Eksport af navneliste til f.eks exel

Få hjælp til opsætning og udskrift af rapporter.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Sand
Indlæg: 1
Tilmeldt: tirs 10-11-2009 17:49
Kontakt:

Eksport af navneliste til f.eks exel

Indlægaf Sand » fre 15-01-2010 22:09

Er det muligt at eksportere navnelisten til f.eks. exel.
Jeg ønsker en liste som jeg kan redigerer og kan derfor ikke bruge en udskrift i en PDF fil
Mvh
Jørgen

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5151
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Eksport af navneliste til f.eks exel

Indlægaf Anne Marie H » lør 16-01-2010 00:40

Sand skrev:Er det muligt at eksportere navnelisten til f.eks. exel.
Jeg ønsker en liste som jeg kan redigerer og kan derfor ikke bruge en udskrift i en PDF fil
Mvh
Jørgen


Du kan udskrive navnelisten som en kommasepareret fil, og derefter importere denne i Excel.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Brugeravatar
Stegemüller
Indlæg: 273
Tilmeldt: man 21-08-2006 08:09
Geografisk sted: København
Kontakt:

Eksport til Excel

Indlægaf Stegemüller » søn 15-05-2016 12:07

Hej

Jeg prøver at hjælpe en ældre dame i gang med at lave en database i Excel ud af data fra Legacy - og så tester jeg det lige hos mig selv først - og derfor har jeg fundet frem til dette gamle spørgsmål.

Jeg er derfor med på, hvordan jeg får lavet en csv-fil.

Mit problem er, at jeg kun kan finde ud af at eksportere "opgavelisten". Her har jeg 57 personer, men min samlede fdb-fil lyder på ca. 5.000 personer.

Hvordan får jeg valgt alle personer i filen og eksporteret dem alle til csv-filen?

På forhånd mange tak for hjælpen.
Genalogiske hilsner
Hanne B. Stegemüller

Legacy 9 De Luxe version: 9.0.0.456 & Windows 11 Professionel 64-bit

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5151
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Eksport til Excel

Indlægaf Anne Marie H » søn 15-05-2016 13:29

Stegemüller skrev:Hej

Jeg prøver at hjælpe en ældre dame i gang med at lave en database i Excel ud af data fra Legacy - og så tester jeg det lige hos mig selv først - og derfor har jeg fundet frem til dette gamle spørgsmål.

Jeg er derfor med på, hvordan jeg får lavet en csv-fil.

Mit problem er, at jeg kun kan finde ud af at eksportere "opgavelisten". Her har jeg 57 personer, men min samlede fdb-fil lyder på ca. 5.000 personer.

Hvordan får jeg valgt alle personer i filen og eksporteret dem alle til csv-filen?

På forhånd mange tak for hjælpen.


Du åbner blot Navnelisten under fanen Vis og klikker på knappen Udskriv
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Brugeravatar
Stegemüller
Indlæg: 273
Tilmeldt: man 21-08-2006 08:09
Geografisk sted: København
Kontakt:

Indlægaf Stegemüller » søn 15-05-2016 14:26

Åh herregud, er det virkelig så simpelt...

Mange tak.
Genalogiske hilsner
Hanne B. Stegemüller

Legacy 9 De Luxe version: 9.0.0.456 & Windows 11 Professionel 64-bit

Brugeravatar
Stegemüller
Indlæg: 273
Tilmeldt: man 21-08-2006 08:09
Geografisk sted: København
Kontakt:

Indlægaf Stegemüller » søn 15-05-2016 15:08

Må jeg mon spørge igen?

Nu har jeg alle data i min csv-fil. Så langt så godt.

Når jeg importerer den til excel, vælger jeg i importguiden, at det er komma, der adskiller felterne:

Data > Fra tekst > Afgrænset med komma > Næste > (trin 2) Afgrænser komma > Næste > Kolonnedataformat: Standard > Udfør.

Det ser OK ud fx sådan her: 21-2-1888, Thyregod Sogn, Nørvang Herred

Problemet er, at jeg gerne ville have dato og sted i hver sit felt, ligesom når man taster ind i Legacy.

Kan jeg på nogen mulig måde skille de to ad?
Genalogiske hilsner
Hanne B. Stegemüller

Legacy 9 De Luxe version: 9.0.0.456 & Windows 11 Professionel 64-bit

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5151
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » søn 15-05-2016 20:36

Stegemüller skrev:Må jeg mon spørge igen?

Nu har jeg alle data i min csv-fil. Så langt så godt.

Når jeg importerer den til excel, vælger jeg i importguiden, at det er komma, der adskiller felterne:

Data > Fra tekst > Afgrænset med komma > Næste > (trin 2) Afgrænser komma > Næste > Kolonnedataformat: Standard > Udfør.

Det ser OK ud fx sådan her: 21-2-1888, Thyregod Sogn, Nørvang Herred

Problemet er, at jeg gerne ville have dato og sted i hver sit felt, ligesom når man taster ind i Legacy.

Kan jeg på nogen mulig måde skille de to ad?


Det er et spørgsmål om, hvilke kolonner du vælger, dvs. du skal vælge Født dato og Fødested
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Brugeravatar
Stegemüller
Indlæg: 273
Tilmeldt: man 21-08-2006 08:09
Geografisk sted: København
Kontakt:

Indlægaf Stegemüller » man 16-05-2016 10:08

Kære AMH

Mange tak for hjælpen endnu engang.

Og glædelig pinse
Genalogiske hilsner
Hanne B. Stegemüller

Legacy 9 De Luxe version: 9.0.0.456 & Windows 11 Professionel 64-bit

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5151
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » man 16-05-2016 10:42

Tak i lige måde :D
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Brugeravatar
Stegemüller
Indlæg: 273
Tilmeldt: man 21-08-2006 08:09
Geografisk sted: København
Kontakt:

Viser titel og RIN til hø. for navn

Indlægaf Stegemüller » søn 29-05-2016 16:03

Jeg er - sammen med den ældre dame - stødt på et lille "problem", som jeg ikke kan finde en løsning på her i Forum eller med Google.

1. Vi laver rapporten til Excel, og det går i sig selv fint. Vi vil dog gerne undgå, at der til højre for personernes navne står titel og RIN-nr. Når jeg tester på min egen Legacy, kommer de ikke med, så det må have med opsætningen at gøre, men hvor?

2. På hendes skærmvisning findes titlen også til højre for navnet ved alle personerne. Jeg ved, det kan undgås, for hos mig vises det ikke. Hvor redigerer jeg/vi dette?
Genalogiske hilsner
Hanne B. Stegemüller

Legacy 9 De Luxe version: 9.0.0.456 & Windows 11 Professionel 64-bit

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5151
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Viser titel og RIN til hø. for navn

Indlægaf Anne Marie H » søn 29-05-2016 22:40

Stegemüller skrev:Jeg er - sammen med den ældre dame - stødt på et lille "problem", som jeg ikke kan finde en løsning på her i Forum eller med Google.

1. Vi laver rapporten til Excel, og det går i sig selv fint. Vi vil dog gerne undgå, at der til højre for personernes navne står titel og RIN-nr. Når jeg tester på min egen Legacy, kommer de ikke med, så det må have med opsætningen at gøre, men hvor?

2. På hendes skærmvisning findes titlen også til højre for navnet ved alle personerne. Jeg ved, det kan undgås, for hos mig vises det ikke. Hvor redigerer jeg/vi dette?


Jeg går ud fra, at I stadig laver en rapport baseret på Navnelisten, hvor I danner en kommasepareret fil, som I derefter flytter ind i et Excel-regneark.

Når du står i navnelisten og skal danne den kommaseparerede fil, skal du tjekke hvilke kolonner, som du ønsker medtaget i filen. Tjek hver af de fire faner, der er under Rapportvalg, så du får præcis de kolonner med, som du/I ønsker.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Brugeravatar
Stegemüller
Indlæg: 273
Tilmeldt: man 21-08-2006 08:09
Geografisk sted: København
Kontakt:

Indlægaf Stegemüller » man 30-05-2016 06:08

Hej

Tak for dit svar!

Jeg burde selvfølgelig have skrevet, at vi stadig roder med CSV-filen og navnelisten; det kan du jo ikke gætte!

Jeg er naturligvis helt med på, at man selv kan vælge alle felter og få vist de data, man ønsker. Jeg synes bare, jeg har ledt alle "Række X" igennem under rapportvalg uden at finde et felt, der viser "Navn, RIN og Erhverv/Titel" - for det er da et felt ikke? (jeg sidder ikke lide med hendes fil, så jeg kan ikke se, hvad det er, hun har valgt)
Genalogiske hilsner
Hanne B. Stegemüller

Legacy 9 De Luxe version: 9.0.0.456 & Windows 11 Professionel 64-bit

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5151
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » man 30-05-2016 08:28

Stegemüller skrev:Hej

Tak for dit svar!

Jeg burde selvfølgelig have skrevet, at vi stadig roder med CSV-filen og navnelisten; det kan du jo ikke gætte!

Jeg er naturligvis helt med på, at man selv kan vælge alle felter og få vist de data, man ønsker. Jeg synes bare, jeg har ledt alle "Række X" igennem under rapportvalg uden at finde et felt, der viser "Navn, RIN og Erhverv/Titel" - for det er da et felt ikke? (jeg sidder ikke lide med hendes fil, så jeg kan ikke se, hvad det er, hun har valgt)


Hej Hanne,

Jeg er heller ikke lige ved min PC, men jeg tror, at det er flere felter, så du skal tjekke fluebenene og evt. til- og/eller fravælge og evt. også tilføje nye felter. Du kan til- eller fravælge alle oplysninger.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Brugeravatar
Stegemüller
Indlæg: 273
Tilmeldt: man 21-08-2006 08:09
Geografisk sted: København
Kontakt:

Indlægaf Stegemüller » søn 12-06-2016 10:35

Hej Anna Marie

Mange tak for dit svar, og undskyld jeg har været så længe undervejs med mit svar.

Det lyder til, at jeg er nødt til fysisk faktisk at være nede hos den gaældre mle dame, da hun nok ikke er så bekendt med TeamViewer mv.
Genalogiske hilsner
Hanne B. Stegemüller

Legacy 9 De Luxe version: 9.0.0.456 & Windows 11 Professionel 64-bit

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5151
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » søn 12-06-2016 10:57

Stegemüller skrev:Hej Anna Marie

Mange tak for dit svar, og undskyld jeg har været så længe undervejs med mit svar.

Det lyder til, at jeg er nødt til fysisk faktisk at være nede hos den gaældre mle dame, da hun nok ikke er så bekendt med TeamViewer mv.


Jeg håber, at I får det på plads, ellers spørger du bare igen.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)


Tilbage til "Rapporter"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster