Kronologirapport

Få hjælp til opsætning og udskrift af rapporter.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Anders Ladefoged
Indlæg: 13
Tilmeldt: tirs 05-02-2013 16:34
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

Kronologirapport

Indlægaf Anders Ladefoged » søn 12-02-2017 21:51

Jeg har et problem med Legacy 8. Når jeg via mediegalleriet tilføjer et dokument til en person (i dette tilfælde et word-dokument - en docx-fil), kan jeg herefter ikke genere en kronologirapport på personen. Problemet optræder ikke hos alle personer, hvortil jeg tilføjer et dokument, men kun hos nogle.
Jeg har konstateret, at hverken docx-filens størrelse, stiens længde til filen eller mængden af data der i forvejen er knyttet til personen har nogen indflydelse på problemet.
Er der nogen her i Forum, der kender problemet og måske har en løsning.

M. v. h. Anders Ladefoged
Anders Ladefoged

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5151
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Kronologirapport

Indlægaf Anne Marie H » søn 12-02-2017 23:02

Det er ikke et kendt problem.

Du må beskrive den nøjagtige fremgangsmåde, du bruger, når du tilføjer dokumentet. Det er nødvendigt for, at vi skal kunne bruge samme fremgangsmåde, så vi kan se, om fejlen kun findes hos dig eller kan genskabes hos andre.

Desuden skal du oplyse, om du har den seneste version (8.0.0.586), og om du har Legacy Deluxe eller den gratis udgave.

Har du kørt en filvedligeholdelse? Hvis ikke, så skal du gøre det og tjekke, om det løser problemet. Filvedligeholdelse findes under fanen Fil
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Anders Ladefoged
Indlæg: 13
Tilmeldt: tirs 05-02-2013 16:34
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

Re: Kronologirapport

Indlægaf Anders Ladefoged » tirs 14-02-2017 21:51

Hej Anne Marie

En fil komprimering og en efterfølgende filkontrol/reparation hjalp derværre ikke.

Mit program er en Deluxe udgave, version 8.0.0.586, versionsdato 7-12-2016

Her er forløbet jeg bruger, når jeg indsætter et dokument til en person:
• Klikker på personen hvor billedet ønskes indsat (rød bjælke under navn)
• Klikker på ikonet ”Mediegalleri”
• Klikker på “Tilføj medie” og vælger ”Dokument”
• Nu åbnes min stifinder og her finder og vælger (dobbeltklikker) jeg det dokument, jeg ønsker at tilføje
• Jeg vælger (markerer) ”Lad denne fil være, hvor den er og lav en tilknytning dertil”
• Klikker på ”Ok”
• Skriver en tekst til dokumentet og klikker på ”Ok”
• Klikker på ”Luk”

Jeg har også prøvet de andre mulige placeringer af dokumentet (
- Kopier denne fil til mediemappen og lav en tilknytning dertil
- Avanceret kopimulighed
men med samme negative resultat

Efter at have indsat dokumentet gør jeg følgende for at genere en kronologirapport:
• Klikker på fanebladet ”Kronologi”
Nu vises kronologien på skærmen
• For at få den vis i den form den vil blive udskrævet, Klikker på ”Valg” nederst i højre hjørne og vælger (klikker på) ”Rapport”
Herefter sker der ingenting, kronologien forbliver på skærmen, som den allerede er vist.

M.v.h.
Anders Ladefoged
Anders Ladefoged

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5151
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Kronologirapport

Indlægaf Anne Marie H » tirs 14-02-2017 23:35

Den proces, du beskriver, giver ikke anledning til problemer her hos mig.

Hvad sker der, hvis du beder om udskrift direkte i stedet for først at vise rapporten på skærmen?
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Anders Ladefoged
Indlæg: 13
Tilmeldt: tirs 05-02-2013 16:34
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

Re: Kronologirapport

Indlægaf Anders Ladefoged » ons 15-02-2017 22:26

Hej Anne Marie

Hvis jeg beder om udskrift direkte i stedet for først at vise rapporten på skærmen, blev kronologirapporten udskrevet, som der vises på skærmen, altså ikke med den udskriftsopsætning jeg har valgt.
Jeg har lige prøvet at vælge en Personrapport, hvori jeg har inkluderet en kronologirapport på denne måde:
• Klik på ”Rapportmenu” øverst på skærmen
• Klik på fanebladet ”Person”
• Marker ”Inkluder kronologirapport”
• Klik på ”Vis udskrift”
Personrapport vises nu med billeder, ganske som jeg har valgt, og der bliver også vist en side med overskrifter ”Kronologirapport”, men der er ingen tekst på siden. Efter kronologirapporten kommer en side med kilder også i overensstemmelse med mit valg. Fejlen opstår hos de samme personer, som når jeg vælger en kronologirapport via fanebladet ”Kronologirapport” som tidligere beskrevet.

M.v.h.
Anders Ladefoged
Anders Ladefoged

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5151
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Kronologirapport

Indlægaf Anne Marie H » tors 16-02-2017 00:18

Anders Ladefoged skrev:Hej Anne Marie

Hvis jeg beder om udskrift direkte i stedet for først at vise rapporten på skærmen, blev kronologirapporten udskrevet, som der vises på skærmen, altså ikke med den udskriftsopsætning jeg har valgt. Jeg har lige prøvet at vælge en Personrapport, hvori jeg har inkluderet en kronologirapport på denne måde:
• Klik på ”Rapportmenu” øverst på skærmen
• Klik på fanebladet ”Person”
• Marker ”Inkluder kronologirapport”
• Klik på ”Vis udskrift”
Personrapport vises nu med billeder, ganske som jeg har valgt, og der bliver også vist en side med overskrifter ”Kronologirapport”, men der er ingen tekst på siden. Efter kronologirapporten kommer en side med kilder også i overensstemmelse med mit valg. Fejlen opstår hos de samme personer, som når jeg vælger en kronologirapport via fanebladet ”Kronologirapport” som tidligere beskrevet.

M.v.h.
Anders Ladefoged


Hvis du vil ændre på nogle af kronologirapportens indstillinger, så kan du ikke bruge Valg > Rapport. Der udskrives rapporten nøjagtig, som den vises på skærmen. Hvis du vil ændre på de oplysninger, der skal udskrives, så har du mulighederne under Vis valgmuligheder

Jeg får en smuk kronologirapport udskrevet, når jeg følger dine beskrivelse ovenfor.

Jeg kan næsten regne ud, at du ikke bruger Legacys standardplaceringer af dine billeder og dine dokumenter, ref. din tidligere beskrivelse. Det kan medføre problemer, hvis ikke Legacy kan identificere, hvor du har placeret de billeder og dokumenter, du linker til. Det er især et problem, hvis de ligger i mange forskellige mapper rundt omkring på din PC eller endnu værre, hvis de ligger på eksterne drev.

Du er nødt til at have dine billeder og dokumenter samlet i en overordnet mappe (hvor du selvfølgelig kan have mange undermapper)

Legacys standardmappe til din slægtsfil er C:\Users\<------>\Documents\Legacy Family Tree\Data
Legacys standardmappe til media er C:\Users\<---------->\Documents\Legacy Family Tree\Media

Standardmapperne er angivet under Valg > Tilpas > 6. Filplaceringer Hvis ikke det er disse placeringer, som du bruger til dine data og medier, så skal du ændre de viste links til dem, du bruger. Du kan have alle de undermapper, du har brug for under både Data- og Mediemapperne, men de to links skal pege på hovedmappen i begge tilfælde, ellers løber du ind i problemer.

Jeg kunne ikke drømme om at flytte mine data og medier væk fra Legacys standardmapper, fordi det er med disse placeringer, at alle funktioner i programmet testes og godkendes. Derimod gemmer jeg mine sikkerhedskopier på et eksternt medie, så jeg har forsikringen i orden, hvis min PC skulle svigte.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Anders Ladefoged
Indlæg: 13
Tilmeldt: tirs 05-02-2013 16:34
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

Re: Kronologirapport

Indlægaf Anders Ladefoged » tors 16-02-2017 23:17

Hej Anne Marie
Det er korrekt, jeg/vi har af forskellige årsager valgt at placere både vores slægtsfil, billeder og dokumenter i andre mapper. Nu vil jeg prøver at samle det under standardmapperne, så må vi se, om det løser problemet.
Foreløbig mange tak :)

Venlig hilsen
Anders Ladefoged
Anders Ladefoged

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5151
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Kronologirapport

Indlægaf Anne Marie H » tors 16-02-2017 23:43

Anders Ladefoged skrev:Hej Anne Marie
Det er korrekt, jeg/vi har af forskellige årsager valgt at placere både vores slægtsfil, billeder og dokumenter i andre mapper. Nu vil jeg prøver at samle det under standardmapperne, så må vi se, om det løser problemet.
Foreløbig mange tak :)

Venlig hilsen
Anders Ladefoged


Du skriver 'vi' og det får mig til at spørge, om I er flere, der arbejder i samme fil, og om I evt. har gemt filerne i Dropbox ell.lign.?

Hvis det er tilfældet, så bør du læse her viewtopic.php?f=12&t=3588
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Anders Ladefoged
Indlæg: 13
Tilmeldt: tirs 05-02-2013 16:34
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

Re: Kronologirapport

Indlægaf Anders Ladefoged » tors 23-02-2017 13:36

Hej Anne Marie
Nu har jeg prøvet at flytte vores slægtsfil og mediemappe til de anbefalede placering og rettet placeringsangivelserne i programmets/filens indstillinger, men det gav desværre samme negative resultat. Det har imidlertid vist sig, at der ikke er problemer, hvis jeg arbejder på vores bærbare computer, også selvom jeg er gået tilbage til vores tidligere placering af slægtsfil og mediemappe i en fælles slægtsforskningsmappe.
Så du måske har forstået, arbejder vi (Eva og jeg) i et netværk, hvor vores stationære computer er server med en bærbar computer, hvor legacy programmet selvfølgelig også er installeret, tilkoblet.
Jeg her geninstalleret Legacy programmet på den stationære computer, men stadig med samme negative resultat. Konklusionen må nok derfor være, at vores stationære computer formentlig har en systemfejl eller simpelthen mangler computerkraft. Jeg har en forbindelse som nok kan udrede den slags.

Tak for hjælpen, som i hvert fald udelukkede nogle fejlmuligheder,

Venlig hilsen
Anders Ladefoged
Anders Ladefoged


Tilbage til "Rapporter"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster