Fotoalbum i Slægtsbog

Få hjælp til opsætning og udskrift af rapporter.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Fotoalbum i Slægtsbog

Indlægaf Anne Marie H » tors 06-04-2017 16:34

Fra John Honore har vi fået følgende spørgsmål på Facebook:

Jeg forsøger p.t. at lave en bog via slægtsbogcenter. Jeg ønsker at få flere albums med - et album for hver efterslægtsgren, men det giver mig problemer.
Jeg åbner først "fotoalbum" - markere "personer med mærke 2", hvorefter jeg får de ønskede billeder med.

Herefter åbner jeg slægtsbogscenter og tilføjer "fotoalbum" og får herefter meddelelsen "Der blev ingen billeder fundet tilm de valgte muligheder.
Hvad gør jeg forkert?

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Fotoalbum i Slægtsbog

Indlægaf Anne Marie H » tors 06-04-2017 16:38

Hvad du gør forkert er svært at svare på, da jeg ikke kender din fremgangsmøde, men jeg tror, at du misforstår det med numrene.

Det er jo personer med mærke nr. 2 osv., du kan vælge billeder af til dit fotoalbum. Du kan ikke mærke billederne med numre. Hvis du ikke har personer med det specifikke mærke i din fil, så kan der ikke findes nogle billeder.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

John Honore
Indlæg: 20
Tilmeldt: tors 06-04-2017 07:35
Kontakt:

Re: Fotoalbum i Slægtsbog

Indlægaf John Honore » tors 06-04-2017 16:52

Problemet er løst. Jeg troede, at når jeg havde valgt "2"- ja så ville den huske det, når jeg gik ind i slægtsbogscenter.

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Fotoalbum i Slægtsbog

Indlægaf Anne Marie H » tors 06-04-2017 17:00

Det er vigtigt at huske, at når man bruger slægtsbogscentret, så skal man huske både at Hente og Gemme sit udkast til slægtsbogen. Gør man ikke det - og måske indimellem leger lidt med opsætningerne, så kan man ikke være sikker på at få det resultat, man forventer. Klik på knappen Hjælp i Slægtsbogscentret og få yderligere oplysninger.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)


Tilbage til "Rapporter"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster