Stedindeks

Få hjælp til opsætning og udskrift af rapporter.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Brugeravatar
Torben Jespersen
Indlæg: 222
Tilmeldt: fre 28-10-2005 14:02
Geografisk sted: Maribo
Kontakt:

Stedindeks

Indlægaf Torben Jespersen » tirs 23-06-2015 14:33

Det synes mig meget tilfældigt, hvorvidt et steds bredde- og længdegrad samt notater kommer med i en rapports stedindeks - det gælder både person- og familierapport og andre.
F.eks. opleves et steds oplysninger at komme med hos en person, men ikke hos en anden - selv om de anvender eksakt samme sted.

I dag har jeg brugt det meste af dagen på at finde ud af hvorfor... men forgæves. Jeg kan ikke finde noget mønster.... kun tilfældigheden synes at råde.

Har nogen et bud... eller er der simpelthen ikke styr på den del i programmet?

PS.
Findes der i øvrigt en liste over, hvad de forskellige .usr-filer dækker?
de bedste hilsner
Torben Jespersen
Legacy Deluxe 9.0.0.368 / Win10Pro

Brugeravatar
Ove Steen Hansen
Indlæg: 284
Tilmeldt: fre 07-05-2010 17:39
Geografisk sted: Odense SØ
Kontakt:

Indlægaf Ove Steen Hansen » tirs 23-06-2015 15:06

Prøv at søge usr i hjælpen. Der finder du en liste.
Ove Steen Hansen

Legacy Deluxe 9 (sidste opdatering) og Windows 10.

Brugeravatar
Torben Jespersen
Indlæg: 222
Tilmeldt: fre 28-10-2005 14:02
Geografisk sted: Maribo
Kontakt:

Indlægaf Torben Jespersen » tirs 23-06-2015 15:52

Ove Steen Hansen skrev:Prøv at søge usr i hjælpen. Der finder du en liste.


Tak for det, Ove Steen.

Tilbage står så hovedproblemet...!!

Efter sletning af de relevante .usr-filer er problemet det samme:

Far og søn er eksempelvis døbt samme sted.
I personrapport for sønnen kommer stedets bredde-/længdegrad og notater fint med i stedindeks som uddybning af stedet, medens samme rapporttype for faderen i sit stedindeks kun har selve stedsangivelsen med?

Sådan har jeg flere/mange tilsyneladende helt tilfældige udformninger af stedindeks.
de bedste hilsner
Torben Jespersen
Legacy Deluxe 9.0.0.368 / Win10Pro

Brugeravatar
Torben Jespersen
Indlæg: 222
Tilmeldt: fre 28-10-2005 14:02
Geografisk sted: Maribo
Kontakt:

Indlægaf Torben Jespersen » ons 24-06-2015 15:46

Dette indlæg blot for at fortælle, at jeg er ved at nærme mig et mønster.

Her nogle spredte observationer vedr. personrapport:

Bredde-/længdegrad og notater kommer altid med i stedindeks for de fire grundbegivenheder: født, døbt, død og begravet... men KUN hvis sted for disse IKKE anvendes ved selvoprettede begivenheder. Hvis et af stederne anvendes ved anden begivenhed, forsvinder stedets notater i indeks. Jeg kan faktisk "skifte" mellem 'notater med' og 'notater ikke med' ved hjælp af at gøre den pågældende selvoprettede begivenhed privat (eller helt slette begivenheden).

Ovenstående er på grundlag af, at der er valgt 'Brug korte stednavne'.

Jeg har så observeret, at hvis den selvoprettede begivenhed IKKE er markeret privat... og dermed resulterer i manglende notater i indekset... kommer notater med, HVIS 'Brug korte stednavne' fravælges!

Jeg kan også her "skifte" mellem 'notater med' og 'notater ikke med' ved skiftevis at fra-/tilvælge 'Brug korte stednavne'.

Der er efter min opfattelse ikke tale om blot én fejl, men mindste to - idet ovenstående er observeret uafhængig af hinanden.

Jeg kan ikke gennemskue, hvad der egentlig sker... blot konstatere... at det sker.
de bedste hilsner
Torben Jespersen
Legacy Deluxe 9.0.0.368 / Win10Pro

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5153
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » ons 24-06-2015 19:41

Tak Torben, jeg prøver at oversætte til engelsk og fortælle amerikanerne, at der er noget, vi i det mindste skal have en forklaring på - eller fejl, der skal rettes.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5153
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » lør 27-06-2015 15:41

Torben Jespersen skrev:Dette indlæg blot for at fortælle, at jeg er ved at nærme mig et mønster.

Her nogle spredte observationer vedr. personrapport:

Bredde-/længdegrad og notater kommer altid med i stedindeks for de fire grundbegivenheder: født, døbt, død og begravet... men KUN hvis sted for disse IKKE anvendes ved selvoprettede begivenheder. Hvis et af stederne anvendes ved anden begivenhed, forsvinder stedets notater i indeks. Jeg kan faktisk "skifte" mellem 'notater med' og 'notater ikke med' ved hjælp af at gøre den pågældende selvoprettede begivenhed privat (eller helt slette begivenheden).

Ovenstående er på grundlag af, at der er valgt 'Brug korte stednavne'.

Jeg har så observeret, at hvis den selvoprettede begivenhed IKKE er markeret privat... og dermed resulterer i manglende notater i indekset... kommer notater med, HVIS 'Brug korte stednavne' fravælges!

Jeg kan også her "skifte" mellem 'notater med' og 'notater ikke med' ved skiftevis at fra-/tilvælge 'Brug korte stednavne'.

Der er efter min opfattelse ikke tale om blot én fejl, men mindste to - idet ovenstående er observeret uafhængig af hinanden.

Jeg kan ikke gennemskue, hvad der egentlig sker... blot konstatere... at det sker.


Torben, kan jeg få dig til at lave en test i den engelske Sample-file og se, om problemet også opstår der?

På forhånd tak :)
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Brugeravatar
Torben Jespersen
Indlæg: 222
Tilmeldt: fre 28-10-2005 14:02
Geografisk sted: Maribo
Kontakt:

Indlægaf Torben Jespersen » fre 03-07-2015 15:02

Hej igen... Anne Marie... undskyld jeg først svarer dig nu!

Du bad mig om at afprøve Sample-filen for samme fejl - og hos mig sker eksakt det samme som tidligere beskrevet for min egen fil!

-------------

I forbindelse med notater i stedindekset har jeg så yderligere en reklamation (2 fejl):

Fejl 1)
Ved første linjeskift (men kun første) i notater synes det som om, der genereres en tom linje, hvorved linjen med tekst rykkes ned med 'tomrum' oven over.

Fejl 2)
Første og efterfølgende linjeskift genereres med indrykning.

Dette sker også i Sample-fil!

Se vedheftede .pdf
Vedhæftede filer
Stednotater.pdf
(363.44 KiB) Downloadet 594 gange
de bedste hilsner
Torben Jespersen
Legacy Deluxe 9.0.0.368 / Win10Pro

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5153
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » fre 03-07-2015 18:07

Tak for det. Jeg giver amerikanerne besked.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Brugeravatar
Torben Jespersen
Indlæg: 222
Tilmeldt: fre 28-10-2005 14:02
Geografisk sted: Maribo
Kontakt:

Re:

Indlægaf Torben Jespersen » man 03-10-2016 05:30

Jeg skrev for over et år siden skrev:
Bredde-/længdegrad og notater kommer altid med i stedindeks for de fire grundbegivenheder: født, døbt, død og begravet... men KUN hvis sted for disse IKKE anvendes ved selvoprettede begivenheder. Hvis et af stederne anvendes ved anden begivenhed, forsvinder stedets notater i indeks. Jeg kan faktisk "skifte" mellem 'notater med' og 'notater ikke med' ved hjælp af at gøre den pågældende selvoprettede begivenhed privat (eller helt slette begivenheden).

Ovenstående er på grundlag af, at der er valgt 'Brug korte stednavne'.

Jeg har så observeret, at hvis den selvoprettede begivenhed IKKE er markeret privat... og dermed resulterer i manglende notater i indekset... kommer notater med, HVIS 'Brug korte stednavne' fravælges!

Jeg kan også her "skifte" mellem 'notater med' og 'notater ikke med' ved skiftevis at fra-/tilvælge 'Brug korte stednavne'.

Der er efter min opfattelse ikke tale om blot én fejl, men mindste to - idet ovenstående er observeret uafhængig af hinanden.

Jeg kan ikke gennemskue, hvad der egentlig sker... blot konstatere... at det sker.


Noget nyt om denne sag?

Med nyt menes også, om det er anerkendt som noget, der bør rettes.
de bedste hilsner
Torben Jespersen
Legacy Deluxe 9.0.0.368 / Win10Pro


Tilbage til "Rapporter"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster