Anebog - RTF-fil - billeder mangler

Få hjælp til opsætning og udskrift af rapporter.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

pni
Indlæg: 56
Tilmeldt: ons 09-02-2011 19:58
Kontakt:

Anebog - RTF-fil - billeder mangler

Indlægaf pni » ons 27-09-2017 11:49

Legacy9 - Jeg har lavet en anebog som RTF-fil og markeret i rapportvalg - billeder - INKLUDER BILLEDER I RTF-filer - men der kommer ingen billeder med, kun (Billedtekst: Hedvig).
Der skulle vel ved denne markering komme billede med billedtekst.

Er der en fejl i programmet L9 eller er der andet jeg skal gøre.

Venlig hilsen Pia N.

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Anebog - RTF-fil - billeder mangler

Indlægaf Anne Marie H » søn 15-10-2017 13:53

Hej Pia,

Undskyld, jeg havde misset dit spørgsmål.

Jeg får fint udskrevet billeder i rtf-filerne. Prøv at opdatere Legacy til seneste version, hvis ikke du allerede har det, eller klik på knappen Sæt, så du kommer tilbage til standardindstillingen af rapporten. Eller skal du måske kigge nærmere på de øvrige indstillinger. Hos mig ser indstillingerne ud som vist vedlagt, og det fungerer fint.

Du skriver ikke, om det er i din visning på skærmen, eller når du f.eks. har sendt rapporten til en anden person. Hvis du sender rapporten til en anden person, så skal den pågældende person have billederne på sin PC, hvis de skal vises, da der er tale om indlejrede billeder. Det kan du læse mere om, ved at klikke på Hjælp-knappen under Rapportvalg.
Vedhæftede filer
Billeder_rtf.jpg
(187.01 KiB) Ikke downloadet endnu
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

pni
Indlæg: 56
Tilmeldt: ons 09-02-2011 19:58
Kontakt:

Re: Anebog - RTF-fil - billeder mangler

Indlægaf pni » søn 15-10-2017 16:45

Hej Anne Marie!
Har gjort de forskellige ting, men intet hjælper.
Hvis anebog laves i PDF-format er billeder med, men vælges RTF-format kommer billedet ikke frem når filen åbnes med LibreOffice eller OpenOffice (har ikke Word).
Man kan lave en ny RTF-fil, indsætte billede, gemme filen og åbne filen igen hvor billedet vises fint, så det burde virke hvis RTF-filen laves korrekt.
Det er jo en besværlig måde hvis man skal indsætte billederne selv for det er jo ikke meningen.

Hilsen PLN

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Anebog - RTF-fil - billeder mangler

Indlægaf Anne Marie H » søn 15-10-2017 16:57

Jeg ved ikke, om det kan have noget at gøre med, at du ikke bruger Word. Jeg har ikke de programmer, du nævner, men jeg prøvede at åbne i WordPad, og der kommer billederne ikke med, så måske er det sådan, det er.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

pni
Indlæg: 56
Tilmeldt: ons 09-02-2011 19:58
Kontakt:

Re: Anebog - RTF-fil - billeder mangler

Indlægaf pni » søn 15-10-2017 17:20

Så kan problemet nok kun kan løses ved brug af Word.
Legacy er så sikkert kun installeret til at bruge Word og ikke andre tekstprogrammer - Ærgerligt, Ærgerligt!!

Hilsen PLN

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Anebog - RTF-fil - billeder mangler

Indlægaf Anne Marie H » søn 15-10-2017 17:41

Ja, det er jo 100% Windows-baseret, så det må formodes, MEN jeg kom lige til at tænke på, at du måske skal ændre indstilling under Valg > Tilpas > 11. Programbrug. Der kan man jo sætte link ind til andre programmer, hvis man ikke vælger Windows-standard. Måske kan du indsætte dit program der! Det er da et forsøg værd.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Brugeravatar
Inga Jensen
Indlæg: 4
Tilmeldt: tirs 09-11-2010 10:35
Geografisk sted: Søndersø
Kontakt:

Re: Anebog - RTF-fil - billeder mangler

Indlægaf Inga Jensen » man 16-10-2017 09:30

Havde også problemer med at nogle billeder forsvandt, når jeg ville lave et slægtstræ i Legacy Slægtstræ/ "Perfekt", læste dit svar til anden bruger,
prøvede at beskære de manglende billeder lidt inde i Legacy, og så fik jeg dem med i mit slægtstræs udskrift. Jeg bruger Legacy 8.

MVH
Inga Jensen

pni
Indlæg: 56
Tilmeldt: ons 09-02-2011 19:58
Kontakt:

Re: Anebog - RTF-fil - billeder mangler

Indlægaf pni » tirs 17-10-2017 14:46

Har ikke prøvet at ændre i - Programbrug - (Tekstprogram)- men jeg har jo ikke problemer med at oprette/overføre/læse en RTF-fil fra anebog i Legacy til mit tekstprogram, men problemet er at kun er billedfilerne der ikke kommer følger med. :?: :?:

Sådan læser jeg det og det OK for der kan jeg rette m.v. (blot ingen billeder):

Segne Kirstine Hansdatters aner
1. generation
[ Billedtekst: Østerlars rundkirke, Bornholm - dåb ]

1. Segne Kirstine Hansdatter, datter af Udbygger Hans Hansen, blev født i 1774 i Østerlars, Bornholm, blev døbt den 06-03-1774 i Østerlars kirke, Bornholm, døde den 12-04-1837 i Olsker, Bornholm i en alder af 63 år, og blev begravet den 15-04-1837 i Olsker kirkegård, Bornholm.


Hilsen PLN

pni
Indlæg: 56
Tilmeldt: ons 09-02-2011 19:58
Kontakt:

Re: Anebog - RTF-fil - billeder mangler

Indlægaf pni » tors 19-10-2017 12:42

Har lavet Filvedligeholdelse - reparer., inden ændring. Men jeg tror stadig, at det er en programmeringsfejl i RTF-filoverførsler, for når jeg går ind og læser i Hjælp - Vejledning- Rapport, Billeder - så står der at det ikke behøver at være MS.
I mit tekstprogram kan det også lade sig gøre.
Der kommer også i rapporten et nummer nedenunder Personbegivenheder: OM (Fornavn) - men hvis jeg går ind i Tekstvalg 1- Begivenheder og fjerner :[CR] så forsvinder numrene i rapporten. (Dette er jo en fejl)
Det er derfor jeg tror at der også kan være problemer med RTF-filerne når den skal hente billedfilerne. Jeg har ikke problemer med mine billeder ellers.

Hilsen PLN

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Anebog - RTF-fil - billeder mangler

Indlægaf Anne Marie H » fre 20-10-2017 11:45

pni skrev:Har lavet Filvedligeholdelse - reparer., inden ændring. Men jeg tror stadig, at det er en programmeringsfejl i RTF-filoverførsler, for når jeg går ind og læser i Hjælp - Vejledning- Rapport, Billeder - så står der at det ikke behøver at være MS.
I mit tekstprogram kan det også lade sig gøre.
Der kommer også i rapporten et nummer nedenunder Personbegivenheder: OM (Fornavn) - men hvis jeg går ind i Tekstvalg 1- Begivenheder og fjerner :[CR] så forsvinder numrene i rapporten. (Dette er jo en fejl)
Det er derfor jeg tror at der også kan være problemer med RTF-filerne når den skal hente billedfilerne. Jeg har ikke problemer med mine billeder ellers.

Hilsen PLN


[CR]-problemet er en fejl i vores sprogfil, og den er ikke en del af programmeringen, så de to ting hænger ikke sammen. Jeg har rettet sprogfilen, så den fejl bliver rettet op ved næste opdatering. Billedvisningen i rtf-filen kan jeg ikke umiddelbart forklare, og jeg oplever ikke selv fejlen, så måske er jeg nødt til at henvise til den amerikanske support http://www.legacyfamilytree.com/problems.asp
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

pni
Indlæg: 56
Tilmeldt: ons 09-02-2011 19:58
Kontakt:

Re: Anebog - RTF-fil - billeder mangler

Indlægaf pni » tors 02-11-2017 14:07

Hej Anne Marie!
Jeg har skrevet til den amerikanske support og har modtaget denne meddelelse på problemet:

This is a known bug #7530 and the programmers will work on it and once they fix it they will release it in an update. Currently there is no time for when this will be completed.
(Dette er en kendt fejl # 7530, og programmerne vil arbejde på det og når de løser det, vil de frigive det i en opdatering. I øjeblikket er der ingen tid på, hvornår dette vil blive gennemført.)

Jeg kan ikke finde noget om, hvor jeg kan læse hvad der står om dette fejlnr. 7530, så hvor findes det :?: :?:

MVH Pia N.

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Anebog - RTF-fil - billeder mangler

Indlægaf Anne Marie H » tors 02-11-2017 15:08

pni skrev:Hej Anne Marie!
Jeg har skrevet til den amerikanske support og har modtaget denne meddelelse på problemet:

This is a known bug #7530 and the programmers will work on it and once they fix it they will release it in an update. Currently there is no time for when this will be completed.
(Dette er en kendt fejl # 7530, og programmerne vil arbejde på det og når de løser det, vil de frigive det i en opdatering. I øjeblikket er der ingen tid på, hvornår dette vil blive gennemført.)

Jeg kan ikke finde noget om, hvor jeg kan læse hvad der står om dette fejlnr. 7530, så hvor findes det :?: :?:

MVH Pia N.


Fejlnummeret er et nummer i et internt system, som almindelige brugere ikke har adgang til. Jeg har lige tjekket op på det, og fejlen betegnes som mindre alvorlig, og derfor kan det desværre ikke siges, hvornår den rettes.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)


Tilbage til "Rapporter"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster