Hjemmeside filer

Få hjælp til opsætning og udskrift af rapporter.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Brunlynget
Indlæg: 22
Tilmeldt: tors 09-03-2023 11:39
Kontakt:

Hjemmeside filer

Indlægaf Brunlynget » tors 07-09-2023 16:17

Har netop kavet min første hjemmeside fil over aner, men får en del fejl:_ISALIVE FALSE
OBJE: _ISLINK False
OBJNotater:_
ISALIVE FALSE
OBJE: _ISLINK False
OBJE: _PICTINDI TrueE:
‘_PICTINDI True’
Hvor finder jeg forklaring på dem??

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5160
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Hjemmeside filer

Indlægaf Anne Marie H » tors 07-09-2023 16:32

Du får fejlen, fordi de nævnte koder ikke er ægte GEDCOM-koder. Når der er en underscore _ foran koden, så er det en "hjemmelavet" kode fra et andet program og så kan Legacy ikke genkende koden. Jeg gætter på, at koderne ligger i et notatfelt, men de er i princippet ubrugelige, så du kan slette dem uden problemer.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Brunlynget
Indlæg: 22
Tilmeldt: tors 09-03-2023 11:39
Kontakt:

Re: Hjemmeside filer

Indlægaf Brunlynget » fre 08-09-2023 09:30

Tak.

Brunlynget
Indlæg: 22
Tilmeldt: tors 09-03-2023 11:39
Kontakt:

Re: Hjemmeside filer

Indlægaf Brunlynget » fre 08-09-2023 13:56

Jeg har for et par år siden, med din hjælp, fået lagt min gedcom fil fra Winfamilly ind i Legacy,Har på grund af arbejde ikke arbejdet med Legacy, men nu er jeg startet og løbet ind i nogle problemer:
• Hjemmesidefiler. Har for at se hvordan en hjemmeside som skal på min egen hjemmeside , og jeg kan når jeg åbner den fra min PC se at der nogle fejl :
• _ISALIVE FALSE
• OBJE: _ISLINK False
• OBJNotater:_
• ISALIVE FALSE
• OBJE: _ISLINK False
• OBJE: _PICTINDI TrueE:
• ‘_PICTINDI True’
• Når jeg forsøger at slette disse fejl hjemmesidefilen, kan det ikke lade sig gøre.
Et andet problem er som vedlagt med billeder
Vedhæftede filer
Skærmbillede 2023-09-08 145005.JPG
(61.02 KiB) Ikke downloadet endnu

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5160
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Hjemmeside filer

Indlægaf Anne Marie H » fre 08-09-2023 14:16

Det er ikke i selve hjemmesidefilen, at du skal slette de pågældende koder, men under de enkelte personer. Hvis det er hos mange personer, at der ligger den slags, så kan du bruge Søg-Erstat funktionen til at slette dem med.

De påmindelser du får fra Legacy, skal du rette hos de personer, det drejer sig om. Man kan ikke forvente, at en GEDCOM-import kører uden problemer, da det jo er import fra helt andre programmer og med helt andre måder at registrere tingene på, så inden du forsøger at lave hjemmesidefiler, er det en rigtig god ide at gennemgå dine registreringer og lære Legacy at kende. Du kan f.eks. se på de videoer, som jeg har lavet om bruges af Legacy. Du finder dem her https://legacydansk.dk/nyhedsbreve_videoer
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)


Tilbage til "Rapporter"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster