Oprette en fil, kun med min far og hans aner

Få hjælp til import og eksport af data fra GEDCOM og andre filer.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Brugeravatar
Kai Aurbo
Indlæg: 15
Tilmeldt: fre 08-11-2013 17:46
Kontakt:

Oprette en fil, kun med min far og hans aner

Indlægaf Kai Aurbo » fre 02-12-2022 11:51

Hej
Jeg er adoptivbarn og mine forældre har aldrig været gift og min tilblivelse var en utroskabshistorie. Jeg har for mange år siden fundet min halvbror på min fars side og hans datter (knap 60 år) fortalte mig i weekenden, at hun var begyndt at slægtsforske i MyHeritage - også fordi hendes afdøde mor er adoptivbarn. Jeg anbefalede hende at bruge Legacy i stedet for, så kan jeg jo hjælpe hende.
Mit spørgsmål: Kan jeg trække/lave en kopi af min far's linie (hendes farfar) ud af mit program, som hun så kan importere i Legacy, når hun får det?
Venlig hilsen
Kai.

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5151
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Oprette en fil, kun med min far og hans aner

Indlægaf Anne Marie H » fre 02-12-2022 19:26

Den anbefaling bliver hun ganske givet glad for :D

Du kan lave en fil med din fars aner sådan:
Klik på fanen Fil > Eksport > Eksporter fil > Eksporter til ny Legacy-fil, giv filen et navn og klik på Gem.
I vinduet Legacy eksport klikkes på Valgte poster i fokusgruppen > knappen Redigér fokusgruppe...
Slet, hvad der måtte være angivet i øverste felt, og klik derefter knappen Tilføj en person og aner.... Der skal du Skifte til din fars navn og vælge Aner i direkte linje, inkl. de tre undergrupper (og evt. sæt flueben ved muligheden at tilføje flere forældre, når der nu er adopterede i slægten). Klik på OK, også i næste vindue. Begynd eksport. Så er din fil eksporteret og lige til at åbne i Legacy.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Brugeravatar
Kai Aurbo
Indlæg: 15
Tilmeldt: fre 08-11-2013 17:46
Kontakt:

Re: Oprette en fil, kun med min far og hans aner

Indlægaf Kai Aurbo » søn 04-12-2022 11:57

Hej Anna Marie

Tusind tak for svaret. Det bliver spændende.

Venlig hilsen
Kai.


Tilbage til "Import og eksport af data"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster