Notater i efterslægtsberetning

Få hjælp til opsætning og udskrift af rapporter.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

oleporup
Indlæg: 25
Tilmeldt: man 05-06-2017 15:51
Kontakt:

Notater i efterslægtsberetning

Indlægaf oleporup » ons 02-02-2022 16:18

Hej.

Jeg har nogle folketællinger tilknyttet under begivenheder. Til hver enkelt folketælling har jeg tilføjet nogle notater (se filen 'Legacy). Er det muligt at udskrive disse notater sammen med den enkelte folketælling, sådan at der f.eks. under folketællingen for 1845 står, hvem der er bosat på ejendommen på dette tidspunkt.
Hvis jeg skriver notaterne i forbindelse med de tilknyttede kilder bliver de udskrevet sammen med kilderne (se filen 'Christian August Machon'), men det er jo ikke det, som jeg ønsker.

Ole Porup
Vedhæftede filer
Christian August Machon.pdf
(10.2 KiB) Downloadet 144 gange
Legacy.pdf
(274.62 KiB) Downloadet 137 gange

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5151
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Notater i efterslægtsberetning

Indlægaf Anne Marie H » tors 03-02-2022 10:33

Ja, det kan du. Se vedlagte
Udskiftningsfeltet.jpg
(366.85 KiB) Ikke downloadet endnu


Du skal tilføje Notater i sætningen, som vist i mit skærmprint. Klik på knappen Rediger. I det vindue, der åbnes, skal du klikke på den lange knap Redigér sætningsopbygning for begivenhed... så åbnes vinduet, hvor du kan redigere den måde, du vil have sætningerne til at fremgå af dine rapporter (du skal være opmærksom på, at det vil ændre sætningen/ordlyden for alle de personer, der er knyttet til denne begivenhed).
Klik på Udskiftningsfelt du kan......., Rul ned i rækken af muligheder og find Notater - Begivenhedsnotater (alternativt Notater knyttet til en delt begivenhed) Marker med cursoren, hvor i sætningen, du vil have indsat/tilføjet dette, se mit vedlagte eksempel. Du skal være opmærksom på, at det indsatte felt kun vil blive vist i rapporter, hvis det er udfyldt. I dette tilfælde, hvis der er tilføjet tekst i notatfeltet. Klik evt. på knappen Hjælp, der er yderligere forklaring.

Jeg bemærker, at du har tomme linjer i den rapport, du har vedlagte. Hvis du ikke ønsker disse vist, så skal du fjerne fluebenene, som vist i vedlagte skærmprint
TommeLinjer.jpg
(164.49 KiB) Ikke downloadet endnu
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)


Tilbage til "Rapporter"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst