Legacy og MyHeritage - hvad er op og ned?

Få hjælp til import og eksport af data fra GEDCOM og andre filer.

Redaktører: Oversættergruppe, Testere

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Legacy og MyHeritage - hvad er op og ned?

Indlægaf Anne Marie H » tirs 30-05-2017 16:35

Jeg har i de seneste dage fået mange henvendelser fra bekymrede Legacy-brugere, der har modtaget det tilbud om abonnement på MyHeritage, der blev udsendt forleden dag. Brugerne er meget usikre på, om Legacy leverer data til MyHeritage i forbindelse med, at der vises hints fra MyHeritage i Legacy, og MyHeritage så kan bruge jeres data fra Legacy til at videresælge i deres eget program.

Det, der sker med indsamling af hints, er en helt almindelig søgning på samme måde, som hvis du søgte via Google. Der afleveres ikke data til MH i forbindelse med en søgning.

Hvis du er usikker, så slå hints fra MyHeritage fra - det har jeg selv gjort, og det gøres sådan:

Klik på fanen Valg > Tilpas > 8. Vis > 8.13 Legacy Hints (Slægtsfil) Du kan fjerne fluebenet ved Vis ikon for hintsresultater, så slås alle hintsresultater fra, eller du kan klikke på knappen Vælg, hvor der skal søges efter hints og fjern fluebenet ved MyHeritage, så får du stadig hints fra de øvrige tjenster. Se vedlagte.

Lad der ikke være nogen tvivl, at for mig er MyHeritage det dårligste program, der overhovedet kan vælges til registrering af slægtsinformationer, og jeg vil ikke røre det med en ildtang, og hvis jeg mente, at Legacy uden brugernes accept leverede data til MyHeritage, så er jeg med garanti ikke længere at finde i det danske Legacy-team.
Vedhæftede filer
hints.jpg
Sådan slås hints fra MyHeritage fra...
(168.78 KiB) Ikke downloadet endnu
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.189 + Windows 10)

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Legacy og MyHeritage - hvad er op og ned?

Indlægaf Anne Marie H » tors 01-06-2017 10:09

Jeg har fået tilsendt MyHeritages privatlivspolitik i forbindelse med Legacy og evt. informationer, der bruges til søgning af hints.

Man skal være opmærksom på, at man - for at få adgang til evt. hints - skal have abonnement på programmet. Har man ikke lyst til at betale for disse hints, så brug i stedet FamilySearch-funktionen i Legacy. Den er gratis at bruge.

Der er en tilsvarende på vej fra Legacy, som jeg er ved at oversætte, og som vil blive tilføjet online Hjælp i programmet samt i manualen til Legacy 9, når den er klar.
Vedhæftede filer
MH_privatlivspolitik_20170601.png
MyHeritage Privatpolitik for Legacy Family Tree
(147.98 KiB) Ikke downloadet endnu
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.189 + Windows 10)

Tilbage til "Import og eksport af data"