overførsel af data

Få hjælp til opsætning og udskrift af rapporter.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Rosalina1
Indlæg: 17
Tilmeldt: man 25-09-2017 15:09
Kontakt:

overførsel af data

Indlægaf Rosalina1 » man 02-10-2017 07:53

Jeg har nu i godt 3 år tastet data ind fra min mors slægt i Legacy. Det har været nemt og overskueligt.
To ældre medlemmer i slægten vil gerne have mine data og fotos i papirudgave. Her har jeg brugt Ejvind Lund Hansens "Hvordan man redigerer og udskriver sin "Slægtsbog" i Legacys slægtsprogram". Igen dejlig nemt at følge denne vejledning.
Resten af slægten vil gerne have mine notater, fotos og historier digitalt.
Kræver det, at de har Legacy de luxe på deres computer? Hvis "ja", er det så lige meget om det er Legacy 8 eller Legacy 9? Mine notater er skrevet i Legacy 8.
Findes der en tilsvarende nem vejledning for overførsel af data m. m. fra en computer til en anden?
Findes der en måde, hvor det er mig, der redigerer oplysninger? Og findes der en måde, hvor hver enkelt kan redigere/tilføje/slette de oplysninger, som de har fået overført?
Det var mange spørgsmål. Jeg er 66 år og har ikke megen forstand på det tekniske ved en computer. Det skal bare virke.
Håber nogen kan hjælpe.
Vh. Peter Esbjerg
Tangevej 15
6760 Ribe

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5143
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: overførsel af data

Indlægaf Anne Marie H » man 02-10-2017 13:20

I skal have samme udgave af Legacy, dvs. hvis du har Legacy 9, skal de have Legacy 9.

Eller skal I bruge den metode, der er beskrevet her viewtopic.php?f=8&t=2497

På den måde, er det dig, der styrer og holder master-filen ajour. Det fungerer perfekt.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5143
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: overførsel af data

Indlægaf Anne Marie H » tirs 03-10-2017 00:42

Lige en tilføjelse: Man kan ikke længere købe Deluxe til Legacy 8, så hvis du vil benytte metoden, som anført ovenfor, så skal du opgradere til Legacy 9 Deluxe (da du er nuværende kunde, koster opgraderingen 21.95 USD). Nye brugere skal betale 39.95 USD.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)


Tilbage til "Rapporter"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster