Mig selv som start familie

Få hjælp til import og eksport af data fra GEDCOM og andre filer.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

morten07
Indlæg: 3
Tilmeldt: søn 25-09-2022 09:24
Kontakt:

Mig selv som start familie

Indlægaf morten07 » man 26-09-2022 07:13

Hej
Jeg er ganske ny og vil flytte en gedcom fra MyHeritage til Legacy da den anden er blevet noget peberet i prisen.
Når jeg har importeret filen kan jeg ikke sætte min familie som hovedfamilie og jeg syntes det roder lidt men det er nok begyndervanskeligheder.
Vil livet blive meget nemmere med DeLuxe udgaven?
John

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Mig selv som start familie

Indlægaf Anne Marie H » man 26-09-2022 08:30

I hvilken forbindelse mener du hovedfamilie? Mener du, at Legacy altid skal vise dig/din familie, når du åbner programmet? Eller mener du, at du vil sætte dig selv som proband ved beregning af slægtskab til personerne i din fil?

Jeg vil anbefale, at du begynder med at lave en Filvedligeholdelse, inden du gør noget som helst andet. Klik på fanen Fil i hovedværktøjslinjen, derunder ligger ikonet Filvedligeholdelse. Der skal du klikke på Kontroller/reparer. Når processen er færdig, får du et notat, der viser, hvad Legacy har rettet automatisk i din fil, samt evt. ting, som du selv skal rette. Ret og kør processen igen.

Mht. spørgsmålet vedr. Deluxe, så viser Legacy altid, hvad der er en Deluxe-funktion, og så må du gøre op med dig selv, om det er funktioner, der gør det nemmere for dig.

Du kan kan også kigge nærmere på https://legacyfamilytree.dk Nyhedsbreve og videoer
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

morten07
Indlæg: 3
Tilmeldt: søn 25-09-2022 09:24
Kontakt:

Re: Mig selv som start familie

Indlægaf morten07 » fre 30-09-2022 06:08

Tak, det mig selv der skal dukke når jeg starter Legacy.

Jeg kørte en reparation det virkede ikke så jeg skal nok starte forfra.

Deluxe er tilkøbt, det virkede mest fornuftigt. :D

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Mig selv som start familie

Indlægaf Anne Marie H » fre 30-09-2022 08:52

Nej, du skal blot sætte dig selv og din hustru/partner som foretrukket familie og derefter under Valg > Tilpas finde afsnittet, hvor du fortæller Legacy, at du ønsker at åbne Legacy med "Foretrukket familie". Men må jeg spørge hvorfor? Er det ikke bedre, at Legacy åbner på den familie, som du arbejdede med, da du lukkede programmet? Det kommer selvfølgelig an på, hvordan man arbejder med sin slægt, men for de fleste vil der nok være et irritationsmoment at skulle huske på hele tiden, hvor man var nået til, hvis Legacy altid åbnede på samme familie... se evt. her https://legacydansk.dk/onewebmedia/Ny-f ... ch2022.mp4
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)


Tilbage til "Import og eksport af data"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster