Efterslægtsbog-afsnitsindrykning mv

Få hjælp til opsætning og udskrift af rapporter.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

jfh
Indlæg: 67
Tilmeldt: tors 02-03-2006 14:26
Geografisk sted: 2000
Kontakt:

Efterslægtsbog-afsnitsindrykning mv

Indlægaf jfh » lør 26-09-2015 21:04

Efterslægtsbog-afsnitsindrykning mv
Legacy 8.0.0.518 d.l.og Windows 7 og 10

Jeg vedhæfter 2 bilag, som sådan set taler sit eget sprog.

Afsnitsindrykningen er:
Bilag 01: sat til 0,00 på alle parameter
Bilag 02: sat til 1,0 på notater og 0,00 på de øvrige.

Linien "Børn af dette ægteskab" m.v. flugter ikke med venstre margin, selvom indrykning er sat til 0,00. En fejl, som også var/er i Legacy 7.5. (Det blev ikke rettet inden ver. 7.5 blev "lukket ned")

Under "Børn" (specifikt under 3-M-i Valdemar Nielsen) står notater under ægtefællen indrykket i forhold til venstremargin. Skal stå som ved Valdemar Nielsen. Og dog ikke helt, idet notater i Bilag 02 iflg. kommandoen bør være indrykket. (Fejlen var også i ver. 7.5, men blev kun delvist rettet).

Eller har jeg helt misforstået noget?

Læsning af en tekst (her en slægtsbog) forbedres væsentlig ved at teksten er struktureret. Efter min overbevisning indebærer det, at teksten "1. Niels Karlsen [7382]" venstrestilles i forhold til marginindstillingen (som det også er tilfældet), men at al øvrig tekst under "1. Niels Karlsen [7382]" venstrestilles (alt efter hvilket indrykning der vælges) i forhold til "N" i ordet "Niels".

Den struktur, som de 2 bilag viser, er noget rod.

Det bliver heller ikke i denne omgang, at jeg konverterer mine slægtsdata fra ver. 7 til ver. 8.

mvh/Jørgen
Vedhæftede filer
BILAG 01.pdf
(7.34 KiB) Downloadet 486 gange
BILAG 02.pdf
(7.34 KiB) Downloadet 462 gange

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5155
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » søn 27-09-2015 11:59

Mon ikke du skulle lege lidt mere med indrykningerne. Alt fungerer efter hensigten. Hvad der bør eller ikke bør ske, når man laver en udskrift, er jo afhængig af, hvem der udskriver. Om det er en fejl eller ikke, er igen afhængig af, hvem du spørger. Endelig kan du jo lave en txt-fil, og deri lave dine indrykninger præcis som du vil og synes de bør være.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

jfh
Indlæg: 67
Tilmeldt: tors 02-03-2006 14:26
Geografisk sted: 2000
Kontakt:

Indlægaf jfh » søn 27-09-2015 14:37

Jeg har skam leget med indrykningerne.
"Børn af dette ægteskab" kan let sættes på plads ved at ændre indrykningen fra 0,0 til 0,6. Så indrykning 0,0 er altså lig med 0,6 cm udenfor venstre margin. Det er til at håndtere.
Indrykning i forhold til "N" i Niels er en smagssag. Det var mit bud. Og mere skal der ikke ligge i det.

Notater ved Birthe Petersen kan ikke sættes på plads ved indrykning, så de i det mindste flugter med notater under Valdemar. Jeg erkende blankt, at det kan jeg ikke finde ud af.

De vedhæftede bilag (med 2 generationer) er fra en forsøgsdatabase med 4 generationer. Den har jeg nu leget lidt med. Udskriver man 1, 2 eller 3 generationer, er fejlen tilstede. Udskriver man 4 generationer, er der ingen fejl. Det kan være en ledetråd til at få rettet fejlen.

Mvh/Jørgen


Tilbage til "Rapporter"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster