Begivenhedssætninger for født, død og begravelse

Få hjælp til opsætning og udskrift af rapporter.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

evrang
Indlæg: 43
Tilmeldt: søn 05-06-2011 16:58
Kontakt:

Begivenhedssætninger for født, død og begravelse

Indlægaf evrang » fre 17-02-2017 14:39

Hvor er det lige jeg finder sætningsdefinitionerne for Født, Død og Begravelse så jeg har mulighed for at ændre dem i rapporterne?
Jeg kan godt finde for Dåb og øvrige begivenheder i Masterlisten, men ikke de ovenænvnte.

Med venlig hilsen
Erik
Legacy 8.0.0.586

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Begivenhedssætninger for født, død og begravelse

Indlægaf Anne Marie H » fre 17-02-2017 17:19

De sætninger kan du ikke selv ændre.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

evrang
Indlæg: 43
Tilmeldt: søn 05-06-2011 16:58
Kontakt:

Re: Begivenhedssætninger for født, død og begravelse

Indlægaf evrang » lør 18-02-2017 14:51

Tak for svaret, så behøver jeg ikke at lede mere.
Med venlig hilsen
Erik

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Begivenhedssætninger for født, død og begravelse

Indlægaf Anne Marie H » lør 18-02-2017 15:42

Kan du fortælle, hvorfor du ønsker at ændre dem? Vi er altid åbne for evt. ændringer af tekst, hvis det giver mening.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

evrang
Indlæg: 43
Tilmeldt: søn 05-06-2011 16:58
Kontakt:

Re: Begivenhedssætninger for født, død og begravelse

Indlægaf evrang » søn 19-02-2017 10:43

Jeg er ved at forberede en slægtsbog med ca 1150 personer, primært aner og lidt efterslægt. For at undgå for mange gentagelser af fyldord prøver jeg at reducere de tekster der kommer ud med rapporterne, og her er jeg bl.a. faldet over "blev". (blev født, blev døbt, blev begravet, blev gift)
Det er nok ikke et generelt ønske at fjerne "blev", derfor spørgsmålet om det kan ændres via Masterlisten for begivenheder.
Problemet er ikke større end at jeg (relativt) nemt kan lave diverse søg og erstat for at ændre formuleringer.

I forbindelse med arbejdet med slægtsbogen er jeg også faldet over et andet spørgsmål, nemlig om det er muligt selv at definere nye felter, i så fald kunne jeg ønske mig feltet [Kaldenavn] til brug for det navn en person er kendt under.

Med venlig hilsen
Erik

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Begivenhedssætninger for født, død og begravelse

Indlægaf Anne Marie H » søn 19-02-2017 12:48

evrang skrev:Jeg er ved at forberede en slægtsbog med ca 1150 personer, primært aner og lidt efterslægt. For at undgå for mange gentagelser af fyldord prøver jeg at reducere de tekster der kommer ud med rapporterne, og her er jeg bl.a. faldet over "blev". (blev født, blev døbt, blev begravet, blev gift)
Det er nok ikke et generelt ønske at fjerne "blev", derfor spørgsmålet om det kan ændres via Masterlisten for begivenheder.
Problemet er ikke større end at jeg (relativt) nemt kan lave diverse søg og erstat for at ændre formuleringer.

I forbindelse med arbejdet med slægtsbogen er jeg også faldet over et andet spørgsmål, nemlig om det er muligt selv at definere nye felter, i så fald kunne jeg ønske mig feltet [Kaldenavn] til brug for det navn en person er kendt under.

Med venlig hilsen
Erik


OK, det ændrer vi ikke :) Vedr. kaldenavn, så kan du sætte kaldenavnet i anførselstegn, se vedlagte eksempel. Så kan du vælge blot at udskrive kaldenavnet eller hele navnet med den anførte markering af kaldenavnet i rapporter.
Vedhæftede filer
Kaldenavn.jpg
(32.48 KiB) Ikke downloadet endnu
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

evrang
Indlæg: 43
Tilmeldt: søn 05-06-2011 16:58
Kontakt:

Re: Begivenhedssætninger for født, død og begravelse

Indlægaf evrang » søn 19-02-2017 12:52

Tak for svaret, jeg ser mere på løsningen på kaldenavn.
Med venlig hilsen
Erik


Tilbage til "Rapporter"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster