Anetavle (= Pedigree chart)

Få hjælp til opsætning og udskrift af rapporter.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

hyldal
Indlæg: 32
Tilmeldt: lør 05-01-2008 16:15
Geografisk sted: 2830 Virum
Kontakt:

Anetavle (= Pedigree chart)

Indlægaf hyldal » lør 23-08-2014 16:26

Jeg sætter mig selv som proband og 5 generationer på hver side og 13 generationer. På side 1 har jeg så 31 aner. Helt perfekt. Øverst i sidste række har jeg anenr. 16. Går jeg nu til side 2 har anenr. 16 skiftet til anenr. 1 (= probanden) som jo stadig er mig selv.
Hvorfor skifter anenr. 16 til anenr. 1? Dette gælder for alle aner i sidste række på side 1.
Laver jeg en fejl et sted? eller hvordan får jeg anenr. 16 til at bibeholde sit anenr. og således at hans forældre får rettelig anenumrene 32 og 33 på side 2? :cry:
Legacy de Luxe (seneste version)
Windows 7 Home Premium 32 bit

baertel
Tester
Indlæg: 1222
Tilmeldt: søn 22-05-2005 12:56
Geografisk sted: 2670 Greve
Kontakt:

Indlægaf baertel » man 25-08-2014 21:34

Numrene er ikke anenumre, men en fortløbende nummerering af tavlerne.

Hvis du i anetavle-menuen har Nr. på begyndelsestavle sat til 1, vil du i toppen af dine udskrifter kunne læse hvilken person nr 1 refererer til på den foregående side.
På side 2 vil stå: Nr. 1 på denne tavle er den samme som nr. 16 på tavle nr. 1.
mvh
Leif Bærtelsen


Versioner: Betaer og GR deluxe ;-)
Windows 11, 64 bit

hyldal
Indlæg: 32
Tilmeldt: lør 05-01-2008 16:15
Geografisk sted: 2830 Virum
Kontakt:

Anetavle

Indlægaf hyldal » man 01-09-2014 21:38

Hej Baertel, desværre er jeg ikke glad for dit svar. Mit 'problem' er at hvis jeg laver en anetavle OG en anebog til et familiemedlem, så vil vedkommende undre sig eller ikke kunne forstå sammenhængen mellem anetavle og anebogen. Anebogen viser de 'korrekte' anenumre som jeg omtalte i første indlæg, nemlig at anenummer 16's forældre korrekt er vist som anenumrene 32 og 33. Så det eneste jeg kunne ønske mig er at anetavle og anebog er samstemmende. Det er vist en ret simpel ting at programmere.
Er der virkelig ikke andre der syntes at det er mærkeligt at den oprindelige proband pludselig skifter på siderne efter side 1? Eller I giver måske aldrig både en anetavle OG en anebog til dem I giver dem til? Men hvis I gør det, hvordan forklarer I så at de jo ikke stemmer overens?
Eller det er måske en ide at jeg kontakter Millenia i USA og spørger dem.
Legacy de Luxe (seneste version)

Windows 7 Home Premium 32 bit


Tilbage til "Rapporter"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster