Fortællende efterslægtsbog - Rin-nr mv.

Få hjælp til opsætning og udskrift af rapporter.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

jfh
Indlæg: 67
Tilmeldt: tors 02-03-2006 14:26
Geografisk sted: 2000
Kontakt:

Fortællende efterslægtsbog - Rin-nr mv.

Indlægaf jfh » lør 10-10-2015 17:08

Legacy dl 8.0.0.518
Fortællende efterslægtsbog. "Flueben" ved RIN-nr. IKKE "flueben" ved "indsæt linjer ved manglende osv". Standardtekst for ægteskab "blev gift med". Jeg kender ikke dato/sted for parternes ægteskab, men har en kilde, der oplyser, at de var gift. Derfor er det relevant at registrere denne kilde ved de respektive ægteskaber.

Men der er noget jeg ikke forstår. Bilag vedhæftes til illustration.

1)
Hvorfor kommer RIN-nr ikke med ved Allan og Irene? Det kommer korrekt med ved Philippa. (Ingen af de 3 personer har et efternavn registreret)
Jeg har konstateret, at RIN-nr. kun kommer med, hvis der ved personen indtastes Både fornavn og efternavn, resp. fornavn eller efternavn og samtidigt noget i feltet "Titelsuf".

2)
Hvorfor er der en linje for ægteskabsinformation? Den er jo netop fravalgt.
Jeg har konstateret, at sletter man kildehenvisningen til ægteskabsinformation forsvinder linjen.

Det ser ud som om linjen "styres" af kildehenvisningen og ikke af det faktum, at der ikke står noget i felterne dato/sted for ægteskabet.

Da der i teksten står "blev gift med" - eller hvad man nu måtte have ændret det til - er det vel relevant at kunne knytte en henvisning hertil, uanset om der ikke er anført dato/sted for ægteskabet.

Jeg håber, der er nogen i forum, der kan fortælle, hvorledes det hænger sammen.

mvh/Jørgen
Vedhæftede filer
Bilag 1.pdf
(6.15 KiB) Downloadet 562 gange

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5151
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » søn 11-10-2015 00:08

RIN-numrene har jeg ingen forklaring på, så jeg melder det ind til udviklerne.

Vedr. kilde, så forventer programmet, at når du tilknytter en kilde til en begivenhed, så er begivenheden udfyldt med min. en dato og/eller et sted. Hvis ikke du har et informationer om begivenheden, så må du f.eks. skrive i notaterne, at du har informationer om, at parret er gift, og at den information er modtaget fra den og den uden angivelse af dato og sted for vielsen.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

jfh
Indlæg: 67
Tilmeldt: tors 02-03-2006 14:26
Geografisk sted: 2000
Kontakt:

Indlægaf jfh » søn 11-10-2015 15:16

Mht til Kilde generelt er jeg enig.

Men her fungerer programmet anderledes ved i rapporten at medtage kildehenvisningen og samtidig en linje for manglende dato. (mærkeligt nok ikke for manglende sted). Jeg ville - ud fra hvorledes programmet fungerer andre steder - forvente, at kildehenvisningen slet ikke blev vist og heller ikke linjen.

Eks. hvis man tilknytter en kildehenvisning til født/dåb/død/begravelse og ikke samtidig indtaster dato eller tekst, så kommer kildehenvisningen slet ikke med i rapporten og selvfølgelig heller ikke linjen.

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5151
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » ons 14-10-2015 10:36

De manglende RIN-numre er registreret som en fejl.

Du kan se, hvornår fejlen er rettet her http://www.legacyfamilytree.com/RevisionHistory8.asp
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)


Tilbage til "Rapporter"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster