Slægtsbogscenter - antal kapitler

Få hjælp til opsætning og udskrift af rapporter.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

jfh
Indlæg: 67
Tilmeldt: tors 02-03-2006 14:26
Geografisk sted: 2000
Kontakt:

Slægtsbogscenter - antal kapitler

Indlægaf jfh » fre 13-11-2015 21:22

Er der nogen i Forum, som ved, hvor mange kapitler (benævnt i overskriften: "kapitler i bogen") man kan få udskrevet?

Jeg har studeret Hjælp Indeks / Generel kapacitet, men jeg fandt ikke svaret der.

mvh/Jørgen

baertel
Tester
Indlæg: 1222
Tilmeldt: søn 22-05-2005 12:56
Geografisk sted: 2670 Greve
Kontakt:

Indlægaf baertel » man 16-11-2015 14:18

Jeg har prøvet at tilføje 25 kapitler, og der er plads til meget mere.

Kapitler er kun en liste over hvad du vil skrive ud, de indeholder ikke data eller andet. Rapporterne bliver behandlet løbende i den angivne rækkefølge.
mvh
Leif Bærtelsen


Versioner: Betaer og GR deluxe ;-)
Windows 11, 64 bit

jfh
Indlæg: 67
Tilmeldt: tors 02-03-2006 14:26
Geografisk sted: 2000
Kontakt:

Indlægaf jfh » tirs 17-11-2015 15:35

Det kunne jo være, at der i en manual stod noget herom.
Og det ville sådan set være rart at vide det, så kan man indrette sig derefter.
Når jeg spørger, hænger det sammen med, at jeg for nogle år siden arbejdede med en slægtsbog. Da jeg nåede til 200 kapitler, "sluttede festen". Af andre årsager droppede jeg dengang projektet. Det var i ver. 7.5.
Jeg arbejder pt på en tilsvarende slægtsbog og nåede forleden op på 201 kapitler. Så kom tanken: hvor ligger den øverste grænse egentlig?, for der er selvfølgelig en grænse.
Og så kommer sikkert spørgsmålet: hvem kan finde på, at oprette en bog med så mange kapitler?. Det kan jeg.

venlig hilsen
Jørgen

baertel
Tester
Indlæg: 1222
Tilmeldt: søn 22-05-2005 12:56
Geografisk sted: 2670 Greve
Kontakt:

Indlægaf baertel » tirs 17-11-2015 21:19

hvis du når grænsen, kan du sammensætte 2 hold kapitler. Klik på Valg, Sideopsætning og Overskrifter og Sidenummerering og vælg hvilket sidenummer du skal fortsætte med.
mvh
Leif Bærtelsen


Versioner: Betaer og GR deluxe ;-)
Windows 11, 64 bit

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » ons 18-11-2015 01:52

jfh skrev:Det kunne jo være, at der i en manual stod noget herom.
Og det ville sådan set være rart at vide det, så kan man indrette sig derefter.
Når jeg spørger, hænger det sammen med, at jeg for nogle år siden arbejdede med en slægtsbog. Da jeg nåede til 200 kapitler, "sluttede festen". Af andre årsager droppede jeg dengang projektet. Det var i ver. 7.5.
Jeg arbejder pt på en tilsvarende slægtsbog og nåede forleden op på 201 kapitler. Så kom tanken: hvor ligger den øverste grænse egentlig?, for der er selvfølgelig en grænse.
Og så kommer sikkert spørgsmålet: hvem kan finde på, at oprette en bog med så mange kapitler?. Det kan jeg.

venlig hilsen
Jørgen


Der er en øvre grænse på 200 kapitler i en bog.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

jfh
Indlæg: 67
Tilmeldt: tors 02-03-2006 14:26
Geografisk sted: 2000
Kontakt:

Indlægaf jfh » ons 18-11-2015 15:31

Tak til Jer begge

Jeg fandt i går - ved at prøve - ud af, at det var grænsen. Jeg har så tilligemed talt forkert.
Men jeg vil lige fortælle, hvad der sker, når man overskrider grænsen på 200 kapitler.
1) man får en fin boks, hvor det meddeles at 200 er grænsen. Den svarer man OK til. Og så skulle det jo være løst/afgjort, synes jeg. Men nej, nu "falder fars hammer"
2) jeg lukkede mig ud af slægtsbogscenter, men ak. Der kommer en boks med teksten "Run-time error 9. Subscript out of range" og programmet "fryser" - eller også var det modsat.
3) jeg genstarter programmet helt forfra. Det ser umiddelbart ud til at fungere. MEN når jeg logger ind på slægtsbogscenter, kommer straks fornævnte "run-time box" og programmet lukker prompte ned.
Det krævede en tænkepause til i dag.
Det er mest held end forstand, men jeg flyttede filerne i mappen "dokumenter/legacy Family Tree/appData/books" over i en anden mappe. Altså 1) dem vedrørende kopien af opsætningen, som jeg benyttede, samt 2) dem vedr. nuværende bogopsætning.
Nu fungerer det igen, som det skal. Heldigvis.
Som min svoger ville sige med et glimt i øjet: "så kan du sgu lære det". Det har jeg så.

venlig hilsen
Jørgen

baertel
Tester
Indlæg: 1222
Tilmeldt: søn 22-05-2005 12:56
Geografisk sted: 2670 Greve
Kontakt:

Indlægaf baertel » man 23-11-2015 13:05

I stedet for blot at forlade menuen, så slet et antal kapitler.
Det der sker er at Legacy prøver at indlæse din bogopsætning i hukommelsen og da den er for stor får du den fejlkode.
Du har gjort det rigtige, nemlig at slette den fejlagtige bogopsætning.
Der burde have været et check der oplyser om at man er ved at overskride grænsen, og hvad man så skal gøre.
mvh
Leif Bærtelsen


Versioner: Betaer og GR deluxe ;-)
Windows 11, 64 bit

jfh
Indlæg: 67
Tilmeldt: tors 02-03-2006 14:26
Geografisk sted: 2000
Kontakt:

Indlægaf jfh » tirs 24-11-2015 02:45

Du skriver: "I stedet for blot at forlade menuen, så slet et antal kapitler".
Det får man ikke mulighed for. Den eneste mulighed er, at lukke ned. Ved genstart kan man ikke komme ind i slægtsbogcenter. Her falder "fars hammer"

Fra en tidl. ver. af Legacy havde jeg erfaring om, at 200 kapitler var maksimum. Men jeg havde slet ikke erindring om, at slægtsbogcenter blev utilgængeligt ved forsøg på oprettelse af endnu et kapitel i bogen. Det havde jeg helt givet erindret. Så "sygdommen" må have bredt sig.

En fiks programmør kan vel kurere den "sygdom". Hvis vedkommende samtidig kunne udvide antallet af kapitler væsentligt, ville jeg "klappe i hænderne".

Du skriver: "Du har gjort det rigtige, nemlig at slette den fejlagtige bogopsætning".

Bevidst arbejdede jeg med en kopi af slægtsbogopsætningen. Havde jeg ikke haft den erindring, som jeg nævner ovenfor, var jeg helt uforvarende blevet "fanget", og det ville være de originale slægtsbogfiler / opsætning, jeg rodede med. For mig slet ikke nogen morsom tanke.

Filerne flyttede jeg i "stifinder-systemet" til en anden placering. Jeg har ikke prøvet at slette nogle af disse filer og flytte resten tilbage til Legacy-mappen for at se om det så virkede. Det har jeg mine slægtsdate for kært til. Men får jeg på et tidspunkt mulighed for at teste det på en anden maskine, hvor jeg kan slette det hele efterfølgende, vil jeg gøre det, hvis det ellers har nogen nytte.

Du skriver: "Der burde have været et check der oplyser om at man er ved at overskride grænsen, og hvad man så skal gøre".

Helt enig.

Dette indlæg er mest skrevet som information/erfaring. Men skulle det på een eller anden måde udmynte sig til en hilsen til Legacy ville det "ikke være så ringe endda".

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » tirs 24-11-2015 13:25

[color=red]
jfh skrev:Tak til Jer begge

Jeg fandt i går - ved at prøve - ud af, at det var grænsen. Jeg har så tilligemed talt forkert.
Men jeg vil lige fortælle, hvad der sker, når man overskrider grænsen på 200 kapitler.
1) man får en fin boks, hvor det meddeles at 200 er grænsen. Den svarer man OK til. Og så skulle det jo være løst/afgjort, synes jeg. Men nej, nu "falder fars hammer"
2) jeg lukkede mig ud af slægtsbogscenter, men ak. Der kommer en boks med teksten "Run-time error 9. Subscript out of range" og programmet "fryser" - eller også var det modsat.
3) jeg genstarter programmet helt forfra. Det ser umiddelbart ud til at fungere. MEN når jeg logger ind på slægtsbogscenter, kommer straks fornævnte "run-time box" og programmet lukker prompte ned.
Det krævede en tænkepause til i dag.
Det er mest held end forstand, men jeg flyttede filerne i mappen "dokumenter/legacy Family Tree/appData/books" over i en anden mappe. Altså 1) dem vedrørende kopien af opsætningen, som jeg benyttede, samt 2) dem vedr. nuværende bogopsætning.
Nu fungerer det igen, som det skal. Heldigvis.
Som min svoger ville sige med et glimt i øjet: "så kan du sgu lære det". Det har jeg så.

venlig hilsen
Jørgen


Den nævnte fejlkode er beskrevet her http://support.legacyfamilytree.com/art ... ror-9.html

Hvis ikke du er opmærksom på det allerede, så er det vigtigt, at man ALTID gemmer sin fil, når man lukker ned efter en redigering, og lige så vigtigt, at man henter filen igen, når man næste gang skal i gang med en fortsat redigering, ref. hjælp-filen:

Gemme et bogformat

Efter du har formateret din slægtsbog, kan du gemme denne opsætning til fremtidigt brug ved at klikke på Gem nuværende bogformat... i vinduets højre side.

Bemærk: Et bogformat er tæt knyttet til den person i din fil, som den er oprettet til. Hvis du henter et bogformat ind i en anden fil, vil resultatet for det meste ikke blive, som du forventer, fordi RIN-numrene der gemmes i rapporten peger til forskellige personer. HUSK derfor, at du altid skal hente den gemte bogopsætning, når du efter en pause i arbejdet, tager fat på din slægtsbog igen.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)


Tilbage til "Rapporter"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster