Overførsel af data m.m.

Få hjælp til opsætning og udskrift af rapporter.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Rosalina1
Indlæg: 17
Tilmeldt: man 25-09-2017 15:09
Kontakt:

Overførsel af data m.m.

Indlægaf Rosalina1 » man 23-10-2017 16:35

Jeg har nu fået overført mine data fra Legacy 9 deluxe til et andet familiemedlem som også har købt Legacy 9 deluxe.
Alt gi fint, bortset fra at ingen af de fotos jeg har indlagt ved de forskellige personer er kommet med i den digitale udgave. Der er et foto med ved de personer jeg har lagt foto ind i, i den skriftlige udgave - den man kan printe ud i "efterslægtsbog". Til gengæld er der dukket nogle filer op på mit skrivebord lydende :

Voglerslægten 16102017.h1
Voglerslægten 16102017.h2
Voglerslægten 16102017.tc
Voglerslægten 16102017.fg
Voglerslægten 16102017 (uendelighedstegn, som jeg ikke kan finde) hdb.hdb

Disse filer kan jeg ikke åbne. Når mit familiemedlem åbner Legacy og finder en person, som jeg ved der er tilknyttet et eller flere fotos, så står der på hans computer: Find fil. Når man trykker på den siger computeren: blev ikke fundet i billed/lyd/video/dokument mapperne. "Sæt gendannelse af billedtilknytning igang" virker heller ikke. Hvad gør vi galt? Vh. Rosalina1

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5143
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Overførsel af data m.m.

Indlægaf Anne Marie H » lør 28-10-2017 18:01

De viste filer er baggrundsfiler, som ikke hverken kan eller skal åbnes.

Billeder følger ikke automatisk med. De skal overføres særskilt. Først når de er kopieret til anden computer, kan man benytte Billedfinder, som i øvrigt kun er brugbar, hvis man IKKE ændrer billedfilernes navne.
Billederne ligger ikke i Legacy, men bl.a. af sikkerhedsmæssige grunde i helt almindelige mapper på din PC.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Rosalina1
Indlæg: 17
Tilmeldt: man 25-09-2017 15:09
Kontakt:

Re: Overførsel af data m.m.

Indlægaf Rosalina1 » tors 02-11-2017 14:14

Jeg er ikke så teknisk dygtig. Jeg forstår ikke dit svar - desværre.
Venlig hilsen
Rosalina1
Peter Esbjerg

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5143
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Overførsel af data m.m.

Indlægaf Anne Marie H » tors 02-11-2017 15:10

Billederne skal overføres til den anden person som særskilte filer. De er ikke en del af den datafil, du overfører.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Rosalina1
Indlæg: 17
Tilmeldt: man 25-09-2017 15:09
Kontakt:

Re: Overførsel af data m.m.

Indlægaf Rosalina1 » tors 02-11-2017 15:53

Hej igen.
Jeg ved godt fotoene skal overføres særskilt, men hvordan gør man det?
Jeg er altså ikke nogen "ørn" til en computer. Jeg skal have alt forklaret, ellers fatter jeg ikke noget af det - desværre.
Venlig hilsen
Rosalina1
Peter Esbjerg

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5143
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Overførsel af data m.m.

Indlægaf Anne Marie H » tors 02-11-2017 16:17

Kopier billederne over på en usb-stik og send den til den, der skal have billederne.

Jeg tror, at du måske har brug for, at nogen sætter sig ved siden af dig og hjælper dig - kender du ikke en, der har lidt kendskab til brug af en computer, der kan hjælpe dig?
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Rosalina1
Indlæg: 17
Tilmeldt: man 25-09-2017 15:09
Kontakt:

Re: Overførsel af data m.m.

Indlægaf Rosalina1 » tors 02-11-2017 16:49

Jeg kan godt få nogen til at hjælpe med at overføre fotos til et USB-stik. ÆldreSagen her i Ribe yder god hjælp. For mig virker det bare oldnordisk, når der er mellem 20 og 30 der har vist interesse for den digitale udgave.
I givet fald skal hvert foto vel forsynes med navn, årstal, sted osv som jeg har lagt ind i Legacy programmet?
Og hvad skal modtagerne gøre med det modtagne USB-stik?
Det er jo en langsommelig proces med det USB-stik, der skal sendes rundt.
Jeg har læst alt om overførsel af fotos.
Venlig hilsen
Rosalina1
Peter Esbjerg

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5143
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Overførsel af data m.m.

Indlægaf Anne Marie H » tors 02-11-2017 17:43

Rosalina1 skrev:Jeg kan godt få nogen til at hjælpe med at overføre fotos til et USB-stik. ÆldreSagen her i Ribe yder god hjælp. For mig virker det bare oldnordisk, når der er mellem 20 og 30 der har vist interesse for den digitale udgave.
I givet fald skal hvert foto vel forsynes med navn, årstal, sted osv som jeg har lagt ind i Legacy programmet?
Og hvad skal modtagerne gøre med det modtagne USB-stik?
Det er jo en langsommelig proces med det USB-stik, der skal sendes rundt.
Jeg har læst alt om overførsel af fotos.
Venlig hilsen
Rosalina1
Peter Esbjerg


Måske du skulle forklare lidt bedre, hvad det er, du vil med dine data. I dit første indlæg skriver du et familiemedlem, og nu skriver du 20-30. Hvad skal de personer, der ønsker at se din forskning, bruge det til? Vil du bare have en almindelig rapport? I så fald kan du f.eks. sende dem en anebog i html-format, som naturligvis indeholder billeder. Jeg svarer på det, du spørger om - jeg kan ikke gætte mig til, hvad du mener. En elektronisk udgave, kan jo også blot være en anebog i pdf-format, der kan sendes i en email.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Rosalina1
Indlæg: 17
Tilmeldt: man 25-09-2017 15:09
Kontakt:

Re: Overførsel af data m.m.

Indlægaf Rosalina1 » tors 02-11-2017 22:14

Hej igen.
Ok. Måske har jeg ikke været præcis nok. To medlemmer i min slægt har fået en slægtsbog tilsendt, da de ikke har computer. Resten, og det er 20-30 medlemmer af slægten vil gerne investere i Legacy9 deluxe, for at se på det og evt. arbejde videre med det, når de opdager, hvad Legacy faktisk kan. Alle har altså fået valget: en slægtsbog i papirudgave eller den digitale udgave.
Jeg ved nu, hvordan jeg sender de data og tekster om de enkelte personer, men fotoene mangler. Og mit problem er nu, at jeg dårligt kan tilbyde den digitale udgave uden fotos. Desuden ved de 20-30 medlemmer i slægten, at jeg bøvler med at få fotos med. Derfor er den digitale udgave forsinket, i forhold til hvad jeg havde tænkt mig. Og jeg kan dårligt bede slægten, der er interesseret i den digitale udgave, om at investere i Legacy9 de luxe, før jeg har det med foto på plads.
Den ene person jeg prøver på er min mors fætter, som satte mig igang med slægtsforskning. Han har de slægtsbogen og vil også gerne have den digitale udgave, så han har investeret i Legacy9 deluxe. Håber det var nok forklaring. Vh. Rosalina1/Peter Esbjerg

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5143
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Overførsel af data m.m.

Indlægaf Anne Marie H » tors 02-11-2017 23:40

I dette tilfælde kan du ikke gøre andet end at kopiere billederne over på en USB-stik sammen med datafilen.

Det er i øvrigt ganske hurtigt gjort (i hvert fald hvis du har alle billederne liggende i standardmappen). Sæt USB-stikket i din pc, marker billederne ved at trykke på ctrl-A og kopier fra din mappe på pc'en til USB'en.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Rosalina1
Indlæg: 17
Tilmeldt: man 25-09-2017 15:09
Kontakt:

Re: Overførsel af data m.m.

Indlægaf Rosalina1 » fre 03-11-2017 06:12

Undskyld jeg forstyrre igen, men jeg er som sagt ikke så god til det her.
Jeg har lige et par spørgsmål.
1) Skal fotoene have det nr. som personerne har i slægtsprogrammet og i givet fald, hvor skal det nr. placeres?
2) Hvad skal modtageren gøre med de modtagne fotos på USB stikket?
Venlig hilsen
Rosalina1
Peter Esbjerg

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5143
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Overførsel af data m.m.

Indlægaf Anne Marie H » lør 04-11-2017 13:39

Rosalina1 skrev:Undskyld jeg forstyrre igen, men jeg er som sagt ikke så god til det her.
Jeg har lige et par spørgsmål.
1) Skal fotoene have det nr. som personerne har i slægtsprogrammet og i givet fald, hvor skal det nr. placeres?
2) Hvad skal modtageren gøre med de modtagne fotos på USB stikket?
Venlig hilsen
Rosalina1
Peter Esbjerg


Hvis du har knyttet billederne korrekt til de forskellige personer i programmet, så er der lavet et elektronisk link til hvert foto, og så skal du ikke gøre andet! Hvis du begynder at ændre på billedet navn, så går det helt galt, så blot kopier billederne over på USB'en, som de er.

Modtageren skal flytte dem over på sin computer i Legacys standardmappe til billeder C:\Users\<------>\Documents\Legacy Family Tree\Media. Vedkommende skal så åbne Legacy og under fanen Funktioner, klikkes på 'Legacy billedfinder' og følge instrukserne, så kører resten af sig selv.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Rosalina1
Indlæg: 17
Tilmeldt: man 25-09-2017 15:09
Kontakt:

Re: Overførsel af data m.m.

Indlægaf Rosalina1 » lør 04-11-2017 18:00

Mange tak for svar.
Venlig hilsen
Rosalina1
Peter Esbjerg

Rosalina1
Indlæg: 17
Tilmeldt: man 25-09-2017 15:09
Kontakt:

Re: Overførsel af data m.m.

Indlægaf Rosalina1 » søn 05-11-2017 17:03

Hej igen.
Jeg tror jeg har lavet noget helt forkert. Jeg troede fotoene skulle overføres manuelt. Derfor gav jeg dem nye navne f.eks. Anna Vogler, jpg
Kan man købe sig til hjælp, for jeg tror ikke det går mere. Jeg bliver mere og mere forvirret og ked af hele situationen. Jeg er gammel folkeskole lærer, og jeg satte altid en ære i at forklare børnene en matematisk udregningsmetode, så det blev logisk. Det kan man ikke med det her problem, som jeg står i. Er der hjælp at få nogen steder?
Rosalina1
Peter Esbjerg


Tilbage til "Rapporter"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster