Side 1 af 1

ingen udskrift fra kronologirapport

: man 08-05-2017 19:46
af halmholt
Hej

Jeg kan ikke udskrive fra kronologirapport i Legacy 9, vers. 9.0.0.169 de luxe- Det er måske første gang, at jeg bruger denne rapport efter skift til Legacy 9.

Rapporten er på skærmen på normalvis og jeg trykker på Valg og her er der ikke mulighed for at udskrive

Re: ingen udskrift fra kronologirapport

: man 08-05-2017 22:37
af Anne Marie H
Du skal danne rapporten først ved at klikke på Valg > Rapport. Derefter kan du udskrive.

Re: ingen udskrift fra kronologirapport

: tirs 09-05-2017 22:17
af halmholt
Hej AnneMarie

Se under Hjælp :

Udskriv

Udskriv indholdet i Kronologivisning på din printer, næsten som det er vist på vinduet. (Se Rapport herunder for at producere en udskrift med mange muligheder)


Man kunne også i Legacy 8 udskrive på printer næsten som det er vist på skærmen, ofte på kun 1 side, hvilket kan være en fordel

mvh

Re: ingen udskrift fra kronologirapport

: tirs 09-05-2017 22:25
af Anne Marie H
Hjælp-emnet er - som du kan se nederst - flyttet med over fra Legacy 8. Derfor er der ikke helt overensstemmelse mellem L9 og Hjælp. Det bliver rettet til efterhånden som vi finder disse småændringer, som ikke ændrer på, hvad der kan udskrives. Du kan stadig få din udskrift, det kræver blot et enkelt klik mere.

Udskriv-knappen finder du også ved at klikke på Vis Valgmuligheder... > Rapportvalg

Ændringen til Hjælp kommer i en senere opdatering.

Re: ingen udskrift fra kronologirapport

: søn 16-07-2017 11:04
af halmholt
Hej Anne Marie

Ja jeg kan godt få printet rapporten med et ekstra klik, men nu viser skærmen ikke længere kronologien for den aktuelle person men derimod for en anden ane, som jeg har arbejdet med for nogle måneder siden. Det er noget forvirrende.

Ved L8 fik jeg straks kronologien for aktuel person ved at trykke på KRONOLOGI og jeg kunne nemt printe dette skærmindhold og som regel på et ark papir.

Er det bare mig ?

mvh

Holger

Windows 10 og nyeste L9deluxe-version

Re: ingen udskrift fra kronologirapport

: søn 16-07-2017 12:04
af Anne Marie H
Hej Almholt,

Jeg har ikke hørt, at der skulle være noget galt med Kronologi-delen. Der er ikke meldt fejl ind andre steder fra, så mon ikke det er hos dig, det er galt.
Prøv at slette den usr-fil, der hedder Chron, det retter forhåbentlig op på det. Og så skal du lige sikre dig, at du har seneste opdatering 9.0.0.189, og at du også har kørt en filvedligeholdelse.

Re: ingen udskrift fra kronologirapport

: søn 16-07-2017 14:46
af halmholt
Hej AnneMarie

Nu har jeg kørt filvedligeholdelse og lavet back-up

jeg har 4 chron.usr-filer fra 2015 til 2017

desuden 2 FGSchron.usr-filer fra 2010
og endelig 2 indivchron.usr-filer fra 2013

Skal jeg slette dem alle ?

mvh

Holger

Re: ingen udskrift fra kronologirapport

: søn 16-07-2017 15:15
af Anne Marie H
Det burde du ikke have, medmindre det er opsætninger, du selv har gemt! Hvilke mapper er de gemt i?

Men slet dem endelig alle!

Re: ingen udskrift fra kronologirapport

: tirs 18-07-2017 23:37
af halmholt
Hej AnneMarie

Nu har jeg slettet de fleste- der var 3, som ikke lod sig slette, men det har bevirket, at jeg nu får den rigtige skærmvisning af den aktuelle persons kronologi- så tak for det

Men jeg kan stadig ikke uden videre printe skærmvisningen, som man kunne med L8

mvh

Holger