Rapport

Få hjælp til opsætning og udskrift af rapporter.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Susanne Bøjen
Indlæg: 22
Tilmeldt: ons 28-01-2015 14:34
Kontakt:

Rapport

Indlægaf Susanne Bøjen » tirs 06-06-2017 10:14

I forbindelse med en rund fødselsdag i min familie, vil jeg gerne vide hvor mange der er blevet mere end 90 år.
Jeg kan finde den person, der er blevet ældst, men vil gerne vide hvor mange og kun i min egen slægt. (kører stadig Legacy 8)
Med venlig hilsen
Susanne Bøjen

Susanne Bøjen
Indlæg: 22
Tilmeldt: ons 28-01-2015 14:34
Kontakt:

Re: Rapport

Indlægaf Susanne Bøjen » tirs 06-06-2017 10:17

Og også gerne hvem!

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Rapport

Indlægaf Anne Marie H » tirs 06-06-2017 11:28

Under fanen Funktioner > Statistikker kan du, hvor gammel den ældste i din familie blev og mange andre informationer om personerne i din slægt.

I princippet kan du jo kun søge dem ud, der blev over 90 år, hvis du har indtastet dødsdato for alle i din fil. Har du ikke det, får du en liste med alle personer, der er født for mere end 90 år siden, og som ikke har angivet døds- eller begravelsesdato. Hvis du har mange i din fil, kan det jo hurtigt blive uoverskueligt, men med manuel gennemgang kan det jo lade sig gøre.

Brug Søg > Folketællingsliste og udfyld felterne, som vist i vedlagte skærmprint, dog sådan, at du
1. Hvis ikke du har skrevet Land (Danmark) i dine stednavne, så er du nødt til at søge på hvert amt (og navnet skal skrives nøjagtig som det er indtastet i din steddatabase (så er det jo rigtig godt, hvis man er konsistent i sine indtastninger)
2. Skriv hvilket datointerval, du vil søge i. Også her skal det indtastes præcist, som du får vist dine datoer. (Det betyder ikke noget, hvad der står i feltet ovenover)
3. Angiv hvilken alder, de personer, du søger skal have. Som det fremgår har jeg skrevet 90 - 110, så er man sikker på at få alle med. I statistikkerne kan du se, hvor gammel den ældste person i din slægt er blevet, så du kan sætte intervallet efter det.
Vedhæftede filer
Søg-alder.jpg
(121.72 KiB) Ikke downloadet endnu
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Susanne Bøjen
Indlæg: 22
Tilmeldt: ons 28-01-2015 14:34
Kontakt:

Re: Rapport

Indlægaf Susanne Bøjen » tirs 06-06-2017 12:25

Tak, det prøver jeg!


Tilbage til "Rapporter"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster