Udskrifter

Få hjælp til opsætning og udskrift af rapporter.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

stinnejensen
Indlæg: 4
Tilmeldt: lør 27-06-2015 10:57
Kontakt:

Udskrifter

Indlægaf stinnejensen » lør 29-08-2015 13:00

Hej

Jeg har et par ting jeg gerne vil ændre ved mit udskrift. Jeg ved bare ikke lige hvordan jeg gør.

For det første skrives der aftomatisk i ved født-døbt-død og begravet. det kunne jeg godt tænke mig at jeg selv kunne ændre til måske af eller på afhængig af teksten der kommer efter.

Det næste er at ved folketællinger sætter udskriftet automatisk, det første navn efter den tekst udskriftet sætter ind. (Dvs at det starter midt på siden). Jeg vil gerne have at alle navnene starter på ny linie, (som det jeg selv har lavet)

Til slut kan jeg ikke forstå en mands første kone (som ikke er den foretrukne) på udskriftet kommer efter kone nr.2 (den foretrukne), men med en tekst som om hun er kone nr.2.

Kan nogen komme med forslag til hvordan jeg kan ændre mit udskrift, vil jeg blive glad. De småting generer mig meget.

mvh Stinne
Stinne

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5160
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Udskrifter

Indlægaf Anne Marie H » lør 29-08-2015 18:57

stinnejensen skrev:Hej

Jeg har et par ting jeg gerne vil ændre ved mit udskrift. Jeg ved bare ikke lige hvordan jeg gør.

For det første skrives der aftomatisk i ved født-døbt-død og begravet. det kunne jeg godt tænke mig at jeg selv kunne ændre til måske af eller på afhængig af teksten der kommer efter.

Det næste er at ved folketællinger sætter udskriftet automatisk, det første navn efter den tekst udskriftet sætter ind. (Dvs at det starter midt på siden). Jeg vil gerne have at alle navnene starter på ny linie, (som det jeg selv har lavet)

Til slut kan jeg ikke forstå en mands første kone (som ikke er den foretrukne) på udskriftet kommer efter kone nr.2 (den foretrukne), men med en tekst som om hun er kone nr.2.

Kan nogen komme med forslag til hvordan jeg kan ændre mit udskrift, vil jeg blive glad. De småting generer mig meget.

mvh Stinne


Brug Legacys hjælp-fil. Søg på Sorter Masterliste for steder og læs om præpositioner der.

Vedr. folketællingerne, så skal du - hvis jeg forstår dig ret - blot indsætte et linjeskift efter hvert navn.

Vedr. forkert rækkefølge af ægteskaberne, så vises de i den orden, du har indtastet dem, indtil du klikker på knappen Sorter. Klik på knappen Hjælp i ægteskabsvinduet.

Vær opmærksom på, at der i alle vinduer er en hjælp-knap, som - når du klikker på den - vil beskrive den funktion/det vindue, du arbejder i.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)


Tilbage til "Rapporter"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster