Forkert navn i ane bog

Få hjælp til opsætning og udskrift af rapporter.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Flbsorensen
Indlæg: 5
Tilmeldt: søn 29-03-2020 17:15
Kontakt:

Forkert navn i ane bog

Indlægaf Flbsorensen » ons 22-04-2020 12:07

Jeg har et problem med et kaldenavn, der udskrives forkert i rapporter son ane bog. Et tænkt eksempel er en person Tage "Hans" Andersen. Han bliver aldrig kaldet andet end Hans, derfor er navnet Hans sat i anførselstegn. Når jeg tilføjer en begivenhed kan den resulterende tekst ses nedenfor, og her anvendes Hans. F.eks. Hans blev gift med Anne. Når jeg så udskriver Ane bogen, står der Tage blev gift med Ane. Der tages ikke højde for anførselstegnene. Hvordan løser jeg det?

Problem nr. to er en person, der blev gift to gange. F.eks med Maren 1865 og Petra 1880. Jeg fik først tastet Petra ind, indtil jeg opdagede den første hustru, dvs. at RIN nummeret for Maren er højere end Petra, men ægteskabs oplysningerne viser at vielses datoen for Maren er før Petra, alligevel står der i en anebogs rapport at personen blev gift med Petra, og derefter med Maren, hvilket er omvendt. Er der en løsning på dette?

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Forkert navn i ane bog

Indlægaf Anne Marie H » ons 22-04-2020 18:18

Navn i "..." anvendes på forskellig måde i de forskellige bøger/rapporter. I nogle virker de slet ikke. Som der står under Rapportvalg, så kan de anvendes i beretningsdelen af en bog/rapport.

Du skal lave indstillingerne i bogen, som vist her:
Indstilling.jpg
(159.11 KiB) Ikke downloadet endnu


Derefter kommer teksten til at se ud som vist:
Navn_i_anforselstegn.jpg
(208.47 KiB) Ikke downloadet endnu


Vedr. korrekt kronologisk orden for parforhold, så skal du ombytte ved at markere det ene forhold og derefter klikke på Flyt-pilene i nederste højre hjørne, se her
Ombyt_parforhold.jpg
(253.54 KiB) Ikke downloadet endnu
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Flbsorensen
Indlæg: 5
Tilmeldt: søn 29-03-2020 17:15
Kontakt:

Re: Forkert navn i ane bog

Indlægaf Flbsorensen » tors 23-04-2020 09:18

Tusind tak. Det er super - det virker :)


Tilbage til "Rapporter"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster