Migrationsrapport

Få hjælp til opsætning og udskrift af rapporter.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Brugeravatar
Knud Heidelbach
Indlæg: 156
Tilmeldt: ons 06-02-2013 08:45
Geografisk sted: 4600 Køge
Kontakt:

Migrationsrapport

Indlægaf Knud Heidelbach » tors 13-03-2014 09:38

Hej
Vedrørende dannelse af migrationsrapp. for min oldefar.
I hans efterslægt er en kvinde gift 2 gange. Den ene mand har svensk efterskægt, den anden amerikansk efterslægt.
Ved dannelse af M-rapp. med manden med svensk efterslægt sat som foretrukket, mangler den amerikanske efterslægt. Og med manden med amerikansk efterslægt sat som foretrukket, mangler den svenske efterslægt.
Hvis jeg åbner fanen efterslægtsbog først og lukker den igen, og derefter danner en M-rapp. er både den amerikanske, og den svenske gren med. Hvis jeg først åbner og lukker fanen anebog får jeg en fejlmeddelelse, jeg svarer nej til og får herefter en M-rapp. med både den svenske og amerikanske gren.
NB: Jeg har lavet filvedligeholdelse, ingen ændring.
Vedhæftede filer
Migratinsrapp fejl.JPG
(38.54 KiB) Downloadet 112 gange
Venlig hilsen
Knud

Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11 (64 bit)

Brugeravatar
Knud Heidelbach
Indlæg: 156
Tilmeldt: ons 06-02-2013 08:45
Geografisk sted: 4600 Køge
Kontakt:

Indlægaf Knud Heidelbach » lør 15-03-2014 12:24

Hej
Er der ingen der har et bud?
Er det en fejl hos mig, eller er det en programfejl?
Venlig hilsen
Knud

Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11 (64 bit)

Keld Herbst
Indlæg: 7
Tilmeldt: man 09-09-2013 21:45
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlægaf Keld Herbst » tirs 12-08-2014 00:58

Knud Heidelbach skrev:Hej
Er der ingen der har et bud?
Er det en fejl hos mig, eller er det en programfejl?


Hej Knud,
Jeg kan slet ikke få migrationsrapporten til at virke (i version 439), og jeg gætter på det er fordi jeg har sproget indstillet til dansk. Denne rapport forsøger at bilde mig ind, at der ingen lande er i rapporten. Det skal nu tilføjes, at ved alle danske personer, er der intet land nævnt, kun (by), sogn, herred, amt. Det kunne muligvis også være en af årsagerne. Måske skulle jeg forsøge at ændre dette.

Jeg har ikke tænkt mig at skifte sprog til engelsk for at se om det virker, for det er mit indtryk, at sådanne ændringer nemt får programmet til at lave kludder i hele systemet. Jeg venter derfor til fejlen eventuelt bliver rapporteret til amerikanerne, og herefter rettet. Der kommer med garanti en del fejl hen ad vejen, men de skal nu nok blive rettet.
Mvh Keld

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5153
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » tirs 12-08-2014 09:30

Migreringsrapporten er baseret på Geo-databasen, så man skal bruge stedregistreringerne korrekt, dvs. Sogn, herred, amt, land (eller de tilsvarende udenlandske) og altså bruge GeoDB til at registrere længde- og breddegrader. Den nye GeoDB indeholder de gamle danske sogn, herred, amt, når man downloader.

Faktisk behøver man ikke en helt stringent registrering, hvis blot man har sørget for at længde- og breddegrader er registreret.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)


Tilbage til "Rapporter"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster