Billeder i slægtsbog eller Anerbog

Få hjælp til opsætning og udskrift af rapporter.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Resla
Indlæg: 8
Tilmeldt: lør 28-01-2017 12:03
Kontakt:

Billeder i slægtsbog eller Anerbog

Indlægaf Resla » ons 08-03-2017 16:48

Kære Legacy
Jeg er ved at være færdig med min slægtsbog.
Og nu vil jeg gerne have ud printet min bog.
Jeg vil meget gerne vide hvordan man sikre at alle de billeder som man har lagt ind i Legacy
kommer med i ens slægtsbog.
Jeg har været i slægtsbog centeret og Ane bog, og når jeg så trykker på Vis udskrift.
Så er det kun forældre til børnene som vises i udskriftet.
Kan man få alle billeder med i bogen og hvad skal jeg gøre. Jeg har Legacy de luxe.
Mvh.
René Skou Larsen

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5143
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Billeder i slægtsbog eller Anerbog

Indlægaf Anne Marie H » ons 08-03-2017 17:14

Billeder medtages på forskellige måder alt efter, hvor og hvordan de er tilknyttet, og i øvrigt hvilken bog/rapport, du har valgt. Generelt kan siges, at der medtages et billede pr. person (det foretrukne billede), desuden medtages et billede pr. begivenhed for samme person. Du kan ikke få alle billeder, der er knyttet til en person medtaget direkte i din bog. Derfor kan du i slægtsbogscentret også oprette et fotoalbum, hvor du kan inkludere samtlige billeder, der er knyttet til personerne i din slægtsfil. Derfor er det også vigtigt, at du har udfyldt felterne med billedtekst og beskrivelse, så dit fotoalbum bliver en 'fortælling' med billederne.

Det er gjort på denne måde med velberåd hu, da det giver langt det bedste resultat og en langt mere læsevenlig slægtsbog, hvis billederne vises i en ordentlig størrelse i et album. Prøv at forestille dig en person med 35 billeder, der kommer i frimærkestørrelse efter hinanden i anebogen. Det vil jo fuldstændig ødelægge flowet i læsningen for den enkelte person. Du må prøve dig frem og husk at bruge knappen Hjælp i de forskellige vinduer i Legacy. Det kan give dig en ide om, hvad der kommer med hvor.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5143
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Billeder i slægtsbog eller Anerbog

Indlægaf Anne Marie H » tors 09-03-2017 11:53

Jeg glemte at skrive, at du jo også kan udskrive din slægtsbog som tekstfil. Den kan du så redigere i f.eks. Word og indsætte billeder, som du ønsker.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Resla
Indlæg: 8
Tilmeldt: lør 28-01-2017 12:03
Kontakt:

Re: Billeder i slægtsbog eller Anerbog

Indlægaf Resla » ons 05-04-2017 16:59

Hej Anne Marie
Jeg må lige høre en sidste gang. Tro ikke jeg fik det fortalt helt rigtigt.
Når jeg sætter mig selv som pro dan og gerne vil udskrive min efterslægt og jeg dernæst ønsker et billede af de personer
som jeg i mit program har tilføjet og jeg vil lige nævne at alle personer har jeg lavet et fortrukket billede.
Når jeg så laver vis udskrift så er det kun billeder af mine forældre og begge min bedsteforældre osv.
Men alle de andre af min mostre og min bedsteforældres søskende får jeg ikke et billede af i udskriften.
Har man mulighed for at få et billede af hver eneste person, som jeg har lagt/tilknyttet et billede, og som bliver vist på
mit udskrift.
På forhånd mange tak
Mvh. René Skou Larsen

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5143
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Billeder i slægtsbog eller Anerbog

Indlægaf Anne Marie H » ons 05-04-2017 18:48

Du skriver, at du vil lave en efterslægtrapport, men den vil ikke vise andre personer end dine egne direkte efterkommere, ikke mostre osv.

Du skal mindst tilbage til dine bedsteforældres efterslægt for at få vist billeder af mostre, fastre, fætre og kusiner osv. Det betyder ikke noget, hvem der er sat som proband, men rapporten skal jo tage udgangspunkt i det specifikke par, hvis efterkommere, du ønsker at få vist.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Resla
Indlæg: 8
Tilmeldt: lør 28-01-2017 12:03
Kontakt:

Re: Billeder i slægtsbog eller Anerbog

Indlægaf Resla » tors 06-04-2017 05:43

Hej Anne Marie
Dette er nu prøvet og dette virker.(Men)
Når man nu laver/udskriver en slægtsbog og jeg selv gerne skal være den første i bogen og alle de andre derefter kommer.
Som forældre og bedsteforældre oldeforældre osv.
Så skal jeg vel bruge aner, når jeg gør dette kan jeg ikke få billeder af mine kusiner og moster eller mine morfars søskende og deres børn med.
De står i rapporten med tekst men intet billede, selv om det er lagt ind.
Og det syntes jeg er ærgeligt, men det er jo nok mig som ikke er helt skarp.
Jeg syntes når en slægtsbog skal laves virker og ser det godt ud når man starter med sig selv og når man så blader i den, kommer generationerne
kronologisk rigtig, både fra min far og mors side og begge deres forældre osv, og så kunne det være dejligt hvis alle ens billeder af kusiner moster
ja alle dem som man har lagt ind kom med i sådan et udskrift/bog.
Men kan det også lade sig gøre når bogen starter fra en selv og man gerne vil have alle sine grene af slægten med. (Inkl. alle de billeder man har lagt
ind.
De varmeste påskehilsner
René Skou Larsen

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5143
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Billeder i slægtsbog eller Anerbog

Indlægaf Anne Marie H » tors 06-04-2017 12:30

Ja, hvis du vil have dig selv som startperson, så skal du bruge Anebogen, men det udelukker så andre muilgheder, da dine mostre, fastre, onkler, tanter, kusiner osv. jo ikke er dine aner. Du kan få vist dine aners børn og visse af deres data, men det er alt.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Resla
Indlæg: 8
Tilmeldt: lør 28-01-2017 12:03
Kontakt:

Re: Billeder i slægtsbog eller Anerbog

Indlægaf Resla » tors 06-04-2017 20:47

Hej ieg Anne Marie
Det kan jeg godt forstå.
Når man nu som egen person har brugt måneder og år på dette store, men spændende arbejde.
Så vil man jo gerne forskønne alle i familien med en stor slægtsbog, hvor alle som man har lagt ind og har relation
med og har en historie til kommer med.
Hvordan vil man kunne lave en slægtsbog hvor alle dem som man har med i sit projekt, også er med, både tekst og billede.
Og så vil man jo også gerne være proband(1) fordi man har brugt år af sit liv og gerne vil lave en slægtsbog som alle vil blive har fornøjelse af.
For mig er det vigtig at når jeg har lagt alt data og billede materiale ind at jeg så også kan få det ud så alle relationer kan få fornøjelse af det.
er dette en mulighed.
Og hvordan skal man så gøre det.
Med venlig hilsen
René Skou Larsen

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5143
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Billeder i slægtsbog eller Anerbog

Indlægaf Anne Marie H » tors 06-04-2017 23:02

Hvis du vil have alle med, så skal du bruge den rapport, der hedder "Flere efterslægtslinjer", men så kan du ikke selv være proband, men der er jo også rig lejlighed til at skrive om dig selv og dit store arbejde med slægtsbogen i f.eks. Forordet, eller du kan begynde med en personrapport om dig selv, hvor du i notaterne har skrevet din livshistorie og/eller historien om din slægtsforskning.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Resla
Indlæg: 8
Tilmeldt: lør 28-01-2017 12:03
Kontakt:

Re: Billeder i slægtsbog eller Anerbog

Indlægaf Resla » fre 07-04-2017 11:40

Hej Anne Marie
Tusind tak for kyndigt svar.
Mvh. René
Og god påske.

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5143
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Billeder i slægtsbog eller Anerbog

Indlægaf Anne Marie H » fre 07-04-2017 12:33

Tak i lige måde :D
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)


Tilbage til "Rapporter"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster