Søgning på manglende kilder i et bestemt område

Få hjælp til søgning og mærkning

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

annchr
Indlæg: 10
Tilmeldt: søn 19-04-2020 10:28
Kontakt:

Søgning på manglende kilder i et bestemt område

Indlægaf annchr » fre 09-02-2024 11:23

Hej
Jeg vil gerne finde de vielser, som mangler kilder inden for et bestemt sogn. Jeg har forsøgt under manglende kilder, hvor der kun er vinget af i vielsesdato og -sted. Men det giver en liste over alle steder og ikke kun et bestemt sogn - og jeg kan ikke se hvordan jeg kan få dem listet efter sogn i stedet for fornavn. Jeg ved at jeg kan fremfinde vielser i et bestem sogn (og årrække) under detaljeret søgning, men det er både dem som har kilder på og dem uden kilder.
Er der en mulighed for at lave en søgekombination så jeg ikke misser et sogn.

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5160
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Søgning på manglende kilder i et bestemt område

Indlægaf Anne Marie H » fre 09-02-2024 14:02

Brug Søg > Detaljeret søgning > Ægteskab > Vielsessted > Indeholder > <skriv sognet navn>, se vedlagt eksempel
søg-vielsessted.jpg
(94.4 KiB) Ikke downloadet endnu


Hvis der er flere sogne med det samme navn, så kan du lave en søgning i den resulterende søgeliste ved at markere Søg kun i søgelisten og så skrive herred, hvor du før skrev sogn.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

annchr
Indlæg: 10
Tilmeldt: søn 19-04-2020 10:28
Kontakt:

Re: Søgning på manglende kilder i et bestemt område

Indlægaf annchr » fre 09-02-2024 14:50

Hej

Tusind tak for svar. Jeg beklager at jeg ikke har fået formuleret mit spørgsmål helt klart.

Jeg er med på den søgemetode du har anvist, men det giver både resultater med vielser som har fået kilder tilknyttet og dem som ikke har. Det jeg søger svar på er, at jeg kun vil have vist de vielser som ikke har nogen kilder tilknyttet deres vielse i et bestemt sogn.

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5160
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Søgning på manglende kilder i et bestemt område

Indlægaf Anne Marie H » fre 09-02-2024 15:04

annchr skrev:Hej

Tusind tak for svar. Jeg beklager at jeg ikke har fået formuleret mit spørgsmål helt klart.

Jeg er med på den søgemetode du har anvist, men det giver både resultater med vielser som har fået kilder tilknyttet og dem som ikke har. Det jeg søger svar på er, at jeg kun vil have vist de vielser som ikke har nogen kilder tilknyttet deres vielse i et bestemt sogn.


...og så fortsætter du blot ved at skifte til fanen Manglende kilder og der skal du igen markere, at du kun vil søge i Søgelisten
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

annchr
Indlæg: 10
Tilmeldt: søn 19-04-2020 10:28
Kontakt:

Re: Søgning på manglende kilder i et bestemt område

Indlægaf annchr » fre 09-02-2024 15:13

Tusind tak for et meget hurtigt svar. Det var lige det der skulle til for at løse mit problem :-) Endnu engang tak


Tilbage til "Søgning og mærkning"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster