Udskrive stedbørn

Få hjælp til opsætning og udskrift af rapporter.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Brugeravatar
Göran Wennerström
Indlæg: 12
Tilmeldt: søn 22-05-2005 12:02
Geografisk sted: Føroyar/Færøerne
Kontakt:

Udskrive stedbørn

Indlægaf Göran Wennerström » søn 08-02-2015 18:57

Hvordan får jeg et stedbarn udskrevet i rapporten efterslægt? Der hvor et flueben kan sættes, er nedtonet, og kan ikke klikkes i.

Håber at i har en løsning på det.

På forhånd tak

Venlig hilsen Göran. :D

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5151
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » man 09-02-2015 00:18

Efterslægtsrapporten er en rapport over en persons efterkommere. Et stedbarn er ikke efterkommer og medtages derfor ikke i rapporten.

Hvis du derimod vælger at danne rapporten ud fra den person, der er stedbarnets far eller mor, så medtages alle børn af alle den persons parforhold.

Eks.: I et par har manden 1 ægteskab, men kvinden har 3. Hun har børn i alle tre ægteskaber. Vælger jeg nu at udskrive en efterslægt med manden som hovedperson, så vises kun hans børn i rapporten. Vælger jeg derimod at danne rapporten med kvinden som hovedperson, vises hun og alle hendes tre ægteskaber, samt børnene i alle disse ægteskaber.

Det er den eneste måde at gøre det på.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Brugeravatar
Göran Wennerström
Indlæg: 12
Tilmeldt: søn 22-05-2005 12:02
Geografisk sted: Føroyar/Færøerne
Kontakt:

Indlægaf Göran Wennerström » man 09-02-2015 12:22

Hej, og tak for svar.

Det var ærgeligt at det ikke er en mulighed. Jeg laver en efterslægtsrapport 3 slægtsled før denne kvinde, som har et barn fra et andet forhold. Jeg vil gerne have han med i rapporten, men du siger at det ikke er en mulighed. Hvad om han blev adopteret, ville han så komme med?

Venlig hilsen Göran.

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5151
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » man 09-02-2015 19:00

Göran Wennerström skrev:Hej, og tak for svar.

Det var ærgeligt at det ikke er en mulighed. Jeg laver en efterslægtsrapport 3 slægtsled før denne kvinde, som har et barn fra et andet forhold. Jeg vil gerne have han med i rapporten, men du siger at det ikke er en mulighed. Hvad om han blev adopteret, ville han så komme med?

Venlig hilsen Göran.


Du skriver, at hun har et barn fra et andet forhold, hvis det er hendes biologiske barn, så må du kunne få dette barn og hendes børn fra andre forhold med i en efterslægtsrapport, hvor kvinden er startperson!
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)


Tilbage til "Rapporter"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster