Backup ikke fuldstændig

Få hjælp til import og eksport af data fra GEDCOM og andre filer.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

perl5700
Kontakt:

Backup ikke fuldstændig

Indlægaf perl5700 » søn 13-12-2020 13:25

Jeg har i forbindelse med nogle test fundet at backupfunktionen ikke fungerer 100%

Jeg vil forsøge at illustrere det.

Jeg starter med at vise mine filplaceringer:
Billede
Billede

Her familiebilledet med 2 billeder:
Billede

Bemærk placeringen af billedet af mand: "P:/Slægtsforskning/p0061.jpg"
Billede
Bemærk placeringen af billedet af hustru: "P:/Slægtsforskning/p0011.jpg"
Billede

Så laver jeg en sikkerhedskopi som lægges i opsætningens standardplacering af slægtsfiler
Billede

Resultat bliver 2 filer tidsstemplet 2020-12-13 10.09.20
Billede

Jeg åbner multimediafilen:
Billede

Og finder filerne korrekt filerne "1.jpg" og "p0061.jpg" men savner "p0011.jpg"

Her indholdet af de 2 filer i "P:/Slægtsforskning"
Billede
Billede

Her filinformationer:
Billede
mvh

Per Laustsen

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Backup ikke fuldstændig

Indlægaf Anne Marie H » søn 13-12-2020 20:05

Jeg må indrømme, at jeg ikke kan overskue, hvad du mener, der er problemet.

Men jeg vil igen foreslå, at du har dine mediefiler i samme mappe som datafilerne, nemlig den mappe, du kalder software.

Jeg kan ikke kontrollere umiddelbart, om alt er med i min backup, da jeg har ca. 2.500 billeder i mine 26 undermapper, som alle ligger i standardmappen. Hvis Legacy under sikkerhedskopieringen finder brudte links til billeder, så får du en melding, der siger, at du skal kontrollere Valg > Tilpas > 6. Filplaceringer. Der får du så en liste, der fortæller dig, hvilke filer der mangler, dvs. hvor linket mellem billede og person, skal gendannes.

Man skal være opmærksom på, at kun billeder, der er knyttet til personer/par/begivenheder bliver sikkerhedskopieret. Hvis man har billeder liggende i mapperne, der ikke knyttet til nogen/noget, så sikkerhedskopieres disse ikke. Og i øvrigt zippes billederne ikke ved sikkerhedskopieringen, selvom endelsen er .zip, dvs at man kan åbne sikkerhedskopien helt almindeligt fra stifinderen og tjekke, om alle de forventede billeder er med i sikkerhedskopien.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.368 + Windows 10)

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Backup ikke fuldstændig

Indlægaf Anne Marie H » man 14-12-2020 11:26

Lige en ting mere, som jeg ikke fik med i mit skriv igår - Det er forkert at gemme dine sikkerhedskopier på samme medie/drev, som din slægtsfil. Dine sikkerhedshedskopier skal gemmes på et andet medie/drev, da du ellers risikerer at miste både din slægtsfil og din sikkerhedskopi, hvis noget går galt med det medie/drev, du anvender.

Og jeg må igen opfordre dig til at benytte Legacys standardopsætning, da jeg er overbevist om, at det er din alternative tilgang til brugen af programmet, der skaber problemer for dig. Som supporter har man ikke en jordisk chance for at hjælpe ordentligt, når brugerne benytter sig af alternative løsninger.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.368 + Windows 10)

Tilbage til "Import og eksport af data"