Børns fortællinger i anebog

Få hjælp til opsætning og udskrift af rapporter.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

John Honore
Indlæg: 20
Tilmeldt: tors 06-04-2017 07:35
Kontakt:

Børns fortællinger i anebog

Indlægaf John Honore » tirs 17-03-2020 11:21

Jeg er ved at lave en bog i slægtsbogscentret. I anebogen ønsker jeg at få anernes børns fortællinger med. Under "notater/fortællinger" under rapportvalg har jeg sat flueben i "børns fortællinger", men de kommer ikke med i bogen. Hvad mon jeg gør forkert?
v.h.
John Honoré

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Børns fortællinger i anebog

Indlægaf Anne Marie H » søn 05-04-2020 10:36

Undskyld, jeg har overset dit spørgsmål, men her kommer et lidt forsinket svar:

Der er to ting, du skal være opmærksom på
1) Når du bruger Slægtsbogscentret kan du kun markere de ting du ønsker medtaget i de forskellige afsnit ved at bruge indstillingerne i Slægtsbogscentret, dvs. du skal lave dine indstillinger i felterne lige under feltet med de forskellige afsnit.

2) Du skal huske, at det er en anebog, altså du beder om en specifik persons aner, og det vil sige, at det er fortællingerne for anernes børn, der kommer med, ikke den pågældende persons børn. Hvis du vil have startpersonens børns fortællinger med, så skal du tilføje en yngre generation.

Eksempel:
Jeg har fortællinger om min far, som jeg vil have med i anebogen, dem kan jeg kun få med, hvis jeg sætter mig selv som startperson for anebogen. Hvis jeg begynder med min far som startperson, så kommer de ikke med.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

John Honore
Indlæg: 20
Tilmeldt: tors 06-04-2017 07:35
Kontakt:

Re: Børns fortællinger i anebog

Indlægaf John Honore » tors 09-04-2020 11:03

O.K. Tak for hjælpen
v.h.
John


Tilbage til "Rapporter"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 2 gæster