre filer.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

oleporup
Indlæg: 25
Tilmeldt: man 05-06-2017 15:51
Kontakt:

Skift af mediefil

Indlægaf oleporup » lør 04-03-2023 11:50

Til Forum.

Jeg har fået geninstalleret filer mv. på min pc. Det samme gælder Legacy. Jeg har version 9. Det gik fint med at hente slægtsfilen, men af en eller anden grund fandt programmet en helt anden mediefil. Den mediefil, som jeg havde før, var på 6.300 KB. Jeg har fået reduceret antallet af personer, så der er ca. 2350 personer pt, så det passer fint med ovennævnte mediefil.
Den mediefil, som programmet fandt frem til, er på 451.000 KB. Hvad det er for en fil, den har fundet, ved jeg ikke. Under alle omstændigheder vil jeg gerne tilbage til den, som jeg havde før, men hvordan gør jeg lige det? Jeg har forsøgt, om jeg kan få programmet til at vælge den tidligere mediefil, men det ikke lykkedes.
Alternativt kan jeg starte forfra med at lave en ny, men den gamle skal jo forsat slettes.

Ole Porup

oleporup
Indlæg: 25
Tilmeldt: man 05-06-2017 15:51
Kontakt:

Re: Skift af mediefil

Indlægaf oleporup » lør 04-03-2023 14:50

Hej Anne Marie.

Jeg ved ikke lige, om det svar, som du har vedlagt (Opret en ny fil), er et svar til mig?? Jeg ønsker jo ikke at starte forfra med indtastning. Det er kun mediefilen, som jeg ønsker at skifte. Jeg håber, at det kan lade sig gøre.

Ole Porup

oleporup
Indlæg: 25
Tilmeldt: man 05-06-2017 15:51
Kontakt:

Re: Skift af mediefil

Indlægaf oleporup » tirs 21-03-2023 12:32

Til Forum.

Jeg har endnu ikke fået svar på mit spørgsmål ved mediefiler. D. 21 marts kan man se en fil på ca. 451 MB. Den vil gerne have slettet og i stedet benytte den, man kan se længere oppe på 6,3 MB. Jeg har forsøgt på flere måder, men det lykkes ikke - desværre.
Alternativt må jeg lave en ny, men jeg skal fortsat have slettet den på 451 MB.

I øvrigt. Vedr. ny opdatering undrer det mig lidt, at man ikke kan tilgå Forum via Legacy længere. Jeg har fundet frem til Forum via Google!

Ole P
Vedhæftede filer
Stifinder.pdf
(277.36 KiB) Downloadet 56 gange

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5151
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Skift af mediefil

Indlægaf Anne Marie H » tirs 21-03-2023 16:30

Det sidste spørgsmål først - du skal opdatere din version, så virker links.

Ang. størrelsen af din mediefil, så afhænger den jo af, hvor mange billeder, du har i din fil og hvor store de er. Det er jo i øvrigt kun en sikkerhedskopi, så jeg vil da lade den være. Du skal jo forhåbentlig ikke bruge den til noget Jeg ville under ingen omstændigheder bruge den mindre kopi, da den formentlig har reduceret dine billeder, så de ikke bliver vist i en ordentlig kvalitet. En mappe med mediefiler på kun 6.300 Kb er jo nærmest kun 3-4 billeder af ordenlig kvalitet, så det må jeg fraråde.

Mediefilens sikkerhedskopi reduceres ikke i størrelse (selvom den har endelsen .zip), så den fylder altid temmelig meget mere en datafilen, som zip'es. Min egen medie-sikkerhedskopi fylder 1.4 GB.

I øvrigt vil jeg kraftigt advare mod, at du gemmer dine sikkerhedskopier på c-drevet, som jeg kan se, at du gør. Du risikerer, at de slettes, hvis din computer går i sort. Sikkerhedskopierne skal gemmes enten på et eksternt medie, f.eks. OneDrive eller en ekstern harddisk.
Dine mapper til hhv. data og medier finder du i den mappe, der hedder Dokumenter. Deri har Legacy automatisk oprettet undermapper, som ligger her C:\Users\.......\Documents\Legacy Family Tree, se vedlagte
Standardmapper.jpg
(67.57 KiB) Ikke downloadet endnu


Det er ikke sikkert, at du har alle de mapper, jeg har - jeg har f.eks. selv oprettet GEDCOM- og web-mapperne så vidt jeg husker.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

baertel
Tester
Indlæg: 1222
Tilmeldt: søn 22-05-2005 12:56
Geografisk sted: 2670 Greve
Kontakt:

Re: Skift af mediefil

Indlægaf baertel » tirs 21-03-2023 16:40

Jeg håber at du er klar over at det du kalder en mediefil er en komprimeret fil som indeholder alle dine medier. Den fil installerer ikke sig selv sådan som familiefilen gør. Den skaal pakkes ud.
Dine medie-filer ligger i C:\Users\.....\Documents\Legacy Family Tree\Media.
Højreklik på den medie-fil du ønsker at bruge og vælg Udpak alle. I næste vindue klik på Gennemse og find Dokumenter>Legacy Family Tree>Media og klik Vælg mappe og derefter klik Pak ud.


Edit: Kom lige to minutter efter Anne Marie, men fremgangsmåden kan dog stadig bruges.
mvh
Leif Bærtelsen


Versioner: Betaer og GR deluxe ;-)
Windows 11, 64 bit

oleporup
Indlæg: 25
Tilmeldt: man 05-06-2017 15:51
Kontakt:

Re: Skift af mediefil

Indlægaf oleporup » tors 23-03-2023 11:31

Tak for svar.

Vedr. adgang til Forum via Legacy:

Jeg bruger version 9.0.0.433. Det må være den sidste nye.

Tidligere fik jeg adgang til Forum via adgang til Legacy's hjemmeside i programmet. Her kunne man vælge Forum.
Når jeg vælger 'Lecagcys hjemmeside' via 'Internet' får jeg adgang til den engelske side, hvor der ikke er adgang til 'Forum'.

Ole Porup

oleporup
Indlæg: 25
Tilmeldt: man 05-06-2017 15:51
Kontakt:

Re: Skift af mediefil

Indlægaf oleporup » tors 23-03-2023 11:34

HEJ.

Jeg har fundet adgang til Forum via Startsiden. Selvom jeg har brugt Legacy i en del år, har jeg aldrig kigget ordentligt på startsiden, så det skal jeg nok lige bruge lidt på.

Ole Porup


Tilbage til "Import og eksport af data"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster