Stedrapport

Få hjælp til opsætning og udskrift af rapporter.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Canutus
Indlæg: 13
Tilmeldt: tirs 25-05-2010 14:20
Geografisk sted: Odense C
Kontakt:

Stedrapport

Indlægaf Canutus » man 03-03-2014 12:22

Jeg ønsker at udskrive en rapport over steder med foto - og helst med udeladelse af personer

Hvis jeg bruger begivenhederne Bopæl og Ejendom, udskrives personerne med tilknytning hertil, og der udskrives ikke billede af ejendommen

Der kan bruges Fotoalbum med flueben i Steder og Inkludér billedfiler.
Problemet her er, at mine stedangivelser på laveste niveau er Sogn med landsbyer/område og ikke en specifik adresse

Skal jeg tilføje specifikke adresser og indsætte tilhørende billeder til min Stedfortegnelse eller er der en anden løsning?
Venlig hilsen
Knud Aage Rasmussen
Legacy Deluxe 9.0.0.456 Win 11

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » man 03-03-2014 13:42

Hvor er de billeder tilknyttet, som du ønsker at udskrive? Sognet, Begivenhedsadressen? Personer? eller??
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Canutus
Indlæg: 13
Tilmeldt: tirs 25-05-2010 14:20
Geografisk sted: Odense C
Kontakt:

Indlægaf Canutus » man 03-03-2014 17:02

Under Steder > Sognet har jeg indsat billeder af den tilhørende kirke (hvis sogn og kirke er enslydende), og disse kan udskrives vha Fotoalbum

Ved begivenheden Bopæl har jeg skrevet adressen under Beskrivelse og indsat billedet af ejendommen her - jeg har endnu ikke benyttet Begivenhedsadressen, du henviser til

Det drejer endnu sig om meget få billeder, da jeg ville vente til jeg var sikker på, hvorledes resultatet kunne udskrives/ses
Venlig hilsen
Knud Aage Rasmussen
Legacy Deluxe 9.0.0.456 Win 11

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » man 03-03-2014 18:05

Du kan ikke få udskrevet begge typer i et hug uden af få personer og/eller ægteskaber med.

Begivenheden Bopæl kan kun udskrives sammen med en person/par.

Så hvis du vil have kirkebillederne med uden personnavne, så skal de tilknyttes sted, altså sognet, men de har vel heller ikke noget at gøre under en persons bopæl. Da er det vel billedet af huset eller gården el.lign., der er interessant.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)


Tilbage til "Rapporter"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster